Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3-fa vs 3-fma

3-fa vs 3-fma

24 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
N
NickjeeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik wil 'm ff bumpen want ik ben 2x door alle reacties gescrolled maar volgens mij is de vraag van OP eigenlijk nog steeds niet beantwoordt. En ik ben ook benieuwd. Dus als we het toch over focus (en liefst ook euforie) hebben: wat zijn de verschillen tussen 3-fma en 3-fa (behalve iets langere werking van 3-fma dacht ik....)
R
ReggaeBlasterLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat zijn voor jullie de grootste verschillen tussen 3-fa en 3-fma? Welk middel geeft meer adrenaline af zodat je er meer opgepepter van wordt en dus langer kan doorgaan op 1 dosis? Voor beide middelen welke dosis raden jullie aan om een uur of 5-6 door te kunnen halen op een technofeest? Ik heb 3-fa liggen maar ik twijfel om wellicht toch 3-fma aan te schaffen?

help me out.
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dirkjan zei:
Kap met fluor amphetamines. Allemaal gedaan, het is zo net niet net teveel shit net teveel ongemak. Ik raad ze allmaal af.

Als je gaat: 2FMA.
Klik om te vergroten...
Dan heb jij nog nooit 4fa gedaan
R
ReggaeBlasterLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dirkjan zei:
Kap met fluor amphetamines. Allemaal gedaan, het is zo net niet net teveel shit net teveel ongemak. Ik raad ze allmaal af.

Als je gaat: 2FMA.
Klik om te vergroten...
@Dirkjan Ik waardeer dat je zegt van dat je t afraadt maar goed. Als we gewoon kijken naar beiden stoffen. Natuurlijk weet ik dat je nooit een stof hebt die 1op1 100% hetzelfde is als speed maar volgensmij komen gefluoriseerde amfetamines aardig in de buurt. Voor een beetje tot weinig euforie en veel energie komen 3-fa en 3-fma het meeste in de buurt waarbij 2-fa en 2-fma meer functioneel zijn en 4-fma te veel op je serotonine werkt. Wat zijn de meest merkbare verschillen tussen 3-fa en 3-fma en welke heeft de voorkeur bij jou? Hoe zou jij psychonautwiki doseringen beoordelen vergeleken met daadwerkelijk een goede dosis?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zeebats zei:
Dan heb jij nog nooit 4fa gedaan
Klik om te vergroten...
Ik heb 2fa 2fma 3fa 3fma 4fa 4fma 4-fmph 4-eph (ethtylphenidaat) 3f en 4f-pmt (phenmetrazine) gedaan en dat was niet je vraag sorry
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dirkjan zei:
Kap met fluor amphetamines. Allemaal gedaan, het is zo net niet net teveel shit net teveel ongemak. Ik raad ze allmaal af.

Als je gaat: 2FMA.
Klik om te vergroten...
Nou ik vind 4fma gevaarlijk lekker bijna en dat zegt wat voor dru...ehm middeltjes verzamelaar, wel wat.. Je kan je er mega lekker op voelen, ik heb helemaal geen craving gevoel bij uitwerken (herdosering wel 1x zoals ik eigenlijk met bijna alles doe op de piek van de eerste dosis) , kan er goed op slapen.. als ik zoals vorige week nam ik 2200uur 100mg en 00:00uur nog 100mg erbij en was in slaap gevallen de bank rond 05:00 a 05:30 terwijl brute film aan het kijken was. 3 u2 uurtje later heel even wakker geweest want toen was film af en dus ging maat je van me naar huis. Ik ben naar boven gekropen en heerlijk verder wezens lapen als een baby.... Dan om het nog ongeloofwaardig te maken (ik geloof het zelf elke keer als ik het genomen heb ook niet namelijk), totaaaaaaal geen dip. Hooguit iets vermoeid maar ja je bent dan ook langer wakker geweest en verstoord je ritme dus nuchter had je dat dan ook geweest. Nou ben ik (dacht ik en is vaak gebleken) vaak redelijk gevoelig voor het middel maar ook voor de dip. Maar 4fma geeft mij zo weinig dip, voor het toch wel pitige MDMA achtig lijkende effect, dat ik het haast lastig vind niet zo even tussendoor te nemen.
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Mezelf zei:
Nou ik vind 4fma gevaarlijk lekker bijna en dat zegt wat voor dru...ehm middeltjes verzamelaar, wel wat.. Je kan je er mega lekker op voelen, ik heb helemaal geen craving gevoel bij uitwerken (herdosering wel 1x zoals ik eigenlijk met bijna alles doe op de piek van de eerste dosis) , kan er goed op slapen.. als ik zoals vorige week nam ik 2200uur 100mg en 00:00uur nog 100mg erbij en was in slaap gevallen de bank rond 05:00 a 05:30 terwijl brute film aan het kijken was. 3 u2 uurtje later heel even wakker geweest want toen was film af en dus ging maat je van me naar huis. Ik ben naar boven gekropen en heerlijk verder wezens lapen als een baby.... Dan om het nog ongeloofwaardig te maken (ik geloof het zelf elke keer als ik het genomen heb ook niet namelijk), totaaaaaaal geen dip. Hooguit iets vermoeid maar ja je bent dan ook langer wakker geweest en verstoord je ritme dus nuchter had je dat dan ook geweest. Nou ben ik (dacht ik en is vaak gebleken) vaak redelijk gevoelig voor het middel maar ook voor de dip. Maar 4fma geeft mij zo weinig dip, voor het toch wel pitige MDMA achtig lijkende effect, dat ik het haast lastig vind niet zo even tussendoor te nemen.
Klik om te vergroten...
T valt mij op dat vooral RC’s zo verschillend uitwerken bij mensen. Wellicht ligt er ook wel het een en ander aan verwachting, setting, kwaliteit/puurheid (vooral dat laatste) ik vond 4fma / 3fa oraal geen reet aan, maar 4fa toen het er net was juist wel. Wel zelf afgewogen kristallen die laatste.

