Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeven en nemen

Geven en nemen

15 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelicTeacherLid
01-01-2024, 00:00
#1
is your name earl?
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#2
Word er nog wel veel gegeven in een relatie tegenwoordig?
Ik ben eerlijk gezegt meer een gever dan een nemer :flushed:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Een goede relatie is een evenwicht, waarbij het gelijkwaardig is. Als het evenwicht vervalt komen er al snel problemen. Meer kan ik hier over eigenlijk niet echt zeggen.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb het gevoel dat vrouwen waar Marla zo over mooi kon schrijven:
Alleen de leuke dingen van een relatie willen ervaren.
Als het wat minder gaat en ze moeten meer geven; dan dat ze plotseling meer interesse krijgen in uitgaan met hun vriendinnen of dergelijke..
Corrigeer me maar als je het er niet mee eens bent :)
Maar dat is ook per vrouw verschillend natuurlijk..
Toch komt dit meer voor bij vrouwen die onafhankelijk zijn.
Dat is wat ik denk.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hmm zo ben ik in ieder geval niet.. De kut momenten horen er ook bij, die zorgen er, als het goed is, juist voor dat je relatie sterker wordt. Geven en nemen hoort er bij, wat azgaza al zegt, in een goede relatie hoort dat gelijk op te gaan.
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
jcutter zei:
Maar dat is ook per vrouw verschillend natuurlijk..
Toch komt dit meer voor bij vrouwen die onafhankelijk zijn.
Dat is wat ik denk.
Klik om te vergroten...

Dat is per mens verschillend neem ik aan, en geldt niet perse alleen voor vrouwen. Ik denk dat als je onafhankelijk bent je eerder uit een niet goed lopende relatie stapt, omdat je weet dat je die ander niet nodig hebt voor je eigen geluk. Je weet dat je zelf ook een leuk leven hebt zonder die persoon.
Voor mannen geldt dit evengoed als voor vrouwen, al liggen de verhoudingen in veel relaties anders, omdat veel vrouwen nog steeds financieel afhankelijk zijn van hun man. Aan de andere kant, is de man in dat geval voor de zorg van het huishouden, en de kinderen ook afhankelijk van de vrouw. (Al worden kinderen toch nog steeds grotendeels gezien als verantwoordelijkhied van de moeder.....) Veel van die afhankelijke mannen hebben nooit geleerd voor zichzelf te zorgen, omdat ze gelijk van de zorg van hun moeder, naar de zorg van hun vrouw gingen, ook zij zitten vast in een afhankelijke situatie.

Net hadden mijn beste vriendin en ik het hier over, en we konden eigenlijk geen reden meer bedenken om kinderen te nemen... Zeker als vrouw beperkt het je alleen, en om nou kinderen nodig te hebben om zin te geven aan ons leven vinden we ook onzin.

Maargoed ik ben het verder met de rest eens, geven en nemen moeten in balans zijn, en soms moet je even door een rottige periode heen. Voor mezelf is het wel belangrijk om een bepaalde basis van liefde te voelen voor iemand, als dat er niet meer is dan lijkt het mij beter ermee te kappen... Maar vaak als je je afvraagt waarom de ander jou geen aandacht/troost/liefde biedt, is het goed om te beginnen met juist die dingen aan de ander geven, zonder daar in de eerste plaats iets voor terug te verwachten....
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heb je soeed op of hou je gewoon van me :grin:
Sorry, heb teveel valium op om te kunnen lezen.
Ik lees het morgen :)
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#8
azgaza zei:
Een goede relatie is een evenwicht, waarbij het gelijkwaardig is. Als het evenwicht vervalt komen er al snel problemen. Meer kan ik hier over eigenlijk niet echt zeggen.
Klik om te vergroten...
Well said.
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Je moet een balans vinden. En daarmee bedoel ik niet dat het geven/nemen gelijk verdeelt moet zijn tussen beide. Bij sommigen ligt het meer in hun aard om te geven, te verzorgen en te luisteren. Anderen zijn veel losser etcetera. Elkaar begrijpen daarin is een van de belangrijkste dingen in een relatie, en ook een van de grootste redenen om te breken met je geliefde. Het heeft allemaal te maken met wat je verwacht van de ander, en in hoeverre diegene daarin meegaat.

