Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen na 4 weken dagelijks gebruik 4F-MPH. Wat staat me te wachten?

Stoppen na 4 weken dagelijks gebruik 4F-MPH. Wat staat me te wachten?

17 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste DF'ers,

heeft er iemand ervaring met dagelijks gebruik van 4F-MPH? Ik vermoed van wel...ik gebruik het echter in een hoge dosering nl 120 mg per dag met om de paar dagen es een uitschieter richting 300 a 400 4F-MPH, maar meestal netjes 120 mg.

Ik zou willen weten welke ontwenningsverschijnselen ik kan verwachten na het stoppen van 4F-MPH na 4 weken dagelijks gebruik....

Heeft iemand hier een beetje zicht op? Zou ik Cold Turkey hiervan durven gaan? Ik heb voor de rest ervaring met andere stims...ben redelijk zwaar verslaafd en gebruikte de 4F-MPH eigenlijk om niet aan andere stims te komen. Dat doel lukt maar ik word redelijk gek van telkens te trachten niet boven de 120 mg te gaan en dat mislukt soms...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Fairflower zei:
Beste DF'ers,

heeft er iemand ervaring met dagelijks gebruik van 4F-MPH? Ik vermoed van wel...ik gebruik het echter in een hoge dosering nl 120 mg per dag met om de paar dagen es een uitschieter richting 300 a 400 4F-MPH, maar meestal netjes 120 mg.

Ik zou willen weten welke ontwenningsverschijnselen ik kan verwachten na het stoppen van 4F-MPH na 4 weken dagelijks gebruik....

Heeft iemand hier een beetje zicht op? Zou ik Cold Turkey hiervan durven gaan? Ik heb voor de rest ervaring met andere stims...ben redelijk zwaar verslaafd en gebruikte de 4F-MPH eigenlijk om niet aan andere stims te komen. Dat doel lukt maar ik word redelijk gek van telkens te trachten niet boven de 120 mg te gaan en dat mislukt soms...
Klik om te vergroten...
Het stofje is me zeker bekend, heb het langere periode gebruikt als mn weekend Rilatine, door de week mn voorgeschreven Rilatine en dan 4f-mph int weekend, maar was 25mg en heb een periode gehad dat ik het 3-4x/week nam en ook meerdere keren, had ik zin om na 4f-mph dan potente stim te nemen, leek 4f-mph het voorgerechtje. Laatste keren is 50mg gepakt. Maar jij, 120mg en zelfs 300-400mg😱 Wat ervaar je dan bij zulke doseringen? Want vr mij werkte da vooral goed om vb huishoudelijke taken te doen en werken tout court, schrijven/typen, gewoon goed n nuttig bezig zijn.

@Mevrouw Pløp zie dat zijn ook zieke dosissen en zo zijn er hier heeeeeeel veel hoor😉
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nihilist88 zei:
Het stofje is me zeker bekend, heb het langere periode gebruikt als mn weekend Rilatine, door de week mn voorgeschreven Rilatine en dan 4f-mph int weekend, maar was 25mg en heb een periode gehad dat ik het 3-4x/week nam en ook meerdere keren, had ik zin om na 4f-mph dan potente stim te nemen, leek 4f-mph het voorgerechtje. Laatste keren is 50mg gepakt. Maar jij, 120mg en zelfs 300-400mg😱 Wat ervaar je dan bij zulke doseringen? Want vr mij werkte da vooral goed om vb huishoudelijke taken te doen en werken tout court, schrijven/typen, gewoon goed n nuttig bezig zijn.

