Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSlaapmedicatie

Slaapmedicatie

17 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
H
HansklokLid
01-01-2024, 00:00
#1
Welke slaapmedicatie werkt beste voor jou? Doorslapen en inslapen
П
ŠŸŃƒŃŃ‚Š¾Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Die spuitjes van de dierenarts werken goed om in te slapen
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Een kiwi 90 minuten voor slapen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Even lekker met m'n toverstafje spelen @Hansklok
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hansklok zei:
Welke slaapmedicatie werkt beste voor jou? Doorslapen en inslapen
Klik om te vergroten...
Bij mij werken 100 mg quetiapine en 10 mg zolpidem heel goed om in slaap te komen.
Jammer dat mijn Tanja de hulphond mij redelijk vaak uit een nachtmerrie moet halen....dat onderbreekt de duur van de slaap Nogal.
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het ligt er echt aan wanneer je t wil gebruiken, Is dit wanneer je nuchter bent, of om in slaap te kunnen vallen na het gebruik van stimulanten? Dat verschil is namelijk nogal belangrijk. Als je nuchter bent kom je met Melatonine, GABA, Magnesium Bisglycinaat en Valeriaan (of alle 4 tegelijk) een heel eind..

Wanneer dat niet werkt zou je een eerste generatie antihistaminicum kunnen proberen zoals het omstreden middel Doxylamine (Schlafsterne), in een hele lage dosis. Dit zorgt er wel voor dat je niet al te fris op staat en de dag erna nog steeds moe bent. Mocht je daarin geinteresseerd zijn zorg dan dat je die dag geen disso hebt gebruikt (ook al is het uitgewerkt) als je niet van het hallucineren van spinnen houdt... Ook bestaat Diphenhydramine (Nustasium), maar deze werkte bij mij totaal niet slaapverwekkend en zou ik daarom ook niet aanraden.

Verder heb je ook nog Phenibut,. Die werkt ook op GABA en kan je lekker laten slapen in kleine hoeveelheden. zoals 500mg. Het duurt wel uren voordat dit werkt. Dan heb je ook nog F-Phenibut, hiervan heb je nog veel minder nodig, werkt sneller en is ook weer sneller uitgewerkt. Ondanks het het relatief onschuldige middelen zijn, zijn deze ook erg verslavend net als benzo's

Dan kom je uit bij de benzo's. De zwakste RC benzo die ik ken is Flubrotizolam. Zonder enige benzo tolerantie kun je hier lekker op slapen wanneer je nuchter bent. Deze geeft naar mijn mening de minste bijwerkingen wanneer je het op 1 pil houd. (Het ironische is dat dit de duurste RC benzo is). Hiermee sta je wel fit op, maar zit je al op de benzo's..

Mocht je willen slapen na het gebruik van (veel) stimulanten word het een ander verhaal. Maar daar zal ik nog even niet over beginnen tot ik weet in welke staat je het wilt gaan gebruiken.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#7
ILoveRCs zei:
Doxylamine (Schlafsterne)
Klik om te vergroten...
In Duitsland over de toonbank verkrijgbaar.
ILoveRCs zei:
Diphenhydramine (Nustasium)
Klik om te vergroten...
Ook wel bekend als benadryl. In Belgiƫ en de VS over de toonbank verkrijgbaar.

Beide stoffen zijn in Nederland vrij makkelijk te bestellen, want sommige buitenlandse verkopers verschepen gewoon naar hier.
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#8
OtherShore zei:
In Duitsland over de toonbank verkrijgbaar.

Ook wel bekend als benadryl. In Belgiƫ en de VS over de toonbank verkrijgbaar.

Beide stoffen zijn in Nederland vrij makkelijk te bestellen, want sommige buitenlandse verkopers verschepen gewoon naar hier.
Klik om te vergroten...
Dat viel mij inderdaad ook op, zonder recept gewoon online te bestellen bij de apotheken in onze buurlanden. Of je nou 1 of 10 pakjes besteld.
Vandaar dat ik ook de namen erbij had gezet van de pakjes die ik had gekocht. Had eerst Droomsap maar dat is veel duurder in verhouding, zonde van t geld.

Vannacht lekker geslapen op 10mg melatonine + 400mg valeriaan extract + 2 gram GABA.
H
HansklokLid
01-01-2024, 00:00
#9
ILoveRCs zei:
Het ligt er echt aan wanneer je t wil gebruiken, Is dit wanneer je nuchter bent, of om in slaap te kunnen vallen na het gebruik van stimulanten? Dat verschil is namelijk nogal belangrijk. Als je nuchter bent kom je met Melatonine, GABA, Magnesium Bisglycinaat en Valeriaan (of alle 4 tegelijk) een heel eind..

Wanneer dat niet werkt zou je een eerste generatie antihistaminicum kunnen proberen zoals het omstreden middel Doxylamine (Schlafsterne), in een hele lage dosis. Dit zorgt er wel voor dat je niet al te fris op staat en de dag erna nog steeds moe bent. Mocht je daarin geinteresseerd zijn zorg dan dat je die dag geen disso hebt gebruikt (ook al is het uitgewerkt) als je niet van het hallucineren van spinnen houdt... Ook bestaat Diphenhydramine (Nustasium), maar deze werkte bij mij totaal niet slaapverwekkend en zou ik daarom ook niet aanraden.

