Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums5-apb in mijn 6-apb?

5-apb in mijn 6-apb?

19 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Potviz zei:
Dit is waarschijnlijk niet expres toegevoegd. 6APB’s zijn optische enantiomeer is 5APB (gespiegeld).
Klik om te vergroten...
Net niet gespiegeld, kijk maar :wink:

6-APB.svg.png
5-APB.svg.png
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Potviz zei:
waaneer je 6APB maakt van een racemisch (R+S enantiomeer) starter materiaal, maak je automatisch ook 5APB (en soms 4APB) in een 50/50 ratio.
Klik om te vergroten...
Ik ben geen chemicus en ik weet niks van 6-APB maken maar als je ratio 50/50 is kan je volgens mij beter ergens anders werken. Misschien is de embellage van de Albert Heijn wat voor zo iemand.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Net niet gespiegeld, kijk maar :wink:

Bekijk bijlage 47514
Bekijk bijlage 47515
Klik om te vergroten...
Trouwens, die enantiomeren hoeven toch niet altijd 2 zijdig spiegelbeeldend te zijn, het kunnen er toch ook 3 of 4 zijn? Of lul ik nu? Zoals de verschillende soorten Amfetamine zouten in Adderal?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dirkjan zei:
Trouwens, die enantiomeren hoeven toch niet altijd 2 zijdig spiegelbeeldend te zijn, het kunnen er toch ook 3 of 4 zijn? Of lul ik nu? Zoals de verschillende soorten Amfetamine zouten in Adderal?
Klik om te vergroten...
Ik zou zeggen dat het wel stereoisomeren zijn, maar geen enantiomeren. Dat is dan wel een beetje een definitie-kwestie, waarvan ik niet exact weet hoe letterlijk je het spiegelbeeldgehalte van enantiomeren moet nemen.
G
GloryTripperLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bedankt voor jullie antwoorden!

Betreft de succinaat variant in poeder vorm.
Ik ga het gewoon lekker proberen volgende week. Van wat ik van jullie antwoorden lees is het redelijk normaal dat het 5apb bevat wegens de efficiëntie voor het maken van 6apb.

Groetjes, Glorytripper
I
Indigo SeekerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn vendor stuurde me een test rapport: 15% inactieve 4-apb, 85% 6-apb succinaat.
G
GloryTripperLid
01-01-2024, 00:00
#7
Pjotr777 zei:
Mijn vendor stuurde me een test rapport: 15% inactieve 4-apb, 85% 6-apb succinaat.
Klik om te vergroten...
Ik ga nooit uit van wat een commercieel bedrijf mij verteld bij dit soort producten. Wel leuk dat ze het er bij vermelden!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik geloof niets van wat vendors zeggen over hun producten.
Aangezien zij allen aangeven dat hun producten voor 98 procent of meer zuiver zouden zijn, zou bij iedere vendor het effect van hun stoffen zowat gelijk moeten zijn.
Wel aan, dit is gewoon niet zo zoals wij allemaal wel weten.
Dus geloven? Dat doe je in de kerk!
P
PotvizLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dirkjan zei:
Ik ben geen chemicus en ik weet niks van 6-APB maken maar als je ratio 50/50 is kan je volgens mij beter ergens anders werken. Misschien is de embellage van de Albert Heijn wat voor zo iemand.
Klik om te vergroten...
Je maakt altijd 50/50 bij organische synthese, tenzij je echt je best doet en begint met het tartaraat zout (dat maakt pure S 6APB), maar dat is voor de average Chinees veel te moeilijk en te duur 🤷
P
PotvizLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dirkjan zei:
Trouwens, die enantiomeren hoeven toch niet altijd 2 zijdig spiegelbeeldend te zijn, het kunnen er toch ook 3 of 4 zijn? Of lul ik nu? Zoals de verschillende soorten Amfetamine zouten in Adderal?
Klik om te vergroten...
Amfetamine is of linksdraaiend of rechts, het zout is gewoon een ester die op een radicaal (atoom) wordt geplakt. Dit kan zijn Cl-, Br-, F- (deze is cursed tho), Tartaraat, Citraat, Vitamine C etc.

