Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet totaalverbod

Het totaalverbod

55 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
P
Peppie81Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste mede gebruikers, vanaf 1 juli 2025 komt er hoogst waarschijnlijk een totaalverbod op dus bijna alle rc's. Wat gaan jullie er mee doen?
Op een ander middel overstappen? Zo ja, op welk middel dan? Wat is een goede vervanger voor cathionen? Of uit het buitenland bestellen? Ik zat zelf te denken om uit het buitenland te bestellen. Maar is dat gevaarlijk om mee gepakt te worden, of is de pakkans niet zo hoog? Ik koop meestal 50 of 100 gr per bestelling.
Ben benieuwd naar jullie reacties!!!
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik hoop gewoon dat 3m een blijvertje is en dat na verloop van tijd, wanneer toch alles illegaal is, de originele 3mmc weer op de straat verschijnt.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#3
Alternatief schaffen we met DF een daihatsu hijet aan in het groen, leggen we een subwoofer erin en vertrekken dan naar India om zelf met de poten in de modder te koekeloeren hoe we ambachtelijke poes kunnen bakken.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#4
peugeot 3(06)mm(c)
P
ParacetamolletjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Misschien content zijn met de klassieke drugs zoals MDMA / Speed zoals een normaal persoon haha.

Ben ik ook niet van plan nu nog in te gaan gezien de idioot verhoogte prijzen. Ik wacht wel een een paar dagen voor de ban of ze dan nog een soort korting hebben en anders hou ik het bij kleine voorraad.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
StraatPiraat zei:
en dat na verloop van tijd, wanneer toch alles illegaal is, de originele 3mmc weer op de straat verschijnt.
Klik om te vergroten...

Hmmm dit is wel interessant. Ik ben inderdaad benieuwd of er dan minder 'vervuilde' samples in omloop zijn. Dat is voor de markt opzich dan wel weer positief.

Ik ben sowieso benieuwd wat er van de cathinonen nog overblijft. Ik bedoel, er is best wel een groep die stevig aan de flakka of NEP zitten. Het is een niche, maar zeker in Zuidwest Nederland is er ècht wel een redelijke markt.

Zouden die ook nog overeind blijven?
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik hoop ook dat 3mmc of 4mmc weer terug komt. Want alles is tegenwoordig 2mmc... Beetje jammer
S
SerengetispaghettiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb zo'n 75 pellets van verschillende soorten dus ik kan jaren vooruit
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik was er redelijk van overtuigd genoeg te hebben. Toch kriebelt er iets deze dagen...
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#10
3mmc zal ongetwijfeld terug komen indien de voorraden 2mmc 3cmc 2cmc leeg zijn. Het is nu nog te gemakkelijk voor dealers om te grijpen naar de gemakkelijk verkrijgbare varianten die ze kunnen verkopen onder de noemer 3mmc.

Indien de vervangers er ook niet meer zijn, lijkt het me toch logisch dat 3mmc weer geproduceerd zal worden? Indien dat niet gebeurd zal het een gapend gat achterlaten in de drugsmarkt. Elke SMS die ik nog krijg van straatdealertjes hebben 3m in hun assortiment. Al is dat natuurlijk gewoon 2m.

Het is dat ik geen scheikundige ben en geen criminele doelen maar die mensen zijn er genoeg dus..

Al is dit wel invullen hoor, maar dat denk ik wel.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik snap de intentie van het verbod wel maar het enige wat het uithaalt (vergelijk het even met de vorige ban) zal er nu gigantisch worden ingeslagen en zullen vendors een mooi kwartaal maken.

Om deze stoffen na of binnen 1 week bij dealers op hun lijst er ineens 'verboden RC's extra toegevoegd worden. Maar ik kan het fout hebben maar testcentrum testen nog steeds geen research chemicals of is dat verandert afgelopen jaar/jaren?

Anders vermoed ik dat er alleen maar meer ongelukken kunnen gebeuren omdat je via een nachtapotheker (dealer) die ander spul levert als ze zelf denken of opzettelijk doen zodat het minder puur is en ze meer en duurder alles toch wel verkopen.

Het hele verantwoordelijk gebruik zal dan steeds lastiger worden en uitgaan van je smaak etc kennis om 100% zeker te weten dat je echt hebt gekregen inderdaad dat ook is.

Zover ik zie in wat er weggehaald wordt lijk ik gespaard te worden met een paar stoffen. Maar ik gok dat er binnen een maand weer genoeg alternatieve RC's zijn die net als 5-ABP /6-ABP maar misschien niet maar als cathinonen adverteren. Maar nieuwe groep of bij overig waar ze geen specifieke groep bijzetten. Staan bijvoorbeeld vaak rc opiods bij overig , vooral bij de internationale RC's. En de giga rc vendors zonder site zullen dan ook nog populairder worden.

Kortom denk dat dit een averechts effect zal opleveren...