Verder heb je ook nog Phenibut,. Die werkt ook op GABA en kan je lekker laten slapen in kleine hoeveelheden. zoals 500mg. Het duurt wel uren voordat dit werkt. Dan heb je ook nog F-Phenibut, hiervan heb je nog veel minder nodig, werkt sneller en is ook weer sneller uitgewerkt. Ondanks het het relatief onschuldige middelen zijn, zijn deze ook erg verslavend net als benzo's

Dan kom je uit bij de benzo's. De zwakste RC benzo die ik ken is Flubrotizolam. Zonder enige benzo tolerantie kun je hier lekker op slapen wanneer je nuchter bent. Deze geeft naar mijn mening de minste bijwerkingen wanneer je het op 1 pil houd. (Het ironische is dat dit de duurste RC benzo is). Hiermee sta je wel fit op, maar zit je al op de benzo's..

Mocht je willen slapen na het gebruik van (veel) stimulanten word het een ander verhaal. Maar daar zal ik nog even niet over beginnen tot ik weet in welke staat je het wilt gaan gebruiken.
Klik om te vergroten...
Hey dankjewel voor dit uitgebreide bericht!
Nou ben met me psychiater aan het zoeken naar nieuwe slaapmedicatie. Quetiapine reageer ik soms dus niet zo lekker op. Moet er dus ook rekening mee houden dat ik na 16uur na inname weer mag rijden. Enige wat de opties waren zij ze dat het zolipidemtartraat kon nemen. Dit geprobeerd word er totaal niet slaperig van en als k uiteindelijk inslaap val na uren word ik 10x wakker. Was ideaal geweest 8 uur na inname mag je weer rijden. Maar die valt dus ook af. Mocht proberen aan de temazepam maar eerdere ervaring hiermee afgewezen want werkt simpel weg niet voor mij helaas. Er zijn geeen opties meer over alleen nog 1 mitrazepine alleen dan mag ik 24 uur lang niet rijden of terug op de quetiapine. Zijn geen andere alternatieven. Alle natuurlijke dingen die vrij verkrijgbaar zijn ookal veel geprobeerd. Tis ook voor 3x in de week maar moet dus wss de keuze gaan maken om weer terug op de quetiapine te gaan. niet kunnen slapen of weinig heeft veel nadelig effect op mij word extreem allert en angstig. Vind het raar dat er geen alternatieven zijn. Dan heb ik liever een ander soort maybe een benzo.

(Mensen die hier willen reageren op met dat nee geen benzo haat gedoe pls don’t geen trek aan ken het verhaaltje wel) gaat me om de informatie hier niet advies goed of fout.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hansklok zei:
Hey dankjewel voor dit uitgebreide bericht!
Nou ben met me psychiater aan het zoeken naar nieuwe slaapmedicatie. Quetiapine reageer ik soms dus niet zo lekker op. Moet er dus ook rekening mee houden dat ik na 16uur na inname weer mag rijden. Enige wat de opties waren zij ze dat het zolipidemtartraat kon nemen. Dit geprobeerd word er totaal niet slaperig van en als k uiteindelijk inslaap val na uren word ik 10x wakker. Was ideaal geweest 8 uur na inname mag je weer rijden. Maar die valt dus ook af. Mocht proberen aan de temazepam maar eerdere ervaring hiermee afgewezen want werkt simpel weg niet voor mij helaas. Er zijn geeen opties meer over alleen nog 1 mitrazepine alleen dan mag ik 24 uur lang niet rijden of terug op de quetiapine. Zijn geen andere alternatieven. Alle natuurlijke dingen die vrij verkrijgbaar zijn ookal veel geprobeerd. Tis ook voor 3x in de week maar moet dus wss de keuze gaan maken om weer terug op de quetiapine te gaan. niet kunnen slapen of weinig heeft veel nadelig effect op mij word extreem allert en angstig. Vind het raar dat er geen alternatieven zijn. Dan heb ik liever een ander soort maybe een benzo.

(Mensen die hier willen reageren op met dat nee geen benzo haat gedoe pls don’t geen trek aan ken het verhaaltje wel) gaat me om de informatie hier niet advies goed of fout.
Klik om te vergroten...
Ik dacht aan Temazepam maar dat was ā€˜m niet voor jou. Misschien een Antihistamine?

