#1
wat denken jullie hiervan?
De dood bestaat niet. Al wordt ons de illusie altijd al verteld en vervolgens voor ons 'bevestigd' (op het moment dat we oma ineens niet meer spreken bvb..)
Hier volgt een voorbeeld van de constante flow waar alles 1 is en dood niet bestaat. Je zou het misschien allemaal "leven" kunnen noemen. Leven wat zich constant elastisch omvormt:
2 kinderen worden gevormd(geboren), een jongen en een meisje. Ze eten, ze slapen, groeien op, waardoor allerlei biologische/moleculaire processen in hun lichaam kunnen plaatsvinden. Zo ook het aanmaken van spermacellen en eicellen.
De 2 vormen (de jongen en het meisje) zijn onderhand zo gevormd dat de jongen, wanneer ze in elkaar klikken, oftewel seks hebben, het zaad wat gevormd is kan lozen bij het meisje.
9 maanden later herhaalt dit hele verhaal zich wellicht, maar eerst verder met de 2 bovengenoemde vormen:
De 2 vormen worden 'samen' 'oud'. In die tijd gebeuren er allerlei processen in de vormen, maar ook daar om heen.
Hierdoor worden dingen bedacht, gevoelens gevoeld, ervaringen ervaren, meningsverschillen gevormd in strijd met andere vormen.
En dan... gaat 1 van de 2 vormen 'dood'. De vorm stopt met bewegen, met lachen, met ervaren, met gedachtes uiten. De vorm wordt begraven door anderen, waarna die door andere relatief miniscule vormen (bacterien, schimmels, weet ik het) wordt afgebroken, maar de deeltjes van de vorm blijven bestaan. Wel omgevormd naar andere vormen, maar niet weg, niet verdwenen. Vervolgens worden die kleine vormen opgenomen door grotere vormen, zoals een eekhoorn, een boom, een plant. Daarna eet een mens dit weer waardoor de mens als vorm kan blijven bestaan en sperma/ eicellen kan maken.
Dus is er echt dood... of is het universum een constante flow van reacties, door de mens gezien als elastische wereld, met allerlei verschillende illusies gevormd door reacties die door evolutie steeds aangepast worden?
![:)]()
Nog een toevoeging: ik doel met dit topic op de tastbare aard van het universum. Niet wat daar evt achter zit. Ondanks dat vind ik het toch in het topic 'bewustzijn' thuishoren.
De dood bestaat niet. Al wordt ons de illusie altijd al verteld en vervolgens voor ons 'bevestigd' (op het moment dat we oma ineens niet meer spreken bvb..)
Hier volgt een voorbeeld van de constante flow waar alles 1 is en dood niet bestaat. Je zou het misschien allemaal "leven" kunnen noemen. Leven wat zich constant elastisch omvormt:
2 kinderen worden gevormd(geboren), een jongen en een meisje. Ze eten, ze slapen, groeien op, waardoor allerlei biologische/moleculaire processen in hun lichaam kunnen plaatsvinden. Zo ook het aanmaken van spermacellen en eicellen.
De 2 vormen (de jongen en het meisje) zijn onderhand zo gevormd dat de jongen, wanneer ze in elkaar klikken, oftewel seks hebben, het zaad wat gevormd is kan lozen bij het meisje.
9 maanden later herhaalt dit hele verhaal zich wellicht, maar eerst verder met de 2 bovengenoemde vormen:
De 2 vormen worden 'samen' 'oud'. In die tijd gebeuren er allerlei processen in de vormen, maar ook daar om heen.
Hierdoor worden dingen bedacht, gevoelens gevoeld, ervaringen ervaren, meningsverschillen gevormd in strijd met andere vormen.
En dan... gaat 1 van de 2 vormen 'dood'. De vorm stopt met bewegen, met lachen, met ervaren, met gedachtes uiten. De vorm wordt begraven door anderen, waarna die door andere relatief miniscule vormen (bacterien, schimmels, weet ik het) wordt afgebroken, maar de deeltjes van de vorm blijven bestaan. Wel omgevormd naar andere vormen, maar niet weg, niet verdwenen. Vervolgens worden die kleine vormen opgenomen door grotere vormen, zoals een eekhoorn, een boom, een plant. Daarna eet een mens dit weer waardoor de mens als vorm kan blijven bestaan en sperma/ eicellen kan maken.
Dus is er echt dood... of is het universum een constante flow van reacties, door de mens gezien als elastische wereld, met allerlei verschillende illusies gevormd door reacties die door evolutie steeds aangepast worden?
Nog een toevoeging: ik doel met dit topic op de tastbare aard van het universum. Niet wat daar evt achter zit. Ondanks dat vind ik het toch in het topic 'bewustzijn' thuishoren.