Aan iedereen die dit leest NA de ban laat het testen en zeg dat het verkocht werd als bijvoorbeeld MDMA of GHB of verzin wat in de hoop dat ze de echte naam geven na het testen.

Maar hopelijk heb ik het mis en testen ze inmiddels meer NPS (Nieuwe Psychoactieve Stoffen) ofwel Research chemicals op een aantal plekken meer/ ze zijn er immers om harm reduction te geven. Of in ieder geval de informatie of het veilig is om te gebruiken.

Ik denk trouwens ook dat echte LSD zelden wordt verkocht maar gewoon zelf een rc bestellen met mooie blotterart en zelf gaan druppellen en zo kans op hotspots en niet meer professional overal dezelfde spreiding. Had vroeger al eens waar 1 helft een stuk hoger was in dosering als de andere zijkant. Ik deed dit regelmatig toen ze ook nog kwantificeren en je exact wist hoeveel ug erop je zegeltjes zit.

Bij vendors is het gok ik in ruim 90% er nagenoeg precies op zit als wat ze beweren online (de vendors bedoel ik)

Genoeg geklaagd het komt wel goed valt me laatste tijd op dat er legale stofjes ineens veel meer worden geremasterd worden bij vendors om het weer legaal te maken.

Dus andere kant ook benieuwd wat er allemaal nieuw zal verschijnen online😇
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Toch nog even een pretpakketje 6-apb besteld.

Doe dit maar zeer sporadisch dus kan er nog een flinke tijd mee vooruit. En daarna is het gewoon over. So be it.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Tijdloos zei:
Om deze stoffen na of binnen 1 week bij dealers op hun lijst er ineens 'verboden RC's extra toegevoegd worden. Maar ik kan het fout hebben maar testcentrum testen nog steeds geen research chemicals of is dat verandert afgelopen jaar/jaren?
Klik om te vergroten...
Testpunten testen altijd al research chemicals. Waar denk je dat de gegevens vandaan komen dat zakjes drugs die als 4-MMC of 3-MMC verkocht worden tegenwoordig meestal een andere cathinone betreffen? :wink:
Tijdloos zei:
Ik denk trouwens ook dat echte LSD zelden wordt verkocht maar gewoon zelf een rc bestellen met mooie blotterart en zelf gaan druppellen en zo kans op hotspots en niet meer professional overal dezelfde spreiding. Had vroeger al eens waar 1 helft een stuk hoger was in dosering als de andere zijkant. Ik deed dit regelmatig toen ze ook nog kwantificeren en je exact wist hoeveel ug erop je zegeltjes zit.
Klik om te vergroten...


Schermafbeelding 2025-06-21 om 10.04.29.png

18.8 Aanbod en markt

De Nationale Drug Monitor (NDM) geeft een actueel beeld van de drugs- alcohol en tabaksituatie in Nederland.
www.nationaledrugmonitor.nl www.nationaledrugmonitor.nl
П
ПустоLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik word een levend beleidsrapport: bewijzen dat verbieden vooral leidt tot meer ellende.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Toch nog even een pretpakketje 6-apb besteld.

Doe dit maar zeer sporadisch dus kan er nog een flinke tijd mee vooruit. En daarna is het gewoon over. So be it.
Klik om te vergroten...

Mijn voorraadje is vooral voor de partners die iets entactogeens willen.

Anders worden het weer die scooterboys.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Casrus zei:
Anders worden het weer die scooterboys.
Klik om te vergroten...

Die gaan het druk krijgen. In zijn algemeenheid.Verbieden heeft denk ik weinig zin daarom.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kordie zei:
Die gaan het druk krijgen. In zijn algemeenheid.Verbieden heeft denk ik weinig zin daarom.
Klik om te vergroten...

Hebben ze al lang, met die coke.

Heb er ook weleens seks mee gehad. (Maar dat werd me achteraf pas duidelijk toen ik voor het eerst zelf meth bestelde).
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Casrus zei:
scooterboys
Klik om te vergroten...
Wij weten niet beter :)
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Пусто zei:
Ik word een levend beleidsrapport: bewijzen dat verbieden vooral leidt tot meer ellende.
Klik om te vergroten...
Dat weten we al sinds jaar en dag. Wat is er gaande?
l
ldb123Lid
01-01-2024, 00:00
#20
De leuke synthetische tripmiddelen blijven eerst nog legaal, de rest is eigenlijk allemaal een RC variant op een bepaalde straatdrug. Hierdoor 'verdwijnt' er vrij weinig. De enige echt unieke drug die verboden is geworden is 3/4MMC, wat nu ook op de straten wordt verhandeld. Meeste is helaas wel troep, alleen zullen er natuurlijk nog snuggere geesten zijn die het zelf kunnen ontwikkelen om te verkopen.
Komt er op neer dat je na het verbod 'gewoon' weer naar de OG's zoals Speed en XTC zal moeten gaan. De lokale dealer heeft ook gewoon rekeningen die betaald moeten worden :wink: .

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."