2fa en 2fma voelde ik vrij weinig van maar dat heb ik ook met Dex en reguliere amfetamine.

4fa was wel echt de heilige graal
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hebbenzekezine? zei:
T valt mij op dat vooral RC’s zo verschillend uitwerken bij mensen. Wellicht ligt er ook wel het een en ander aan verwachting, setting, kwaliteit/puurheid (vooral dat laatste) ik vond 4fma / 3fa oraal geen reet aan, maar 4fa toen het er net was juist wel. Wel zelf afgewogen kristallen die laatste.

2fa en 2fma voelde ik vrij weinig van maar dat heb ik ook met Dex en reguliere amfetamine.

4fa was wel echt de heilige graal
Klik om te vergroten...
Ik denk dat juist de verwachting en of helemaal setting 'minstens' zo belangrijk zijn. Het is niet alleen tolerantie wat waardoor een middel minder werkt hé. Hoe vaker je in een bepaade roes zit, hoe meer je hersenen (maar dan als in geheugen) daar aan gewend raken. Die roes wordt geestelijk gezien (dus echt tolerantie even helemaal weggelaten) ook steeds normaler. Je zou het de geestelijke of beter psychische tolerantie kunnen noemen. Daardoor zegt bijna iedereeeeeeeen dat de drugs vroeger beter was wat echt bullshit is. Coke is alleen al met een gemiddelde zuiverheid van 15% gestegen in 10 a 15 jaar. Speed van tegenwoordig hoor je dat ook altijd van lange gebruikers als in 20jaar+... Ook dat is echt op niks gebaseerd en simpeweg en veel gevallen en sowieso in het algemeen niet slechter geworden. Als je het mij zou vragen is gemiddeld alles zuiverder en puurder geworden, uitzonderingen daargelaten. Maar ik zal niet te hard zeggen want schop dan tegen veel scheentjes aan en die gaan dan beginnen over de veeeeeel beter en potentere appeltjespeed whahaha...geef het een smaakje en mensen denken dat het beter is. Nu is het puurder en raken ze dus niet opgefokt door de troep die erdoorheen zit en denken dat ze minder zuivere speed hebben lol.... kan nog wel even doorgaan zo.
K
KoningTotoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mezelf zei:
Nou ik vind 4fma gevaarlijk lekker bijna en dat zegt wat voor dru...ehm middeltjes verzamelaar, wel wat.. Je kan je er mega lekker op voelen, ik heb helemaal geen craving gevoel bij uitwerken (herdosering wel 1x zoals ik eigenlijk met bijna alles doe op de piek van de eerste dosis) , kan er goed op slapen.. als ik zoals vorige week nam ik 2200uur 100mg en 00:00uur nog 100mg erbij en was in slaap gevallen de bank rond 05:00 a 05:30 terwijl brute film aan het kijken was. 3 u2 uurtje later heel even wakker geweest want toen was film af en dus ging maat je van me naar huis. Ik ben naar boven gekropen en heerlijk verder wezens lapen als een baby.... Dan om het nog ongeloofwaardig te maken (ik geloof het zelf elke keer als ik het genomen heb ook niet namelijk), totaaaaaaal geen dip. Hooguit iets vermoeid maar ja je bent dan ook langer wakker geweest en verstoord je ritme dus nuchter had je dat dan ook geweest. Nou ben ik (dacht ik en is vaak gebleken) vaak redelijk gevoelig voor het middel maar ook voor de dip. Maar 4fma geeft mij zo weinig dip, voor het toch wel pitige MDMA achtig lijkende effect, dat ik het haast lastig vind niet zo even tussendoor te nemen.
Klik om te vergroten...

