Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEmoties

Emoties

26 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
E
EchelonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wromtraxe zei:
Echelon zei:
je stelt dat je een soort van leegte ervaart als gevolg van het wegstoppen van emoties. Een leegte ervaren ansich is al een emotie. Hoe rationaliseer je die leegte naar jezelf toe? ervaar je het als negatief, positief of onverschillig?
Klik om te vergroten...
Daar had ik nog niet over na gedacht. Negatief neem ik aan.
Klik om te vergroten...


sorry dat ik niet antwoorde... was er ff tussenuit :)

Ik denk dat ik je gevoel (gaan we al :wink: ) wel begrijp... heb dat zelf een hele tijd gehad toen ik mijn drugsgebruik/verslaving totaal niet onder controle had.
Ik had ze iig heel lang weggestopt en toen ik ze weer opzocht werd ik echt emotioneel misselijk van alles wat naar boven kwam.

Ik denk dat Marla een heel goed punt heeft. Je emoties zul altijd blijven houden (kan ook niet anders omdat ze chemisch tot stand komen) dus wegstoppen is waarschijnlijk niet de oplossing. Maar probeer maar eens te 'voelen'... er is wat mij betreft niets zo dapper als werkelijk durven te onderzoeken wat je nu daadwerkelijk voelt.
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb heel lang mijn emoties onderdrukt en wilde ze aan niemand tonen, maar sinds een jaar realiseer ik me dat ik op die manier alleen maar mezelf dwars zit. Ik ben alsnog geen emotioneel persoon, maar ik kan me wel beter uitdrukken tegenover mensen die ik vertrouw.
W
WromtraxeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het praten over emoties heb ik nooit gedaan. Mijn hele leven niet. Het ligt niet aan drugsgebruik dat weet ik zeker. Ik was sinds mijn jonge levensjaren al emotioneel afgevlakt en nu heb ik een schizoïde persoonlijkheid stoornis. Maar Echelon, toen je je emoties over je drugsgebruik verstopte. Had dit positief effect ivm met je drugsgebruik? Ging je minderen?

Zijn er trouwens meer schizoïde mensen?
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#4
http://nl.wikipedia.org/wiki/Schizo%C3% ... dsstoornis

en waarom noemen ze het dan een afwijking in negatiefe vorm :confused:
W
WromtraxeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Omdat het moeilijk is voor je omgeving.
En Echelon, ik snap het helemaal. Vooral dat laatste van je moet emoties hebben anders ben je een ongevoelige zak. Ik kan daar ook niet tegen.
E
EchelonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wromtraxe zei:
Het praten over emoties heb ik nooit gedaan. Mijn hele leven niet. Het ligt niet aan drugsgebruik dat weet ik zeker. Ik was sinds mijn jonge levensjaren al emotioneel afgevlakt en nu heb ik een schizoïde persoonlijkheid stoornis. Maar Echelon, toen je je emoties over je drugsgebruik verstopte. Had dit positief effect ivm met je drugsgebruik? Ging je minderen?

Zijn er trouwens meer schizoïde mensen?
Klik om te vergroten...

Praten is natuurlijk weer een hele stap verder. When shit hits the fan kan ik daar nog steeds wel eens moeite mee hebben. Anyhoe,

wat is emotioneel afgevlakt?
Stel... er is een sterfgeval in je naaste omgeving. Je vind dit erg, maar je hebt niet het idee dat je voelt wat je zou 'moeten' voelen want je huilt bijvoorbeeld niet. Je hebt het idee (je rationaliseert dus ) dat je heftigere emoties zou moeten voelen om diegene. De discrepantie tussen wat je zou 'moeten' voelen (opgelegd door jezelf en misschien je omgeving) en wat je daadwerkelijk meemaakt zou je kunnen uitleggen als emotioneel afgevlakt...
Ik denk echter dat je gewoon moet omarmen wat je voelt en het daarbij laten. Je gevoel is wat het is.
De stoornis heeft langzaam voet tussen de deur weten te krijgen, maar die kun je zelf ook weer oplossen. Waarschijnlijk juist omdat je zo'n sterke ratio hebt.

Wat betreft mijn drugsgebruik en afgestompt gevoel... Ik begon weer te voelen toen ik stopte (gebruik nu alleen nog af en toe een tripmiddeltje). Was een vrij heftige periode en ik was nogal naar de klote dus er waren ook genoeg emoties om mee aan de slag te kunnen.

Ik weet niet zker of dit je vraag een beetje beantwoord... laat maar weten :)
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik zie het niet als een leegte, maar als een aanvulling. Emoties nemen zo enorm veel plaats en zwaarte in in je hoofd( ik zag ze als een drukkende bol lava ergens onder een vulkaan. Die op uitbarsten stond. Ik heb zeg maar de hitte weggehaald.) Nu heb ik plaats voor andere dingen. En kan helder en rustig nadenken. Soms erger ik me wel eens aan mensen die alles tot in de eeuwigheid terugratelen uit het verleden, en erover doorgaan, tot je er ziek van word. Dan maar ja zeggen, terwijl je nee bedoelt, alleen maar om vant gesprek af te komen. Anders ben je over 3 uur nog naar herhalingen aan t luisteren. Als ik een herhaling op tv zie, zap ik altijd naar een andere zender.

Ik heb nu eindelijk rust gevonden, zonder de extreme manier om rust te vinden. Het heeft het leven zo veel gemakkelijker gemaakt. Je reageert en zegt niet meer dingen in automatisme. Je weet je eigen lichaam te bewegen zoals je dat wilt in elke situatie. Alsof ik me uit de kudde heb gehaald, van de standaard.

Ik ben trouwens ook een persoon die geen reclamefolders leest, en even naar een muziekzender zapt tijdens reclame tussen de film door.

trouwens, gevoelens zie ik net wat anders dan emoties

Ik vind "emoties" zo'n negatieve klank hebben gekregen, alsof men het woord alleen gebruikt in negatieve zin: "Die vent toont geen emoties" ", "die kan zijn emoties niet in bedwang houden" ,"Het is alsof ik geen emoties zie" "durf je emoties te tonen"

Alsof je verplicht wordt emoties te hebben, Toon je geen emoties ben je een ongevoelige zak. en laat je ze laat zien, word er voor gezorgd dat je je er voor schaamt.

Nee hier heb ik geen last meer van. Ik denk, Mijn lichaam, mijn hoofd , mijn gedachten, mijn leven. En er zijn er genoeg die het respecteren, en me nemen zoals ik ben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."