Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2-MMC en 5-APB

2-MMC en 5-APB

14 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nihilist88 zei:
(..) 5-APB.
Wat kan ik van deze 2 stofjes verwachten
Klik om te vergroten...
5-APB vond ik wel energiek maar niet heel prosociaal, zeker niet empathisch of liefdevol. Het had een wat psychedelisch randje (meer dan 6-APB) en gaf een warm gevoel. Het was een beetje alsof ik in een behaaglijk warme cocon was gehuld.
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#2
Geen ervaring met 2-MMC en 5-APB. Maar ben wel benieuwd hoeveel 3-CMC je genomen hebt. Mijn ervaring met 3-CMC (100mg) was mwa. Vind MDMA leuker denk ik. Maar misschien moet ik het nog een kans geven op een hogere dosis.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
5-APB vond ik wel energiek maar niet heel prosociaal, zeker niet empathisch of liefdevol. Het had een wat psychedelisch randje (meer dan 6-APB) en gaf een warm gevoel. Het was een beetje alsof ik in een behaaglijk warme cocon was gehuld.
Klik om te vergroten...
Klinkt niet mis en zal deze ook los zien van 6apb, omdat deze gewoon de top is.
Met deze beschrijving, ook eerder voor een thuis-setting en misschien ook wel op mn eentje ivm psychedelisch randje en zeker niet voor op party?

Omdat velen 5-MABP beter vinden dan 5-APB, vroeg me dit nu nog meer af, opdat 5-MABP prul was vr mij.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#4
TheRealKoekert zei:
Geen ervaring met 2-MMC en 5-APB. Maar ben wel benieuwd hoeveel 3-CMC je genomen hebt. Mijn ervaring met 3-CMC (100mg) was mwa. Vind MDMA leuker denk ik. Maar misschien moet ik het nog een kans geven op een hogere dosis.
Klik om te vergroten...
3-CMC was ook hier 100mg en werkte ideaal in de setting toen, thuis met vriendin. Alleen zou ik het misschien wel minder vinden.
3-CMC vergelijk ik ook totaal niet met MDMA, MDMA gaat gewoon zoveel harder, 3-CMC is een meer lievere empathische energie, ook zonder enige dip/kater.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nihilist88 zei:
Klinkt niet mis en zal deze ook los zien van 6apb, omdat deze gewoon de top is.
Met deze beschrijving, ook eerder voor een thuis-setting en misschien ook wel op mn eentje ivm psychedelisch randje en zeker niet voor op party?

Omdat velen 5-MABP beter vinden dan 5-APB, vroeg me dit nu nog meer af, opdat 5-MABP prul was vr mij.
Klik om te vergroten...
Het is ook maar net wat je zoekt he. Ik vond 5-APB niet zoveel omdat ik juist de extra empathie wel miste. Kan ook aan de setting gelegen hebben hoor, want ik heb het niet in de meest liefdevolle setting gedaan (ik was alleen en ben nog even naar het café gegaan waar ik niemand kende). Maar energiek, sociaal afgestompt en wat hallucinaties is niet per se wat ik zoek in een middel. Toch kan een ander misschien meer op zoek zijn naar een minder klef en visueel interessanter middel.

5-MAPB heb ik wel eens gedaan en ik vond het best op MDMA lijken. Maar ik had toen ook veel alcohol op dus echt een zuivere beoordeling had ik niet 😅
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
2-MMC is een soort slappere minder functionele stim zoals methylfenidaat. Het stelt echt weinig voor.

Nou is het probleem, je vraagt om 5-apb, maar ik weet dus niet of het 5-apb of 5-mapb was dat ik geprobeerd heb. Ik snap niet zo waarom je deze twee stoffen in een adem noemt want het is alsof je Pluto vergelijkt met Jupiter. (Pluto als mini-planeetje, en Jupiter als grootste planeet). Waar ik op doel, 2-MMC is een soort milde stimulant waar je misschien iets beter op kunt focussen. Bij een hogere dosis komt er een plateau en dat plateau is vrij laag. Hoger dan "wel lekker, geconcentreeerd en iets milder gestemd" ga je niet komen. 5-apb (of 5-mapb, nogmaals, ik weet niet meer welke van de twee ik heb geprobeerd) daarbij het plateau veel en veel groter. Je kan tussen "lekker in je vel" naar "hemel op aarde" kunnen gaan. Het is in tegenstelling tot 2-MMC een extreem krachtigere stof met een explosievere uitwerking dan je je kunt voorstellen als je hoog doseert.
S
StiekemLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb andere ervaringen met 5-MAPB. Volgens mij is dat MDMA². Pure love drug. Minder trippy en minder speedy en minder rap te scheef van. Pure love.
6-APB ook beter dan oldskool xtc maar duurt te lang om op te komen en duurt heel lang qua effect en is meer trippy dan veel MDMA

