Srry vr late reactie, die periode was ik zelf nogal off tout court.
Oké, verspreid over de dag, da's al ander verhaal. Maar snap zelf, mede uit eigen ervaring niet het nut van dagelijks en dergelijke hoeveelheden verspreid over de dag. Ikzelf nam dit max 1-2 maal/week en ook weken niet, nu is dat al weken geleden. Vind het ook zelf niks verslavend. Maar verschil is wel dat ik op voorschrift dagelijks Rilatine (methylfenidaat) neem, tijdens werkweken. Voor mij persoonlijk heb ik zelfs meer aan deze Rilatine met verlengde afgifte, dan 4f-mph, mr da's puur door mn ADHD, 4f-mph, werkt directer en potenter, mr voelt te hard ast weg is, dus goed om paar uurtjes taken uit te voeren. Maar qua verslaving kank je dus ni helpen, aangezien dit stofje die werking niet had/heeft op mij.
Hoest ondertussen?
Hey, je hebt gelijk dat dagelijks gebruik van 4F-MPH aan mijn doseringen hierboven niet goed was, op zijn minst uitgedrukt, het was ronduit razend slecht voor me.
Jij neemt ook methylphenidaat verlengde afgifte? Ik werd oorspronkelijk verslaafd aan t zelfde onder de merknaam Concerta. Ik nam het o w v ADD maar ben de pillen beginnen kauwen (eerst in 2 bijten) waardoor de vertraagde afgifte teniet werd gedaan en dit zeer verslavend werkte (staat ook I d bijsluiter). Dus ik kreeg 54mg wat normaal gezien was om dag mee door te komen, in 1 keer binnen...wat een piek veroorzaakte van 4, 3 en op t einde maar max 2 uur met een zeer zware comedown.
Ik ben van deze verslaving proberen afgeraden toen het op bepaalde dagen tot 7 a 10 Concerta s kwam. Ambulant zonder opname...ging ik naar 1 Concerta terug per dag die bij apo lag. Maar die ik kauwde...ik herviel, leerde ook speed kennen...
Uiteindelijk kwam ik in een opname en leerde daar via medepatienten research chemicals kennen en ontdekte 4F-MPH...
Mijn verslaving aan dit middel is nog niet gans achter de rug. Had opname van 6 weken, maar was te kort om mijn hersens te laten herstellen + mijn psychische afhankelijkheid te doorbreken. Ik gebruik opnieuw...probeer het zo min mogelijk te houden en zou beter gewoon helemaal stoppen.
Ik woon in België waar 4F-MPH illegaal is in tegenstelling tot Nederland, maar mijn apotheker wil het na overleg met mijn huisarts toch bijhouden om me zo weinig mogelijk te laten gebruiken en geen excessen te hebben (wat dan natuurlijk nog steeds zou kunnen door bij te bestellen af en toe maar hoop dat absoluut niet te doen als ik ervoor kies dat mijn apotheker het bijhoudt).
Best zou ik helemaal stoppen. Ik heb ADD maar ben niet in staat Concerta, relatine of 4F-MPH of een andere stim te gebruiken omdat ik te verslavingsgevoelig ben.
Ik plan dus langdurigere opname (wachtlijsten) om me te helpen stoppen. Zal met vallen en opstaan zijn...Wss heb ik deze langdurige opname nodig of ik kan toch zelf stoppen omdat ik goed besef na lange tijd welke schade ik me op de hals heb gehaald en met elke 4F-MPH die ik neem mss ietsje minder schade voel, maar mezelf niet laat herstellen en nog wat schade bij aanbreng...en dit herstel zal maanden duren, in t beste geval.
Ik vond Concerta beter werken en "lekkerder" als 4F-MPH, net daarom wil k t niet meer. Veronderstel dat 1 Concerta nu ook nog nauwelijks iets doet bij mij na overmatig gebruik 4F-MPH.