Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshoe vertel je je vriend over je gebruik?

hoe vertel je je vriend over je gebruik?

6 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Probeer het een beetje casual in een gesprek te gooien. Bijvoorbeeld in een gesprek over uitgaan of zo en als je het hem vertelt (zo deed ik het ook in het verleden tegen een vriendinnetje) Vertel dan hoe geweldig je je voelt hoe liefdevol en warm en lekker. Dat het niet iets is om puur door te kunnen halen.
u
uncoolbeatleLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heyhey,

Mijn vriend weet werkelijk niks van mijn drugsgebruik. Wel hierbij te zeggen dat we pas een maand een relatie hebben, maar op deze manier voelt het een beetje alsof ik een dubbelleven leidt waarbij ik de helft verberg. Ik gebruik wiet en xtc, echt niet vaak zeker xtc slechts 1x in de 3 maanden, maar dit is toch iets wat je van elkaar moet weten. Van mijn alcoholgebruik is hij wel op de hoogte haha, omdat hij zelf ook drinkt maar dus geen enkele andere drugs doet verder. Hoe vertel je zoiets nu eigenlijk? moet je dat zomaar uit het niets opbrengen? Ik moet het van d ene kant denk ik wel vertellen, maar ik denk wel dat hij enorm zal schrikken, zeker van de X, hij is 22 en ik 16...tips?
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb wel een tip. Stop er de komende twee jaar helemaal mee want je verkracht je hersenen.
Daarnaast kun je het beste gewoon eerlijk zijn. Zeg gewoon dat je het wel eens hebt gedaan. Als hij je dan niet meer ziet zitten moet je hem sowieso niet in je leven willen.

Wie weet heeft hij het zelf ook wel eens gedaan...
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ooh en nog iets laat blijken dat je goed geinformeerd bent. leg de drie maanden regel uit enzo geef je verhaal wat draagkracht met kennis. Daarnaast sorry maar je bent nog wel te jong voor xtc jaja ik ben een knorrende oude man maar moet het even zeggen.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Snap sowieso niet dat je het niet meteen verteld hebt! Het lijkt me toch belangrijk te vertellen (ookal is het vervelend of een beetje gek misschien) voordat je iets official krijgt. Maar goed. Ja je moet er toch een keer over zien te beginnen, is er niet een feestje waar je over een tijdje heen gaat? Dan kun je vertellen dat je daar xtc wilt doen. Of vertel over een feest waar je bent geweest waar je drugs hebt gebruikt... 'Trouwens, ik had toen niet alleen bier op...' oid.
L
LeoninaLid
01-01-2024, 00:00
#6
ZERO- zei:
Snap sowieso niet dat je het niet meteen verteld hebt! Het lijkt me toch belangrijk te vertellen (ookal is het vervelend of een beetje gek misschien) voordat je iets official krijgt.
Klik om te vergroten...

.. Tsja ik zou het ook niet meteen verteld hebben als ik een relatie zou krijgen.. Als hij het nog niet wist. Vind het niet zo'n biggie.

Maar kan me wel voorstellen dat sommige dat wel vinden.

Ik zou inderdaad met hem over een feest hebben die in de planning staat, en dan beginnen met de vraag: "Heb jij ooit wel eens iets op een feestje gebruikt?"
Kan je meteen al aan zien komen of hij positief of negatief zal reageren.. voordat je het hem verteld hebt!

Het is aan jou of je het hem wilt vertellen of niet.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Als je al flink wat hebt gedate, en je gaat zelf regelmatig naar feestjes en gebruikt regelmatig drugs, dan is het toch bijna logisch dat het vanzelf een keer ter sprake komt? Daarom vind ik het raar dat diegene het niet verteld heeft.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."