Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmijn vriend

mijn vriend

12 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
g
giovanna1978Lid
01-01-2024, 00:00
#1
ik heb sinds 7 maanden een vriend maar laatst hoorde ik via een kennis dat hij zwaar drugsverslaafd was.
Ik heb hem vaak gevraagd of het waar was en hij gaf niet toe. ik zette me hierover heen en geloofde hem.

een paar dagen geleden was ik bij hem en zijn moeder kwam kwaad langs omdat ze gehoord had dat hij snachts weer aan de cocaine gezeten had en dat een kennis dat gezien had.
ik was ook geschrokken hiervan.

ik heb daarna een gesprek met zijn moeder gehad en hij heeft wel drugs gebruikt en was afgekickt maar nu denkt ze dat hij er weer aan zit.
maar hij liegt echt alles aan elkaar ik heb gewoon gezien hoe hij tegen mij en zijn moeder stond te liegen.

ik ben gister echt ingestort en heb gezegd dat ik mijn relatie wil beeidigen omdat ik hem niet kan geloven. hij blijft zeggen dat het niet waar is. maar zijn moeder geloofd hem ook niet meer.
hij blijft contact zoeken omdat hij wil dat ik bij hem blij en ik weet echt niet meer wat ik moet doen.
Ik hou nog wel van hem maar het vertrouwen is weg.

kan iemand mij advies geven?
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#2
een relatie is gebaseerd op vertrouwen
D
DidyLid
01-01-2024, 00:00
#3
cropp zei:
een relatie is gebaseerd op vertrouwen
Klik om te vergroten...

+1
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
Didy zei:
cropp zei:
een relatie is gebaseerd op vertrouwen
Klik om te vergroten...

+1
Klik om te vergroten...
w
whymeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat vind je van drugs in t algemeen?

Zou jij(dus niet wat mensen in het algemeen vinden van drugs, of wat de buren er van zouden zeggen) het erg vinden als hij drugs gebruikt, Waarom wel/niet?

Make up your own mind..

En natuurlijk:
ExceptionalInsight zei:
Didy zei:
cropp zei:
een relatie is gebaseerd op vertrouwen
Klik om te vergroten...

+1
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
g
giovanna1978Lid
01-01-2024, 00:00
#6
nee als hij maar eerlijk zegt dat hij drugs gebruikt. ik heb liever dat hij het eerlijk zegt dan kan ik er makkelijker mee omgaan dan al het gelieg

ik merk dat hij echt over alles aan het liegen is waardoor het vertrouwen weg is.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#7
klinkt niet als een goede relatie :rolleyes:
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dan kun je je ook afvragen of die 7 maanden het wel waard was.
Als je niks met drugs te maken wil hebben moet je ver uit zijn buurt blijven, en lekker
vrijgezel blijven, want stoppen zal hij voorlopig niet.
g
giovanna1978Lid
01-01-2024, 00:00
#9
het is niet dat ik niets met hem te maken wil hebben als hij drgus gebruikt
ik zou alleen graag willen dat hij eerlijk is.

ik heb een gesprek met zijn ouders gehad en hij liegt tegen hun ook echt alles aan elkaar en ze wilde mij waarschuwen.
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Oke, vraag je dan af hoeveel kansen je hem wilt geven.
Wees er eens bij als hij het gebruikt, dan weet hij dat je het accepteert.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je vriendje gaat alleen maar meer liegen als dat soort dingen allemaal aan zijn ouders vraag, zo valt er bij hem ook wat vertrouwen weg om juist te gaan liegen.

Probeer het er open over te hebben, en dan zonder mening. Als je er al gelijk op in gaat is het logisch dat hij het er niet over wil hebben.
C
CurunirLid
01-01-2024, 00:00
#12
Relatie afkappen.

Als je elkaar niet kunt vertrouwen wordt het niks.

Projecteer even de verschillende aspecten van junkie-gedrag op je vriend, en bedenk of je in dat geval nog een bevredigende relatie zou kunnen onderhouden. Als je antwoord ja is is het een kwestie van accepteren :wink:.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#13
Typisch verslavingsgedrag: liegen (zelfs tegen de mensen die het dichtste naast je zijn).
Hoeft hij niet bewust te doen echter, het hoort bij de circel van de 'verslavings ziekte'.
Kan ook dat hij het bewust doet natuurlijk, maar een verslaafd iemand doet er echt alles aan om zijn middel te blijven kunnen gebruiken.

Het vertrouwen is bij jou denk ik al tever geschaadt om nu een goeie relatie met hem aan te gaan, sorry!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."