@Mevrouw Pløp zie dat zijn ook zieke dosissen en zo zijn er hier heeeeeeel veel hoor😉
Klik om te vergroten...
Hey,
Effe voor alle duidelijkheid: ik neem 30mg per dosis, s morgens meestal 60mg. Dat echter 3 tot 4 maal per dag.
Welk effect heb ik ervan? 120 mg (60 + 30 + 30) brengt me goede dagen. Ik ben productief maar niet overdreven. Ik word er wakker van en daarnaast alerter. Ik voel nagenoeg geen euforie denk ik (in tegenstelling tot methylphenidaat of waar ik eerder een high kreeg). Ik voel me gericht op dingen aanpakken, soms voel ik teveel angst of is mijn denken iets teveel gekleurd door angsten.
Bij meer dan 120 mg, bv het dubbele of meer voel ik me niet goed. Daarom wil ik er ook mee stoppen want ik doseer op een gegeven moment toch hoger ondanks dat ik er niet goed op ga (verslaving, moeite om te cobtroleren, reactie op me slecht voelen). Sowieso ook om me verder te laten herstellen want zit nog met een onderliggende tolerantie of beschadiging van mijn dopaminereceptoren. De beschadiging voel ik niet meer omdat ik de 4F-MPH gebruik (ook de reden waarom ik ermee begon na algehele stop van stims die ik na een anderhalve maand niet meer volhield).
Bij hoge doseringen tussen de 200 en 400 wordt mijn denken heel strak en ook angstig. Ik ben niet meer vriendelijk en denk zwart, doe nauwelijks nog iets buiten me slecht voelen met een inadequate denkstijl. Het laten uitwerken is dan een opluchting uiteindelijk.
2 tot 4 uur goed effect, daarna gevoel of het uitgewerkt is en neiging bij te doseren vanwege vermoeidheid die op komt zetten.
@Nihilist88 ben jij er al es mee gestopt zonder op iets anders terug te vallen en zo ja, welke ontwenning kreeg je ervan?
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nu hen ik bv sinds een uur 60mg binnen, ben gewoon wakker maar niet klaarwakker, voor de rest normaal. Goed gezind maar niet euforisch. Gewenning zal zeker meespelen, zo ik gelezen heb gaat deze veel sneller dan bij methylfenidaat.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Lukt het een beetje met afbouwen?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nihilist88 zei:
@ Pløp zie dat zijn ook zieke dosissen en zo zijn er hier heeeeeeel veel hoor
Klik om te vergroten...
Heb je zijn/haar volgende bericht ook gelezen?

Fairflower zei:
Bij meer dan 120 mg, bv het dubbele of meer voel ik me niet goed. Daarom wil ik er ook mee stoppen want ik doseer op een gegeven moment toch hoger ondanks dat ik er niet goed op ga (verslaving, moeite om te cobtroleren, reactie op me slecht voelen). Sowieso ook om me verder te laten herstellen want zit nog met een onderliggende tolerantie of beschadiging van mijn dopaminereceptoren. De beschadiging voel ik niet meer omdat ik de 4F-MPH gebruik (ook de reden waarom ik ermee begon na algehele stop van stims die ik na een anderhalve maand niet meer volhield).
Bij hoge doseringen tussen de 200 en 400 wordt mijn denken heel strak en ook angstig. Ik ben niet meer vriendelijk en denk zwart, doe nauwelijks nog iets buiten me slecht voelen met een inadequate denkstijl
Klik om te vergroten...
T
The OrangemanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hallo allemaal,
4F Ritalin is mijn favoriete recreatieve stim. Zeker 3x in de maand neem ik het in het weekend. Ik gebruik de blauwe 30mg pillen. Start op een lege maag met 60mg (2 pillen) en begin de dag zoals altijd. Boodschappen, honden uitlaten, huis opruimen. Functioneer normaal maar heb een overal fijn lichamelijke stimulatie. Na 3 uur doseer ik nog 1 pil bij. Soms twee uur later nog een, afhankelijk van de activiteiten na 16:00 uur. Honger heb ik nooit tijdens de dag maar stop af en toe wel wat fruit naar binnen. Ben ik verslaafd, nee. Sla ook wel eens een weekend over en in vakanties helemaal niet. Na een drukke werkweek is het wel een heerlijke gedachte om op zaterdag even te chillen. Als ik niet kan slapen heb ik Bromozolam. Ik bijt van dit pilletje een stukje af wat voldoende is om na 30 min in slaap te vallen. Smorgens nooit een kater, wel het eerste uur een beetje wankel van de nog aanwezige Bromo.
Ik heb ook nog een vraag:
Als ik het poeder zou bestellen kan ik dan dezelfde dosering aanhouden? Ik beschik over een goede 0,000 weegschaal.
Hoor het graag.

