Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFlubromazepam

Flubromazepam

33 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
s
slosLid
01-01-2024, 00:00
#1
nooit probremen mee gehad, nam er af en toe eentje voor het slapen als ik een drukke dag voor de boeg had, sliep een goeie acht uur en was zo fris als iets. natuurlijk niet elk dag nemen vermoed ik.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik denk dat ik het snap.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het grote nadeel is met deze benzo bij dagelijks gebruik net als Flurazepam dat het zich elke dag opbouwt omdat er nog steeds actieve stoffen in je lichaam zitten.

Dat maakt het stoppen / minderen ook erg lastig, maar ditzelfde geld ook voor diazepam (eerste keus middel om mee af te bouwen) hoewel die niet zo bizar hoog oploopt als deze.

Na een maand dagelijks gebruik zit de halfwaardetijd rond de 140 uurtjes.. Diazepam komt op zijn hoogst rond de 80-90 uur zover mijn bronnen weten.

Wat misschien wel een wezenlijk verschil is tussen Flubromazepam zijn de plasma waarden in het bloed maar kan daar weinig informatie over vinden.

Het is immers een medicament en blijkbaaar semi-RC

Flubromazepam is the name used for a benzodiazepine derivative which was first made in 1960,[1] but was never marketed and did not receive any further attention or study until it started to be sold as a research chemical in late 2012. Its closest relative is phenazepam. Replacing the 2'Cl with a 2'F is the single alteration. Flubromazepam is currently being studied.[2] It presumably has sedative, hypnotic, muscle relaxant, and antiepileptic effects common to all benzodiazepine derivatives. A closely related compound, 5-(2-Fluorophenyl)-7-bromo-1,3-dihydro-2H-1,4-benzodiazepin-2-one,[3] also appears to have been sold under the same name. Its onset is around 4 hours and reaches its peak at 8 hours.
Klik om te vergroten...
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Overigens loopt de halfwaardetijd niet volledig gelijk met het effect, dus als je een middel niet meer voelt kan het nog wel in je bloed aanwezig zijn. Dat veroorzaakt ook het stapeleffect wat je hebt bij bijvoorbeeld GHB en Ketamine. De tweede dosis is heftiger dan de eerste, ondanks dat je misschien hetzelfde of zelfs lager doseert.

Hoe en waarom heb ik geen idee van, weet alleen dat het ongeveer zo werkt :)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Inderdaad, dat komt omdat er een soort tolerantie ontstaat en omdat je mentaal ook gewend raakt aan het effect. :)
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6
SmartieAndMe zei:
Overigens loopt de halfwaardetijd niet volledig gelijk met het effect, dus als je een middel niet meer voelt kan het nog wel in je bloed aanwezig zijn. Dat veroorzaakt ook het stapeleffect wat je hebt bij bijvoorbeeld GHB en Ketamine. De tweede dosis is heftiger dan de eerste, ondanks dat je misschien hetzelfde of zelfs lager doseert.

Hoe en waarom heb ik geen idee van, weet alleen dat het ongeveer zo werkt :)
Klik om te vergroten...
Mij werd dat 'simpel' uitgelegd dat er nog werkzame stoffen in je bloed / lichaam zitten. En je de 2e dag als je zo'n langwerkende benzo neemt. Kijk uit met de dosis en alcohol is al helemaal uit den boze.. denk aan evenwichtsverlies geheugenverlies etc
Hoop dat het zo duidelijker is.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Maar stiekem krijg ik er hier binnenkort een paar van binnen. Ik zal wel laten weten of je de dag erna nog een beetje wazig bent :P
d
d.d.g.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Heb ze al een paar keer na een feestje genomen maar ondanks de lange halfwaarde tijd heb ik de dag erna gewoon een schutting gezet met de buurman zonder problemen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
d.d.g. zei:
Heb ze al een paar keer na een feestje genomen maar ondanks de lange halfwaarde tijd heb ik de dag erna gewoon een schutting gezet met de buurman zonder problemen.
Klik om te vergroten...
Ik geloof ook wel dat je nog kunt functioneren, maar merkte je het effect nog? Zagen anderen nog iets aan je?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
Oke, stiekem is flubromazepam best wel lekker :hearteyes:

Ik bericht morgen wel of ik erg vaag ben. :)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#11
Oke, nu 18 uur na inname van 8mg ben ik nog steeds een beetje licht in mijn hoofd. Dingen voelen wat zwaarder en ik ben rustiger/minder geconcentreerd. Straks werken moet wel goed komen en ik denk ook wel dat ik mijn taken prima kan voldoen. Uit bed komen was wel wat lastiger. :)

Ik merk alleen dat ik nog steeds de neiging heb eerder lekker muziek te luisteren en koffie te drinken in de tuin, dan om ook daadwerkelijk bezig te gaan!

