Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsbloedvaten

bloedvaten

14 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi,

Ik zal even wat achtergrond info vertellen. Ik ben 21 jaar en heb trombose gehad. De reden is nooit achterhaald en de arts zei dat het de tijd is die het moet leren waardoor het komt. Nu ben ik fanatiek met gewichtheffen en gebruik 1x in de maand een upper op een hardcore feestje. De upper kan zijn xtc of 4-fmp.

Omdat alle uppers ervoor zorgen dat je hart sneller gaat kloppen en zo meer druk op je vaten komt weet ik dat de kans groter is om weer trombose te krijgen. Maar je kan trombose krijgen wanneer je wat dikker bloed hebt en het dan gaat stollen, als je dus dunner bloed hebt heb je dus theoretisch gezien minder kans op trombose lijkt mij.

De echte vraag:
Als ik ervoor zorg dat mijn bloed dunner is op het moment dat ik een upper gebruik, is het risico op trombose dan kleiner of groter?

Groeten,

Oortjes!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat weet ik niet, maar ik weet wel dat 'dun bloed' (bedoel je hiermee bloed met weinig zout?) best gevaarlijk kan zijn met stimulanten op.
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik weet niet precies hoe het zit. Ik weet dat als je dikker bloed hebt je meer kans hebt op stollingen, dus dunner bloed betekend meer doorgang lijkt mij.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Maar hoe wil je er precies voor zorgen dat je bloed dunner wordt eigenlijk?
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat kan door voeding en ik heb nog acenocoumarol thuis liggen. (antistollingsmiddelen) Ik weet hoeveel en hoelang ik iets moet slikken om een bepaalde bloedwaarde te krijgen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Maar andere middelen gaan gebruiken om drugs te gaan gebruiken kan toch ook niet perse gezond zijn.
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik gebruik maximaal 1x per maand drugs, ik denk dat dat nihil is qua schade. Bovendien is acenocoumarol alleen een bloedverdunner.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
oortjes zei:
Ik gebruik maximaal 1x per maand drugs, ik denk dat dat nihil is qua schade. Bovendien is acenocoumarol alleen een bloedverdunner.
Klik om te vergroten...
Ik bedoel meer dat mogelijke interacties misschien niet goed zijn. Ik zou daar wel echt even goed induiken voordat je je daar aan gaat wagen.
B
BlijeChickLid
01-01-2024, 00:00
#9
Is dit niet een vraag die je met je huisarts kan bespreken?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je huisarts zal je hier nooit bij helpen. Die zegt gewoon dat het onverantwoord is.

Overigens denk ik ook dat het onverantwoord is om met medicijnen te gaan spelen om je bloed te verdunnen tijdens stimulantengebruik. Ik denk dat je er geen risico's mee beperkt maar eerder meer risico's op de hals haalt.

Pas sowieso op met 4-FA.. is toevallig net een waarschuwing uitgegaan vanuit Trimbos. Lijkt toch misschien wel minder onschuldig dan wat mensen dachten!
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#11
kokosmakroon900 zei:
SmartieAndMe zei:
Pas sowieso op met 4-FA.. is toevallig net een waarschuwing uitgegaan vanuit Trimbos. Lijkt toch misschien wel minder onschuldig dan wat mensen dachten!
Klik om te vergroten...

Ik had het ook gelezen inderdaad, maar vond het verhaal een beetje vaag. Niet iets waarbij echt de alarmbellen gingen rinkelen bij mij.
Klik om te vergroten...

Ik zou 't even goed in de gaten houden, als Trimbos ergens voor waarschuwt is dat meestal niet voor niks.

@Oortjes:

http://www.mijncardioloog.com/Medicijnen.htm

Bij patiënten die de bloedverdunners Sintrom of Marcoumar gebruiken, wordt zeer regelmatig bloed afgenomen. Dit om na te gaan of het bloed niet te dun of te dik is. Beide kunnen gevaarlijk zijn! Wanneer het bloed te dun is, bestaat de kans dat men spontaan gaat bloeden.
Klik om te vergroten...
Tekens als het bloed te dun is:openmouth:nverklaarbare blauwe plekken,spontane bloedneus,bloed in de urine (urine heeft een lichtroze of rode kleur),bloed in de stoelgang (stoelgang is rood of zwart van kleur),braken van bloed of iets dat eruit ziet als koffiedik,hevige of onverwachte menstruatie.
Klik om te vergroten...

Lijkt me dus niet iets waar je zelf mee moet gaan spelen
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#12
SmartieAndMe zei:
Pas sowieso op met 4-FA.. is toevallig net een waarschuwing uitgegaan vanuit Trimbos. Lijkt toch misschien wel minder onschuldig dan wat mensen dachten!
Klik om te vergroten...

Ik had het ook gelezen inderdaad, maar vond het verhaal een beetje vaag. Niet iets waarbij echt de alarmbellen gingen rinkelen bij mij.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik vind het ook niet als een goed idee klinken om met bloedverdunners en stimulanten te gaan klooien, vooral als ik al nadenk hoe lang ik wel niet blijf bloeden met een sneetje en een puntje pep, zonder bloedverdunners.

(Maargoed, klooten met trombose en stimulanten vind ik dan ook geen slim idee)
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#14
klopt klopt klopt allemaal.

Laatst 2-cb gedaan op een festival en dat beviel me wel goed en gaf een beter gevoel qua impact op me lichaam dan stimulanten dus voortaan maar 2-cb gebruiken denk ik.

en thanks zal het in de gaten houden.
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#15
als je je bloed dunner wilt hebben kan je ook wat alcohol drinken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."