Maar een halve 5-MAPB? Dat is toch gewoon de definitie van een pretpil? Nog nooit slechte ervaringen mee gehad. En de mensen waar ik het mee deed vonden het ook allemaal top top top.
R
ReggaeBlasterLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dirkdirk zei:
2-MMC is een soort slappere minder functionele stim zoals methylfenidaat. Het stelt echt weinig voor.

Nou is het probleem, je vraagt om 5-apb, maar ik weet dus niet of het 5-apb of 5-mapb was dat ik geprobeerd heb. Ik snap niet zo waarom je deze twee stoffen in een adem noemt want het is alsof je Pluto vergelijkt met Jupiter. (Pluto als mini-planeetje, en Jupiter als grootste planeet). Waar ik op doel, 2-MMC is een soort milde stimulant waar je misschien iets beter op kunt focussen. Bij een hogere dosis komt er een plateau en dat plateau is vrij laag. Hoger dan "wel lekker, geconcentreeerd en iets milder gestemd" ga je niet komen. 5-apb (of 5-mapb, nogmaals, ik weet niet meer welke van de twee ik heb geprobeerd) daarbij het plateau veel en veel groter. Je kan tussen "lekker in je vel" naar "hemel op aarde" kunnen gaan. Het is in tegenstelling tot 2-MMC een extreem krachtigere stof met een explosievere uitwerking dan je je kunt voorstellen als je hoog doseert.
Klik om te vergroten...
Ik zie echt zoveel uiteenlopende meningen. De 1 voelt er niks van, de ander (zoals jij) vindt t een soort sterke koffie die je net ff wat blijer laat voelen, dan weer mensen die er echt wel socialer van worden en dan heb je mensen die t gebruiken als waardige partydrug. Ik twijfel heel erg of ik t zal bestellen aangezien ik met koningsdag een festival heb. Ik ga hier ook al 3cmc gebruiken maar ik weet nirt of ik nou ook 2mmc zal proberen of dat t gwn echt zonde is dat je een poedertje naar binnen gooit?
R
ReggaeBlasterLid
01-01-2024, 00:00
#9
ReggaeBlaster zei:
Ik zie echt zoveel uiteenlopende meningen. De 1 voelt er niks van, de ander (zoals jij) vindt t een soort sterke koffie die je net ff wat blijer laat voelen, dan weer mensen die er echt wel socialer van worden en dan heb je mensen die t gebruiken als waardige partydrug. Ik twijfel heel erg of ik t zal bestellen aangezien ik met koningsdag een festival heb. Ik ga hier ook al 3cmc gebruiken maar ik weet nirt of ik nou ook 2mmc zal proberen of dat t gwn echt zonde is dat je een poedertje naar binnen gooit?
Klik om te vergroten...
Hoe sta jij hierin? Zeg je: 2mmc kan daadwerkelijk wel als partydrug gebruikt worden voor net even dat extra stukje energie en pro-socialer zijn. Of is t eigenlijk meer functioneel ipv recreatief?
h
hiimacidLid
01-01-2024, 00:00
#10
ReggaeBlaster zei:
Hoe sta jij hierin? Zeg je: 2mmc kan daadwerkelijk wel als partydrug gebruikt worden voor net even dat extra stukje energie en pro-socialer zijn. Of is t eigenlijk meer functioneel ipv recreatief?
Klik om te vergroten...
Je hebt deze vraag al eerder gesteld en van meerdere mensen hetzelfde antwoord gekregen :grin:
Nah.. Hoe meer onderzoek u doet, hoe beter. :)
Maar u kunt wel vertrouwen op de ervaring van de mensen die uw vraag beantwoorden :wink:

Een goede dosis 2mmc (200mg en hoger) produceert aanzienlijke hoeveelheden serotonine. Daarom is het niet geschikt voor functioneel gebruik.
R
ReggaeBlasterLid
01-01-2024, 00:00
#11
hiimacid zei:
Je hebt deze vraag al eerder gesteld en van meerdere mensen hetzelfde antwoord gekregen :grin:
Nah.. Hoe meer onderzoek u doet, hoe beter. :)
Maar u kunt wel vertrouwen op de ervaring van de mensen die uw vraag beantwoorden :wink:

Een goede dosis 2mmc (200mg en hoger) produceert aanzienlijke hoeveelheden serotonine. Daarom is het niet geschikt voor functioneel gebruik.
Klik om te vergroten...
Nouja kijk waar ik heel erg over twijfel is:
1. Welke volgorde qua 3cmc en 2mmc? Welke als eerst te nemen en daarna overgaan op de ander. Ik lees online mensen die eerst 2mmc doen en dan 3cmc. Maar ik lees ook mensen die eerst 3cmc doen en dan pas 2mmc.
2. Stel ik zou 2mmc doen als eerst ben ik bang dat 3cmc mij niet echt meer de energie of kick gaat geven die ik normaal ervaar en dat vind ik jammer. Ik kan r ook helemaal naast zitten
h
hiimacidLid
01-01-2024, 00:00
#12
ReggaeBlaster zei:
Nouja kijk waar ik heel erg over twijfel is:
1. Welke volgorde qua 3cmc en 2mmc? Welke als eerst te nemen en daarna overgaan op de ander. Ik lees online mensen die eerst 2mmc doen en dan 3cmc. Maar ik lees ook mensen die eerst 3cmc doen en dan pas 2mmc.
2. Stel ik zou 2mmc doen als eerst ben ik bang dat 3cmc mij niet echt meer de energie of kick gaat geven die ik normaal ervaar en dat vind ik jammer. Ik kan r ook helemaal naast zitten
Klik om te vergroten...
Hoe dan ook, zodra de effecten van een stimulerend middel zijn uitgewerkt, bestaat de kans dat een ander stimulerend middel dat u gebruikt, minder effectief is dan normaal.

maar het opnieuw doseren van stimulerende middelen uit de cathione blijft over het algemeen het gewenste effect opleveren. (Beide zijn cathione)

Het zou logischer zijn om eerst 2mmc te gebruiken en daarna 3cmc. Omdat 3cmc een sterker effect heeft dan 2mmc. (gedeeltelijk)
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het zou nog logischer zijn om:
>. Ofwel een keer 2-mmc te proberen (dan weet je het voor de toekomst) . Dus juist niet combineren met iets anders (zoals 3-cmc)
>. Ofwel voor deze bijzondere dag gewoon te gebruiken wat je kent en waar je je goed bij voelt: 3-CMC in jouw geval.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoi peopz en niet-peopz,

Ik heb recent enkele nieuwe stims besteld, om te testen, waarvan 3-CMC reeds getest en me reuze beviel in setting met vriendin en lekkere euforische entactogene energie gaf en ik gewoon chill genoot. e
En dan nog 5-MABP, dat mij echt teleurstelde, wegens totale afwezigheid van energie, niks euforisch en eerder loom, precies effect van cannabis, en daar ben ik totaal ook geen fan ben.

Diegene die ik nog moet testen zijn 2-MMC en 5-APB.
Wat kan ik van deze 2 stofjes verwachten en zouden ze iets voor mij kunnen betekenen, als je weet dat ik de combo pep of MDMA energy + entactogene effecten de top vind en ook gewoon pure amfetamine rc's met meer strakke energy als 3fa me zeker kan bekoren.

Alvast bedankt 😉
h
hiimacidLid
01-01-2024, 00:00
#15
BelowTheFlow zei:
Het zou nog logischer zijn om:
>. Ofwel een keer 2-mmc te proberen (dan weet je het voor de toekomst) . Dus juist niet combineren met iets anders (zoals 3-cmc)
Klik om te vergroten...
Hij vindt het niet leuk om hiervoor gewaarschuwd te worden :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."