die je bereid met een (meestal) sterk zuur die volledig splitst in Ionen

(HCl zout, HBr, Valeraat etc)
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vanavond een dergelijke uitslag ontvangen: hoofddbestanddeel 6-apb, daarnaast een significant aandeel 5-apb.
Dat kan dus een verhouding 51/49 betekenen.
Geen reden om het niet te gebruiken. Wel een reden om niet bij te bestellen bij diezelfde vendor.
Ik had hoop op een andere uitkomst.
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heb toch al bij 6-APB van verschillende vendors deze uitslag gehad, zal wel heel moeilijk puur te maken zijn ofzo?
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#13
Miraculeus zei:
Heb toch al bij 6-APB van verschillende vendors deze uitslag gehad,
Klik om te vergroten...
Deze opmerking was voor mij de reden om niet meteen blindelings bij een van de bekende vendors bij te bestellen.

BelowTheFlow zei:
Vanavond een dergelijke uitslag ontvangen: hoofddbestanddeel 6-apb, daarnaast een significant aandeel 5-apb.
Dat kan dus een verhouding 51/49 betekenen.
Klik om te vergroten...
Die batch dus gisterenavond geprobeerd voor een queer techno feest. Ingenomen toen ik dacht weg te gaan, wat uiteindelijk pas nog een kwartier later lukte. Dik half uur fietsen. Bij de ingang (klein uur na inname) was ik voor mijn gevoel duidelijk onder invloed. "Als ik dan nog maar binnen kom ...."

Eenmaal binnen en op de dansvloer (buiten !): Wow ! Wat heerlijk ! Gaaf feestje ook. Alle genders naast en door elkaar.
Heerlijke muziek: Boris Dolinski met name was erg fijn. En geen verkeerd word over de andere DJ's.
Top avond gehad.

Ik denk dat ik toch gewoon bij de originele vendor bijbestel.
G
GloryTripperLid
01-01-2024, 00:00
#14
Beste DFers,

Ik heb mijn 6-apb laten testen afgelopen week, en hier zit dus een beetje 5-apb in.
Nu vroeg ik mij af of andere mensen dit eerder gezien hebben en in hoeverre dit uit maakt.
Mijn laatste keer XTC is 11 weken geleden, en ik ben van plan volgende week een 120mg dosis van deze 6apb te nemen.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

mvg,
Glorytripper
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
GloryTripper zei:
Beste DFers,

Ik heb mijn 6-apb laten testen afgelopen week, en hier zit dus een beetje 5-apb in.
Nu vroeg ik mij af of andere mensen dit eerder gezien hebben en in hoeverre dit uit maakt.
Mijn laatste keer XTC is 11 weken geleden, en ik ben van plan volgende week een 120mg dosis van deze 6apb te nemen.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

mvg,
Glorytripper
Klik om te vergroten...
Dat gebeurt vaak inderdaad. Het schijnt dat 6-APB relatief lastig te synthetiseren is (en bovendien wordt het in gore Chinese labs gemaakt).

Het kan natuurlijk wel wat verschil maken op het effect; mogelijk is je ervaring dan iets psychedelischer en iets stimulerender. Maar het is niet direct een supergevaarlijke combi.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
GloryTripper zei:
Beste DFers,

Ik ben van plan volgende week een 120mg dosis van deze 6apb te nemen.
Klik om te vergroten...

Weet je wel of je succinaat of HCl hebt? Dat kan nog wel wat uitmaken voor de sterkte. HCl-zout van 6-APB is ongeveer een tiende sterker dan succinaatzout.
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#17
GloryTripper zei:
Beste DFers,

Ik heb mijn 6-apb laten testen afgelopen week, en hier zit dus een beetje 5-apb in.
Nu vroeg ik mij af of andere mensen dit eerder gezien hebben en in hoeverre dit uit maakt.
Mijn laatste keer XTC is 11 weken geleden, en ik ben van plan volgende week een 120mg dosis van deze 6apb te nemen.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

mvg,
Glorytripper
Klik om te vergroten...
In mijn, geteste, 6-apb zat ook een klein beetje 5-apb. Ik ben geen scheikundige (lees: nul scheikundige kennis), maar ik heb me ooit ergens ingelezen dat het eigenlijk niet kan dat er géén 5-apb in je 6-apb zit. Maar ik kan hier ongetwijfeld helemaal naast zitten.