Gr. Orangeman
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Fairflower zei:
Hey,
Effe voor alle duidelijkheid: ik neem 30mg per dosis, s morgens meestal 60mg. Dat echter 3 tot 4 maal per dag.
Welk effect heb ik ervan? 120 mg (60 + 30 + 30) brengt me goede dagen. Ik ben productief maar niet overdreven. Ik word er wakker van en daarnaast alerter. Ik voel nagenoeg geen euforie denk ik (in tegenstelling tot methylphenidaat of waar ik eerder een high kreeg). Ik voel me gericht op dingen aanpakken, soms voel ik teveel angst of is mijn denken iets teveel gekleurd door angsten.
Bij meer dan 120 mg, bv het dubbele of meer voel ik me niet goed. Daarom wil ik er ook mee stoppen want ik doseer op een gegeven moment toch hoger ondanks dat ik er niet goed op ga (verslaving, moeite om te cobtroleren, reactie op me slecht voelen). Sowieso ook om me verder te laten herstellen want zit nog met een onderliggende tolerantie of beschadiging van mijn dopaminereceptoren. De beschadiging voel ik niet meer omdat ik de 4F-MPH gebruik (ook de reden waarom ik ermee begon na algehele stop van stims die ik na een anderhalve maand niet meer volhield).
Bij hoge doseringen tussen de 200 en 400 wordt mijn denken heel strak en ook angstig. Ik ben niet meer vriendelijk en denk zwart, doe nauwelijks nog iets buiten me slecht voelen met een inadequate denkstijl. Het laten uitwerken is dan een opluchting uiteindelijk.
2 tot 4 uur goed effect, daarna gevoel of het uitgewerkt is en neiging bij te doseren vanwege vermoeidheid die op komt zetten.
@Nihilist88 ben jij er al es mee gestopt zonder op iets anders terug te vallen en zo ja, welke ontwenning kreeg je ervan?
Klik om te vergroten...
Srry vr late reactie, die periode was ik zelf nogal off tout court.
Oké, verspreid over de dag, da's al ander verhaal. Maar snap zelf, mede uit eigen ervaring niet het nut van dagelijks en dergelijke hoeveelheden verspreid over de dag. Ikzelf nam dit max 1-2 maal/week en ook weken niet, nu is dat al weken geleden. Vind het ook zelf niks verslavend. Maar verschil is wel dat ik op voorschrift dagelijks Rilatine (methylfenidaat) neem, tijdens werkweken. Voor mij persoonlijk heb ik zelfs meer aan deze Rilatine met verlengde afgifte, dan 4f-mph, mr da's puur door mn ADHD, 4f-mph, werkt directer en potenter, mr voelt te hard ast weg is, dus goed om paar uurtjes taken uit te voeren. Maar qua verslaving kank je dus ni helpen, aangezien dit stofje die werking niet had/heeft op mij.

Hoest ondertussen?
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#9
FredKroket zei:
Heb je zijn/haar volgende bericht ook gelezen?
Klik om te vergroten...
Was tijdens deze periode nogal off, dus lees dit ook nu pas door reactie gisteren van @The Orangeman
Jups ondertussen wel en ook op gereageerd 🙂
Toch blijft mijn standpunt best overeind, mr das puur uit eigen ondervinding.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#10
The Orangeman zei:
Hallo allemaal,
4F Ritalin is mijn favoriete recreatieve stim. Zeker 3x in de maand neem ik het in het weekend.
Klik om te vergroten...
Ik vind dit zelf een vrij verwaarloosbare stim. Ik opteer dan eerder voor 3-FA, kunt ge ook in Duracell modus lekker strak alles op doen😆
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nihilist88 zei:
Was tijdens deze periode nogal off, dus lees dit ook nu pas door reactie gisteren van @The Orangeman
Jups ondertussen wel en ook op gereageerd 🙂
Toch blijft mijn standpunt best overeind, mr das puur uit eigen ondervinding.
Klik om te vergroten...
Jij reageert hier voornamelijk als je onder invloed bent. Daar heb ik geen zin in.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#12
FredKroket zei:
Jij reageert hier voornamelijk als je onder invloed bent. Daar heb ik geen zin in.
Klik om te vergroten...
Lol, nochtans vrij heldere n zelfs vrij beknopte reactie(s). Mr je goed recht fredjekroketje😉
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Fairflower zei:
Beste DF'ers,

heeft er iemand ervaring met dagelijks gebruik van 4F-MPH? Ik vermoed van wel...ik gebruik het echter in een hoge dosering nl 120 mg per dag met om de paar dagen es een uitschieter richting 300 a 400 4F-MPH, maar meestal netjes 120 mg.