Je merkt wel een duidelijk verschil tussen de eerste 3-4 uur (Langzaam verdovend/iets saaier) en de tijd erna dat je wat minder moe en euforischer bent. Je raakt er écht van in chillmodus. Stiekem is deze benzo veel lekkerder dan etizolam, alleen is het jammer dat de opkomst voor de euforie zo lang duurt en dat je er de dag erna wel effecten van merkt.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Van dit topic ben ik weer een beetje slimmer geworden. Flubromazepam klinkt voor mij nu trouwens als iets wat eigenlijk best wel onhandig is om te gebruiken.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#13
Flubromazepam is alleen praktisch als je de dag écht een rustdag hebt. Ik vond hem best wel heel lekker, maar heb er ook een dag voor uitgekozen dat ik daarna niets hoefde te doen. Ik kón werken als ik zin had, maar ik kon ook lekker in het zonnetje met een kopje koffie gaan zitten. :grin:

Het is gewoon een kwestie van kijken waarvoor je de tijd hebt en zorgen dat je er geen andere verplichtingen mee in de knoei laat raken. :)
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#14
ZERO- zei:
Van dit topic ben ik weer een beetje slimmer geworden. Flubromazepam klinkt voor mij nu trouwens als iets wat eigenlijk best wel onhandig is om te gebruiken.
Klik om te vergroten...

Het kan een wondermiddel zijn na feestjes/festivals als je niet kan slapen, heb zelf ook mijn eigen wondermiddel voor die situaties. Sporadisch gebruik uitsluitend voor mij.

Je moet er net 'zin' of 'trek' in hebben.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#15
Als je na een feestje niet kunt slapen zou ik eerder een wat korter werkende benzo pakken, zoals etizolam of diclazepam. Flubromazepam heeft je de volgende dag nog in zijn greep :wink:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hier is trouwens nog een nuttig voorbeeld van de halfwaardetijd: http://drugsforum.nl/viewtopic.php?f=3& ... d#p1157861
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#17
Oke, triplepost met steeds andere informatie.

Mijn conclusie van deze stof is dat het best lekker is, maar ik zou het tot 8 milligram houden. Dan ben je de dag erna lekker vrolijk en kun je overal van genieten.

Bij 12 milligram ben je de dag erna nog sloom en doet koffie bijna niets, je hebt zin om overal te gaan liggen en vergeet dingen af te maken.

Autorijden is bij beide doseringen STRENG af te raden.
*
*Schizophrenic*Lid
01-01-2024, 00:00
#18
De onset time is niet pas na 2 tot 4 uur, op een nuchtere maag werkt flubroma al na een goede 20 tot 30 minuten en voel je de angstremmende werking. 4 mg is een goede intake, 8 mg heeft geen meerwaarde en zou de hoge doseringen inderdaad achterwege houden.

Het effect is voornamelijk angstremmend en slaapbevorderend. Sterk hypnotisch is het spul echter niet: bij xanax kan je écht overal en altijd direct in slaap geraken maar als je geen ochtendmens bent en om 6:00 (of vroeger) de wekker afgaat, dan werkt dit middel niet zo hypnotisch en kan het best wel 1 tot 2 uur duren voordat je effectief in slaap sukkelt.

Ik zou het op 4 mg houden en het is bijvoorbeeld wel handig als je een sociale fobie hebt en dringend werk moet zoeken. :wink:

Het nadeel is dat het minder goed is voor het libido en dat je minder zin hebt om nieuwe trendy dingen te kopen: niks kan me écht opwinden en alles laat me gewoonweg koud.

Toch veruit de veiligste en beste RC benzo die er momenteel op de markt te krijgen is, een aanrader dus :)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoezo is dit persé de veiligste benzo op de RC markt? Etizolam is vele malen beter onderzocht dan flubromazepam.
*
*Schizophrenic*Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Maar...werkt etizolam dan beter als flubromazepam ?

Veiligheid van flubromazepam, op scholar geeft het tot dusver geen enkele hit: we weten het inderdaad niet al is het stofje toch al sinds 2011 opnieuw op de markt.

Vreemd dat hier zo weinig onderzoek naar gedaan is net na de ontdekking van flubromazepam in 1962.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."