Stimulerende middelen vergroten de oogdruk. Als je dokter zegt dat je alles mag doen, lijkt het me dat een vergrootte oogdruk niet zoveel kwaad kan. Er zijn wel meerdere dingen die de oogdruk verhogen en anders zou je dokter je ook hiervoor voor waarschuwen. Ook heb je zelf het onderwerp 'drugs' als aangehaald. Als dit niet zou kunnen dan had jouw dokter dit echt wel vermeld.
Verder valt te denken aan weinig slapen door drugs, maar als dit een probleem was geweest had de dokter dit ook wel gezegd. Het zou wel kunnen dat je netvliesloslating versneld is door gebruik van stimulerende middelen, maar heel waarschijnlijk lijkt me dit niet. Wat ZERO zegt klinkt ook erg vaag trouwens, heb zelf ook contactlenzen maar onder invloed van welk middel dan ook merk ik nooit enige verandering in mijn zicht (behalve hallucinerende middelen natuurlijk maar dat heeft een iets andere oorzaak
![:tearsofjoy:]()
). Stimulerende middelen kunnen echt niet je ooglens boller of holler maken. Daarvoor moet je een laser gebruiken of nachtlenzen om de oogbolling te veranderen. Dit zelf op wat voor manier dan ook veranderen, zoals knijpen met je ogen, werkt niet en is erg slecht, onder andere omdat dat je sterkte verslechtert. Stimulerende middelen verslechteren je sterkte niet dus dit verhaal lijkt mij onzin.
Uit wat je dokter al heeft gezegd en wat ik zelf weet op het gebied van ogen (relatief veel maar ik studeer geen geneeskunde of iets in die richting) valt wel te concluderen dat je gewoon kunt doen en nemen wat je wilt. Wat je ogen betreft heb jij nu niet meer risico dan een ander. Wil je dit zeker weten, bel dan gewoon je dokter op en vraag hem concreet hoe het zit. Hang niet op voordat je een concreet antwoord hebt in plaats van alleen maar dat drugs slecht zijn. Een dokter mag je echt wel zo een vraag stellen en hij heeft echt wel gekkere dingen gehoord.
![:wink:]()