Ik zou willen weten welke ontwenningsverschijnselen ik kan verwachten na het stoppen van 4F-MPH na 4 weken dagelijks gebruik....

Heeft iemand hier een beetje zicht op? Zou ik Cold Turkey hiervan durven gaan? Ik heb voor de rest ervaring met andere stims...ben redelijk zwaar verslaafd en gebruikte de 4F-MPH eigenlijk om niet aan andere stims te komen. Dat doel lukt maar ik word redelijk gek van telkens te trachten niet boven de 120 mg te gaan en dat mislukt soms...
Klik om te vergroten...
Dat zijn waanzinnige doseringen...

Ik heb het een tijdje misbruikt na het beëindigen van mijn relatie. Simpelweg om me nog een beetje levend te voelen. Maar dan meestal 12,5 tot 15, max 25 mg per dag en niet elke dag.

Het blijft een RC en ik heb mijn bedenkingen bij die fluor troep...

Hoe gaat het nu inmiddels? Ook met je andere stim gebruik? En zou jij je niet laten opnemen (misschien in de war met een ander).

Ik denk wel dat het idee dat 120 mg van dit spul "netjes" is en elke dag oké is, uit je hoofd moet. Maar misschien is het dat al. Ik hoop het.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nihilist88 zei:
Lol, nochtans vrij heldere n zelfs vrij beknopte reactie(s). Mr je goed recht fredjekroketje😉
Klik om te vergroten...
Niet mee eens maar dat is mijn goed recht inderdaad :)
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ben sinds 5 weken in opname nu. Ik nam op t einde veel meer 4F-MPH dan ik hierboven beschreef. Ik voel na 5 weken nog enorme schade waardoor ik nauwelijks concentratie heb, niet kan denken, me organiseren, .... daarnaast erg veel last van onrust nog...
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nihilist88 zei:
Srry vr late reactie, die periode was ik zelf nogal off tout court.
Oké, verspreid over de dag, da's al ander verhaal. Maar snap zelf, mede uit eigen ervaring niet het nut van dagelijks en dergelijke hoeveelheden verspreid over de dag. Ikzelf nam dit max 1-2 maal/week en ook weken niet, nu is dat al weken geleden. Vind het ook zelf niks verslavend. Maar verschil is wel dat ik op voorschrift dagelijks Rilatine (methylfenidaat) neem, tijdens werkweken. Voor mij persoonlijk heb ik zelfs meer aan deze Rilatine met verlengde afgifte, dan 4f-mph, mr da's puur door mn ADHD, 4f-mph, werkt directer en potenter, mr voelt te hard ast weg is, dus goed om paar uurtjes taken uit te voeren. Maar qua verslaving kank je dus ni helpen, aangezien dit stofje die werking niet had/heeft op mij.

Hoest ondertussen?
Klik om te vergroten...
Hey, je hebt gelijk dat dagelijks gebruik van 4F-MPH aan mijn doseringen hierboven niet goed was, op zijn minst uitgedrukt, het was ronduit razend slecht voor me.

Jij neemt ook methylphenidaat verlengde afgifte? Ik werd oorspronkelijk verslaafd aan t zelfde onder de merknaam Concerta. Ik nam het o w v ADD maar ben de pillen beginnen kauwen (eerst in 2 bijten) waardoor de vertraagde afgifte teniet werd gedaan en dit zeer verslavend werkte (staat ook I d bijsluiter). Dus ik kreeg 54mg wat normaal gezien was om dag mee door te komen, in 1 keer binnen...wat een piek veroorzaakte van 4, 3 en op t einde maar max 2 uur met een zeer zware comedown.
Ik ben van deze verslaving proberen afgeraden toen het op bepaalde dagen tot 7 a 10 Concerta s kwam. Ambulant zonder opname...ging ik naar 1 Concerta terug per dag die bij apo lag. Maar die ik kauwde...ik herviel, leerde ook speed kennen...
Uiteindelijk kwam ik in een opname en leerde daar via medepatienten research chemicals kennen en ontdekte 4F-MPH...
Mijn verslaving aan dit middel is nog niet gans achter de rug. Had opname van 6 weken, maar was te kort om mijn hersens te laten herstellen + mijn psychische afhankelijkheid te doorbreken. Ik gebruik opnieuw...probeer het zo min mogelijk te houden en zou beter gewoon helemaal stoppen.
Ik woon in België waar 4F-MPH illegaal is in tegenstelling tot Nederland, maar mijn apotheker wil het na overleg met mijn huisarts toch bijhouden om me zo weinig mogelijk te laten gebruiken en geen excessen te hebben (wat dan natuurlijk nog steeds zou kunnen door bij te bestellen af en toe maar hoop dat absoluut niet te doen als ik ervoor kies dat mijn apotheker het bijhoudt).

