#1
Hoi allemaal, ik zou graag even polsen hoe de meesten hun relatie met de ouders is hier; en dan misschien ook erbij zeggen hoe oud je bent en wat je doet(werk/studies).
Het zit namelijk zo: ik heb vandaag weer fijn te horen gekregen dat mijn vader achter mijn rug in een dronken bui gezegd heeft dat ik een mislukking ben en hij niet fier is op me.. Nu ik ben meer gewend dan dat en het raakt me bijna niet meer; de relatie met mijn vader was nooit schitterend maar het was tot nu toe wel iemand die tenminste 'deed' alsof.. Dus op zo'n moment ga je wel telkens aan jezelf de vraag stellen, ben ik een mislukking?
Iedereen die ik ken gaat wel vooruit in zijn leven; ofwel zijn de studies bijna afgerond, ofwel zijn ze al enkele jaren aan het werken en hebben ze een mooie spaarboek.
Mijn situatie:
Ik wordt nu 24, en ik heb geen geld(altijd net onder of boven de 0), en mijn studies gaan wrs stopgezet worden vermits ze zo slecht gaan/het duur is.
Ik studeer nog, maar ben van mijn 18e aan het werken, parttime, dit geld gaat naar mijn studies vermits ik die zelf moet betalen, dus ik heb niets kunnen sparen. Mijn studies gaan danweer slecht doordat ik werk en sommige dagen echt de kracht niet meer heb om (deftig) te studeren(ik studeer trouwens kiné/fysiotherapie).
Ik woon bij mijn vriendin haar ouders vermits mijn moeder me ook meermaals uitschold voor loser en ik dat stillaan beu was..
Mijn vriendin steunt me in alles wat ik doe, haar ouders zeggen niet veel dus ik weet niet goed wat die denken, maar ze hebben wel medelijden met mijn hele situatie vermits ze me laten inwonen(ik betaal wel een soort van huur+eten).
drugs(wiet+alcohol) en uitgaan doe ik maar een keer per week..
Ik ben bang dat mijn vriendin op een dag ook gaat zeggen dat ik een 'faillure' ben, ze heeft nu al 2 diploma's en gaat volgend jaar werken, terwijl ik dan wrs diplomaloos(buiten mijn aso-middelbaar en mijn bedrijfsbeheer diplomaatje dan) aan de band ga staan.. Ik ben tot nu toe ook in alles gefaald wat ik geprobeerd heb, maar zonder hulp van thuis uit is het nu eenmaal niet simpel, toch?
Het zit namelijk zo: ik heb vandaag weer fijn te horen gekregen dat mijn vader achter mijn rug in een dronken bui gezegd heeft dat ik een mislukking ben en hij niet fier is op me.. Nu ik ben meer gewend dan dat en het raakt me bijna niet meer; de relatie met mijn vader was nooit schitterend maar het was tot nu toe wel iemand die tenminste 'deed' alsof.. Dus op zo'n moment ga je wel telkens aan jezelf de vraag stellen, ben ik een mislukking?
Iedereen die ik ken gaat wel vooruit in zijn leven; ofwel zijn de studies bijna afgerond, ofwel zijn ze al enkele jaren aan het werken en hebben ze een mooie spaarboek.
Mijn situatie:
Ik wordt nu 24, en ik heb geen geld(altijd net onder of boven de 0), en mijn studies gaan wrs stopgezet worden vermits ze zo slecht gaan/het duur is.
Ik studeer nog, maar ben van mijn 18e aan het werken, parttime, dit geld gaat naar mijn studies vermits ik die zelf moet betalen, dus ik heb niets kunnen sparen. Mijn studies gaan danweer slecht doordat ik werk en sommige dagen echt de kracht niet meer heb om (deftig) te studeren(ik studeer trouwens kiné/fysiotherapie).
Ik woon bij mijn vriendin haar ouders vermits mijn moeder me ook meermaals uitschold voor loser en ik dat stillaan beu was..
Mijn vriendin steunt me in alles wat ik doe, haar ouders zeggen niet veel dus ik weet niet goed wat die denken, maar ze hebben wel medelijden met mijn hele situatie vermits ze me laten inwonen(ik betaal wel een soort van huur+eten).
drugs(wiet+alcohol) en uitgaan doe ik maar een keer per week..
Ik ben bang dat mijn vriendin op een dag ook gaat zeggen dat ik een 'faillure' ben, ze heeft nu al 2 diploma's en gaat volgend jaar werken, terwijl ik dan wrs diplomaloos(buiten mijn aso-middelbaar en mijn bedrijfsbeheer diplomaatje dan) aan de band ga staan.. Ik ben tot nu toe ook in alles gefaald wat ik geprobeerd heb, maar zonder hulp van thuis uit is het nu eenmaal niet simpel, toch?
)