PS: in mijn geval waren het 130mg pellets. Succinate.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wollukker zei:
In mijn, geteste, 6-apb zat ook een klein beetje 5-apb. Ik ben geen scheikundige (lees: nul scheikundige kennis), maar ik heb me ooit ergens ingelezen dat het eigenlijk niet kan dat er géén 5-apb in je 6-apb zit. Maar ik kan hier ongetwijfeld helemaal naast zitten.

PS: in mijn geval waren het 130mg pellets. Succinate.
Klik om te vergroten...
Jawel dat kan wel. Maar 5-APB en 6-APB zijn sterio-isomeren van elkaar (dus moleculen met dezelfde bestanddelen maar een net andere configuratie). Nou ben ik zelf niet helemaal bekend met de synthese van 6-APB. Maar er zijn manieren waarop je gespiegelde moleculen gescheiden van elkaar kunt houden door een proces wat isomeriseren heet, en door syntheseroutes met een bepaalde elektronenconfiguratie te gebruiken.

Ik heb alleen wel eens foto's gezien van Chinese labs waarin research chemicals gemaakt worden. En daar nemen ze het niet zo nauw met de hygiëne. Dus het kan best zijn dat ze hun apparatuur niet goed schoonmaken, of dat ze de isomerisatie niet zo nauw nemen. Dan kan je een onzuiver product krijgen. Maar als je je daar gewoon niks van aantrekt.. tja. Meer winst :wink:
P
PotvizLid
01-01-2024, 00:00
#19
GloryTripper zei:
Beste DFers,

Ik heb mijn 6-apb laten testen afgelopen week, en hier zit dus een beetje 5-apb in.
Nu vroeg ik mij af of andere mensen dit eerder gezien hebben en in hoeverre dit uit maakt.
Mijn laatste keer XTC is 11 weken geleden, en ik ben van plan volgende week een 120mg dosis van deze 6apb te nemen.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

mvg,
Glorytripper
Klik om te vergroten...
Dit is waarschijnlijk niet expres toegevoegd. 6APB’s zijn optische enantiomeer is 5APB (gespiegeld).

waaneer je 6APB maakt van een racemisch (R+S enantiomeer) starter materiaal, maak je automatisch ook 5APB (en soms 4APB) in een 50/50 ratio.

Hopelijk helpt dit :)
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Neo-Shulginist zei:
Jawel dat kan wel. Maar 5-APB en 6-APB zijn sterio-isomeren van elkaar (dus moleculen met dezelfde bestanddelen maar een net andere configuratie). Nou ben ik zelf niet helemaal bekend met de synthese van 6-APB. Maar er zijn manieren waarop je gespiegelde moleculen gescheiden van elkaar kunt houden door een proces wat isomeriseren heet, en door syntheseroutes met een bepaalde elektronenconfiguratie te gebruiken.

Ik heb alleen wel eens foto's gezien van Chinese labs waarin research chemicals gemaakt worden. En daar nemen ze het niet zo nauw met de hygiëne. Dus het kan best zijn dat ze hun apparatuur niet goed schoonmaken, of dat ze de isomerisatie niet zo nauw nemen. Dan kan je een onzuiver product krijgen. Maar als je je daar gewoon niks van aantrekt.. tja. Meer winst :wink:
Klik om te vergroten...
In ieder geval lukt het de uitvinder David Nichols wel om gewoon zuivere 6-APB te maken.
Hij noteert er wel bij dat de yield laag is.

https://pubs.acs.org/doi/abs/10.1021/jm00075a027

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."