Best zou ik helemaal stoppen. Ik heb ADD maar ben niet in staat Concerta, relatine of 4F-MPH of een andere stim te gebruiken omdat ik te verslavingsgevoelig ben.

Ik plan dus langdurigere opname (wachtlijsten) om me te helpen stoppen. Zal met vallen en opstaan zijn...Wss heb ik deze langdurige opname nodig of ik kan toch zelf stoppen omdat ik goed besef na lange tijd welke schade ik me op de hals heb gehaald en met elke 4F-MPH die ik neem mss ietsje minder schade voel, maar mezelf niet laat herstellen en nog wat schade bij aanbreng...en dit herstel zal maanden duren, in t beste geval.

Ik vond Concerta beter werken en "lekkerder" als 4F-MPH, net daarom wil k t niet meer. Veronderstel dat 1 Concerta nu ook nog nauwelijks iets doet bij mij na overmatig gebruik 4F-MPH.
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#17
The Orangeman zei:
Hallo allemaal,
4F Ritalin is mijn favoriete recreatieve stim. Zeker 3x in de maand neem ik het in het weekend. Ik gebruik de blauwe 30mg pillen. Start op een lege maag met 60mg (2 pillen) en begin de dag zoals altijd. Boodschappen, honden uitlaten, huis opruimen. Functioneer normaal maar heb een overal fijn lichamelijke stimulatie. Na 3 uur doseer ik nog 1 pil bij. Soms twee uur later nog een, afhankelijk van de activiteiten na 16:00 uur. Honger heb ik nooit tijdens de dag maar stop af en toe wel wat fruit naar binnen. Ben ik verslaafd, nee. Sla ook wel eens een weekend over en in vakanties helemaal niet. Na een drukke werkweek is het wel een heerlijke gedachte om op zaterdag even te chillen. Als ik niet kan slapen heb ik Bromozolam. Ik bijt van dit pilletje een stukje af wat voldoende is om na 30 min in slaap te vallen. Smorgens nooit een kater, wel het eerste uur een beetje wankel van de nog aanwezige Bromo.
Ik heb ook nog een vraag:
Als ik het poeder zou bestellen kan ik dan dezelfde dosering aanhouden? Ik beschik over een goede 0,000 weegschaal.
Hoor het graag.

Gr. Orangeman
Klik om te vergroten...
Ik zou aan je vendor vragen of t poeder gelijke puurheid heeft als de pilletjes.

Je bent misschien niet erg destructief verslaafd, maar ik lees toch een psychische afhankelijkheid om met de drukte van werkweek om te gaan.

Weinig gebruik je niet, dus ik vermoed ook sterk gewenning bij je. Zonder enige gewenning lijkt me je dosis niet aan te raden.

T beste!
Q
QueenirLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb zo de indruk dat iedereen anders reageert op zowel rilatine als 4fmph. Ik vind gewone rilatine veel sterker als 4fmph, ook wat alle nadelen betreft. Het is recreatief sterker, maar ik kreeg er ook gemakkelijk zenuwachtigheid van, allesbehalve toffe rebounds als het spul na twee uur was uitgewerkt en als je hoeveelheden van boven de 150 mg wegwerkt, kun je allerlei rare bijwerkingen krijgen, van niet meer normaal kunnen lopen over rare spierbewegingen tot psychoses (compleet zot worden dus)
Van dat alles nog nooit iets gemerkt bij 4fmph. Geen bijwerkingen, geen zenuwachtigheid en je merkt alleen maar dat het uitgewerkt is als je ineens weer erg begint op te zien tegen iets waar je echt geen zin in hebt. Het is voor mij niet zo sterk als rilatine maar sterk genoeg voor wat ik wil. Het houdt mij ook niet uit mijn slaap en werkt drie keer langer dan rilatine terwijl het, als je een beetje uitkijkt waar je het koopt, vijf keer goedkoper is.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."