Hallo Gekkie,
Welkom op het forum. Ik snap je zorgen, vrienden van mij halen meestal hun pillen bij mij. We kopen samen wat meer en ik neem er eentje mee naar de testservice zo weten we dat al onze pillen goed zijn gezien ze van dezelfde batch komen.
Ik zou mijn directe vrienden vertrouwen als ze zeggen dat ze naar de testservice zijn geweest maar als ze tegen me zeggen "mijn dealer heeft het laten testen" dan lach ik ze even uit en dan zou ik het toch laten testen. Dit gebeurd me nooit omdat ik "that guy" ben maar goed voor jou om te weten.
Nou moet je ook maar niet zomaar van de vriend van je vriend aannemen dat het allemaal ok is. Want heel eerlijk geen veel mensen (vaak jonge mensen) niet echt goed met XTC om. Ze lezen zich niet in en houden zich niet aan de regels die het allemaal minder risicovol maken. Denk aan de drie maanden regel, de hoeveelheid per keer en het laten testen.
De kans dat een pil slecht is is niet eens bizar hoog het is alleen lullig als je er eentje hebt. Er is wel een enorme trent met hele sterke pillen dat ook voor serieuze problemen kan zorgen.
Daarnaast heb ik nog wel een ander punt in je verhaal. Je hebt er moeite mee maar laat hem zijn eigen beslissing maken. Dit vind ik erg goed van je. Drugs hoeft geen naar en vervelend iets te zijn het is vaak het stigma van drugs dat vervelend is. Dat stigma word sterker door vervelende verhalen die helaas vaak waar zijn omdat mensen zich niet inlezen en voorbereiden. Let je op de regels lees je je in dan zijn de risico's niet heel groot bij veel middelen. En kunnen ze een enorme verijking zijn in je leven op bepaalde momenten. Zo heeft LSD en andere tripmiddelen mij enorm veel geleerd. Je gaat geen gekke kaboutertjes zien maar leert veel over wie je bent als mens en waar je waardes liggen. XTC zou ook voor jou en je vriend samen in een thuissetting erg mooi kunnen zijn. Een vriendin van me heeft niks met drugs maar zit in zon situatie als jij. Eén keer per jaar maakt ze een uitzondering en doet ze samen met der vriend een pilletje thuis. Alle emoties komen los en het is voor hun een enorme extra bonding moment en ze groeien daar als stel heel erg van. Ik ervaar dit ook met mijn vriendin.
Anyway ik dwaal af. Vind je het niks voor jezelf dat is prima. Dat je het niet verbied vind ik heel goed. Maar je mag best eisen dat hij zelf zijn dingen laat testen vind ik. Dat vind ik echt niet raar.
Als je nog vragen hebt stel ze gerust.
gekkie zei:
Hi allemaal,
Ik zit even ergens mee. Het is namelijk zo dat mijn vriend niet lang geleden voor het eerst XTC heeft geprobeerd en heeft gezegd dat wanneer de mogelijkheid zich weer voordoet hij waarschijnlijk weer gaat gebruiken.
Ik ben er eigenlijk zeer op tegen, maar heb besloten het voor nu te accepteren en om te kijken hoe het gaat. Waar ik mij ook redelijk veel zorgen om maak is het feit dat hij zijn vrienden vertrouwd en alles aan ze over wil laten. Ik weet niet of de vriend van wie mijn vriend zijn pillen krijgt, deze zelf laat testen of dat hij zijn dealer gewoon vertrouwd (en volgens mij weet mjin vriend dit zelf ook niet eens).
Om mij iets minder zorgen te maken, zou ik eigenlijk aan de vriend van mijn vriend willen vragen of hij zijn pillen zelf laat testen en zo niet dat ik ze zelf dan wel zou willen laten testen voor ze. Ik ken zijn vriend niet heel goed maar heb wel dagelijks de mogelijkheid om met hem te praten. Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ik hem zal vertrouwen wat betreft zijn XTC gebruik, dus denk ik zelf niet dat ik nu tegen hem moet gaan beginnen over wel of niet geteste pillen. En stel dat ik aan zijn vriend vraag of hij zijn pillen zelf laat testen, dan wil ik dit ook niet achter de rug van mijn vriend om doen.
Wat kan ik nu het beste doen? Mij gewoon er helemaal niet mee bemoeien en gewoon zien wat er gebeurd? Aan zijn vriend vragen of deze zijn pillen zelf laat testen of dat hij dit aan zijn dealer overlaat waar mijn vriend bij is? En zo niet kan ik hem dan vragen of ik ze mag laten testen of niet? Of zijn er nog andere mogelijkheden om hiermee om te gaan?