Of ben ik nu gek?
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#10
jcutter zei:
Heb je soeed op of hou je gewoon van me :grin:
Sorry, heb teveel valium op om te kunnen lezen.
Ik lees het morgen :)
Klik om te vergroten...

Soms heb ik gewoon zin om te typen :)

Je moet een balans vinden. En daarmee bedoel ik niet dat het geven/nemen gelijk verdeelt moet zijn tussen beide. Bij sommigen ligt het meer in hun aard om te geven, te verzorgen en te luisteren. Anderen zijn veel losser etcetera. Elkaar begrijpen daarin is een van de belangrijkste dingen in een relatie, en ook een van de grootste redenen om te breken met je geliefde. Het heeft allemaal te maken met wat je verwacht van de ander, en in hoeverre diegene daarin meegaat.

Of ben ik nu gek?
Klik om te vergroten...

Ik denk dat het idd zeker niet zo moet zijn dat je de hele tijd gaat afwegen of de balans wel gelijk is. Eigenlijk moet je niks verwachten van de ander, en diegene puur laten zijn wie hij is, geen beslag leggen op zijn manier van doen/zijn...
G
GrayMatterLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat ik nu op het moment meemaak is een gevolg van Karma, ik heb veel te veel voor lief genomen en dat heeft zich gespiegeld naar mij toe.
Nu ben ik de gene waar van genomen werd... en ik vind het nog mijn verdiende loon ook, zonder down of depri er van te worden.
Ik hoop dat mijn kansen snel keren ik heb wel geleerd niet te fucken met Karma.
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#12
DreamWeaver zei:
Je moet een balans vinden. En daarmee bedoel ik niet dat het geven/nemen gelijk verdeelt moet zijn tussen beide. Bij sommigen ligt het meer in hun aard om te geven, te verzorgen en te luisteren. Anderen zijn veel losser etcetera. Elkaar begrijpen daarin is een van de belangrijkste dingen in een relatie, en ook een van de grootste redenen om te breken met je geliefde. Het heeft allemaal te maken met wat je verwacht van de ander, en in hoeverre diegene daarin meegaat.

Of ben ik nu gek?
Klik om te vergroten...

Je hebt zeker gelijk. Ik heb nooit in een relatie meegemaakt dat die balans precies gelijk lag. Soms heeft de een meer nood aan nemen, en wilt de ander met alle liefde geven, en dan is het weer andersom. Het is maar net wat je nodig hebt.
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
GrayMatter zei:
Wat ik nu op het moment meemaak is een gevolg van Karma, ik heb veel te veel voor lief genomen en dat heeft zich gespiegeld naar mij toe.
Nu ben ik de gene waar van genomen werd... en ik vind het nog mijn verdiende loon ook, zonder down of depri er van te worden.
Ik hoop dat mijn kansen snel keren ik heb wel geleerd niet te fucken met Karma.
Klik om te vergroten...

Karma kan een bitch zijn, maar het maakt je wel tot een evenwichtiger persoon. Sterkte met deze situatie, weet dat het in de toekomst beter voor je zal zijn! :wave: :)
G
GrayMatterLid
01-01-2024, 00:00
#14
Daar ga ik wel van uit!
Wie goed doet, Die goed ontmoet.
B
Beyond IllusionLid
01-01-2024, 00:00
#15
In een goede relatie accepteer je elkaar volledig, hou je onvoorwaardelijk van elkaar, geef je uit liefde en ontvang je uit liefde, Kun je eerlijk tegen elkaar zijn zonder bang te zijn wat de reactie van de ander is...


Zoiets...
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#16
azgaza zei:
Een goede relatie is een evenwicht, waarbij het gelijkwaardig is. Als het evenwicht vervalt komen er al snel problemen. Meer kan ik hier over eigenlijk niet echt zeggen.
Klik om te vergroten...
in een goede relatie is het geen geven en nemen maar is het delen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."