Ik lees dat de sweet spot voor veel mensen tussen 150 en 180mg ligt. En dan 1 maal herdoseren met 67% van de eerste.

Is 100 dan niet wat erg weinig? Wij hebben pallets van 120mg en twijfel te beginnen met 180 (dus 1,5) en dan na 2 uur nog 120mg (dus 1). Hoe lijkt je dit? Of kunnen we dan beter starten met 120mg en na anderhalf uur nog een van 120mg nemen?
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#10
KoningToto zei:
Ik lees dat de sweet spot voor veel mensen tussen 150 en 180mg ligt. En dan 1 maal herdoseren met 67% van de eerste.

Is 100 dan niet wat erg weinig? Wij hebben pallets van 120mg en twijfel te beginnen met 180 (dus 1,5) en dan na 2 uur nog 120mg (dus 1). Hoe lijkt je dit? Of kunnen we dan beter starten met 120mg en na anderhalf uur nog een van 120mg nemen?
Klik om te vergroten...
Ik vond 100mg zeer matig. Na een uur nog 100mg erbij gedaan en dat ging al een stuk beter.

Maar vond het in het algemeen wel tegenvallen. Misschien dat het met een hoge dosis anders is.
K
KoningTotoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zeebats zei:
Ik vond 100mg zeer matig. Na een uur nog 100mg erbij gedaan en dat ging al een stuk beter.

Maar vond het in het algemeen wel tegenvallen. Misschien dat het met een hoge dosis anders is.
Klik om te vergroten...

Hoe lang slaap je dan wel niet?/hoe zit het dan met de kater? Heb geen zin in katers deze zondag...
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#12
KoningToto zei:
@Zeehond jij had aan 50mg toch al genoeg? Of was dat enkel vanuit functioneel oogpunt?
Klik om te vergroten...
Oh ik dacht dat je het over 4fma had
K
KoningTotoLid
01-01-2024, 00:00
#13
@Zeehond jij had aan 50mg toch al genoeg? Of was dat enkel vanuit functioneel oogpunt?
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#14
KoningToto zei:
@Zeehond jij had aan 50mg toch al genoeg? Of was dat enkel vanuit functioneel oogpunt?
Klik om te vergroten...
50mg was meer dan genoeg voor mij.
Ik zou volgende keer de helft nemen om te kijken of dat al genoeg is voor functioneel gebruik.
K
KoningTotoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zeehond zei:
50mg was meer dan genoeg voor mij.
Ik zou volgende keer de helft nemen om te kijken of dat al genoeg is voor functioneel gebruik.
Klik om te vergroten...

En vanuit entertainment opzicht, wat zou een goede eenmalige dosis zijn, wel 100mg?


50 a 150mg lees ik hier voor een "goede" ervaring.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zeebats zei:
Oh ik dacht dat je het over 4fma had
Klik om te vergroten...
Nee, daar is mijn dosering oraal 150mg.
Soms neem ik dan na een paar uur 50mg bij.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#17
KoningToto zei:
En vanuit entertainment opzicht, wat zou een goede eenmalige dosis zijn, wel 100mg?
Klik om te vergroten...
Geen idee, vorige week 50mg was m’n eerste keer 3-FA.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kap met fluor amphetamines. Allemaal gedaan, het is zo net niet net teveel shit net teveel ongemak. Ik raad ze allmaal af.

Als je gaat: 2FMA.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#19
KoningToto zei:
Ik lees dat de sweet spot voor veel mensen tussen 150 en 180mg ligt. En dan 1 maal herdoseren met 67% van de eerste.

Is 100 dan niet wat erg weinig? Wij hebben pallets van 120mg en twijfel te beginnen met 180 (dus 1,5) en dan na 2 uur nog 120mg (dus 1). Hoe lijkt je dit? Of kunnen we dan beter starten met 120mg en na anderhalf uur nog een van 120mg nemen?
Klik om te vergroten...
Ja vond 100 opzich matig maar matig vind ik vaak ook lekker. Nam niet weg dat ik uurtje na het inslaan wel nog 100 bijgenomen had haha
K
KoningTotoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mezelf zei:
Ja vond 100 opzich matig maar matig vind ik vaak ook lekker. Nam niet weg dat ik uurtje na het inslaan wel nog 100 bijgenomen had haha
Klik om te vergroten...

En was die redose het waard? Hoe zat het met de kater? Ik heb kwartier geleden 100mg genomen.

Zaten eventueel te denken als we hem onvoldoende voelen om er 50mg bij te nemen, maar nu gaan we toch twijfelen over 100mg haha.

Edit: en heb jij (veel) tolerantie voor stimms en/of ben je een zwaar persoon?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."