Heb je Suvorexant al geprobeerd? Of een andere Orexineantagonist?
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hansklok zei:
Hey dankjewel voor dit uitgebreide bericht!
Nou ben met me psychiater aan het zoeken naar nieuwe slaapmedicatie. Quetiapine reageer ik soms dus niet zo lekker op. Moet er dus ook rekening mee houden dat ik na 16uur na inname weer mag rijden. Enige wat de opties waren zij ze dat het zolipidemtartraat kon nemen. Dit geprobeerd word er totaal niet slaperig van en als k uiteindelijk inslaap val na uren word ik 10x wakker. Was ideaal geweest 8 uur na inname mag je weer rijden. Maar die valt dus ook af. Mocht proberen aan de temazepam maar eerdere ervaring hiermee afgewezen want werkt simpel weg niet voor mij helaas. Er zijn geeen opties meer over alleen nog 1 mitrazepine alleen dan mag ik 24 uur lang niet rijden of terug op de quetiapine. Zijn geen andere alternatieven. Alle natuurlijke dingen die vrij verkrijgbaar zijn ookal veel geprobeerd. Tis ook voor 3x in de week maar moet dus wss de keuze gaan maken om weer terug op de quetiapine te gaan. niet kunnen slapen of weinig heeft veel nadelig effect op mij word extreem allert en angstig. Vind het raar dat er geen alternatieven zijn. Dan heb ik liever een ander soort maybe een benzo.

(Mensen die hier willen reageren op met dat nee geen benzo haat gedoe pls don’t geen trek aan ken het verhaaltje wel) gaat me om de informatie hier niet advies goed of fout.
Klik om te vergroten...
Mijn kennis is wat verouderd van de huidige slaapmiddelen die op recept verkrijgbaar zijn. Ik ken alleen Temazepam, Diazepam en Oxazepam en heb wel eens gehoord van Quetiapine (wat een antipsychoticum is trouwens) en Zolpidem maar zelf nooit genomen. Zo'n beetje alle RC benzos ken ik wel, aangezien het in dit forum is geplaatst dacht ik dat je daar naar op zoek was. Stel je voor he, je doet eens een gek en je neemt een dubbele dosis Temazepam en dan slaap je 3-4 uur, als je dan wakker word neem je nog 1 Temazepam en slaap mss nog wat uurtjes door, zou dat iets zijn? Of je neemt een dubbele dosis Oxazepam. Voor zover ik weet mag je dan weer autorijden naar 8 uur, dat is opzich een oke nachtrust. Maar wordt je dan nog steeds wakker vraag ik me af.

Is er geen mogelijkheid om het OV te nemen?... Dit zou de hele situatie gigantische veel makkelijker maken wat betreft medicatie. Want als ik er zo over nadenk zou jij net als sommige beroemdheden haast een narcose middel als Propofol moeten krijgen om te slapen en vervolgens een enorm sterke upper zoals Efedrine moeten krijgen om weer wakker te worden en alert te zijn. Daar word je niet oud mee... :tilttearlaugh:. Ik denk dat dat je hier echt met een professional over moet praten. Een die beter is dan jouw huidige psychiater.. Alles wat eventueel zou kunnen werken is extreem destructief en ga ik niet eens opnoemen (wat ik net al heb gedaan "voor de grap") Sorry ik kan je hier niet mee helpen.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#12
ILoveRCs zei:
Of je neemt een dubbele dosis Oxazepam. Voor zover ik weet mag je dan weer autorijden naar 8 uur, dat is opzich een oke nachtrust.
Klik om te vergroten...
Oxazepam: bij incidenteel gebruik van 50 mg of minder mag je na 16 uur weer rijden.
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#13
OtherShore zei:
Oxazepam: bij incidenteel gebruik van 50 mg of minder mag je na 16 uur weer rijden.
Klik om te vergroten...
oke dan vond ik niet het juiste online
H
HansklokLid
01-01-2024, 00:00
#14
_shikantaza zei:
Ik dacht aan Temazepam maar dat was ā€˜m niet voor jou. Misschien een Antihistamine?

Heb je Suvorexant al geprobeerd? Of een andere Orexineantagonist?
Klik om te vergroten...
Zou dit indd nog eens kunnen bespreken met mijn psychiater. Anders ga k wel ff met me huisarts overleggen. Thankyou well ! ā¤ļø
H
HansklokLid
01-01-2024, 00:00
#15
OtherShore zei:
Oxazepam: bij incidenteel gebruik van 50 mg of minder mag je na 16 uur weer rijden.
Klik om te vergroten...
Oxazepam vond mijn psychiater geen goed alternatief voor de quitiapine
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hansklok zei:
Oxazepam vond mijn psychiater geen goed alternatief voor de quitiapine
Klik om te vergroten...
Oxazepam is ook niet bedoeld voor slaap maar voor angstklachten. Het is een benzo die vooral angstremmend werkt niet slaapverwekkend.
P
PassiegebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zeqwyar zei:
Die spuitjes van de dierenarts werken goed om in te slapen
Klik om te vergroten...
Niet van dat halve werk heerlijkšŸ‘šŸ¼
H
HansklokLid
01-01-2024, 00:00
#18
Temazepam is m geworden. Werd goed. Slaap lekker. Heerlijk ontspannen. Veel mminder duf. Suicidale stuk meer weg wat ik bij quetiapine wel had. Alleen iets slaaperig dag erna. Na 8 uur weer rijden. Top. 3x per week 10mg.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."