#1
Ik schat verkeerde vrienden.
Nee dat is het niet geweest :/
Ik schat verkeerde vrienden.
Ah ok.Nee dat is het niet geweest :/
Op je 15e al 4 jaar aan de drugs zitten en nu zelfs 2 weken achter elkaar dagelijks gebruikt?
Sorry, maar hoe ben je in godsnaam op zo'n jonge leeftijd al in aanraking hiermee gekomen? Als ik dat mag vragen uit nieuwsgierigheid.
Je zult je hersencellen nog genoeg nodig hebben komende jaren. Denk eens goed na over wat drugs je de afgelopen jaren heeft gebracht / komende jaren gaat brengen. Wellicht een beter idee om je ergens anders op te storten!
Ah ok.
Je benoemde dat je 'vrienden' of de mensen die je kent alleen maar iets van je willen las ik ergens, en echte vrienden doen dat toch echt niet hoor, dus vandaar.
@Sniksnak
Wat versta je onder 'hooked' als ik vragen mag? Wanneer is t begonnen en welke frequentie?
Een beginnende speedverslaving valt nog wel om te keren met wat goede wil.
Ah ok.
Ik ben zelf een beetje wietverslaafd, lol. Nu al 30 jaar, op mijn 13e begonnen. Dus daar kan ik niet echt advies over geven lol.
Ik snap dat je best wat meegemaakt hebt in je leven, maar nu ben je het gevolg aan het aanpakken in plaats van de oorzaak van je misere. Al je gevoelens zijn goed, ook de slechte. Daar moet je eigenlijk niet voor vluchten.
Volgens mij is er maar 1 eerlijk advies mogelijk aan jou:
Zoek professionele hulp
gaten in je geheugen zijn niet normaal, het zou een manier van zelfbescherming kunnen zijn omdat je al aangaf dat dit voor je drugsgebruik was.
Wat voor gaten van periodes in je geheugen; van school, vakanties, uitstapjes, gebeurtenissen, etc.? Leuke en "minder" leuke? Ook nog als je foto's ervan ziet? Ons geheugen is selectief en we onthouden niet alles precies zoals het was of is gebeurt. We hebben geen computer databank oid. Bij iedereen is dat weer anders. Kan ook afhankelijk zijn van bepaalde factoren, zoals bijv. stress door trauma's. Zegt overigens niet dat het later weer kan terugkomen.
Die shit dat leidde tot het niet willen voelen; op welke periode in je leven heeft dat betrekking?
Afgewezen voelen, maar misschien ook onbegrepen? Je lijkt me behoorlijk intelligent. Speelt dat hierbij ook een rol denk je? Afgewezen door wie; iemand waar je verliefd op was of meerdere?
Ben je een beetje assertief en durf je voor jezelf op te komen? Hoeft niet altijd meteen, maar durf je (actief) grenzen te stellen?

Ik vind het moeilijk jouw berichten voor waar aan te nemen @Sniksnak
Je hond heeft een toffe naam, dat even ten eerste.
Ik vind het wel apart dat veel mensen hierboven een mening hebben over de oorzaak van je geheugenverlies. Even afgezien van het feit dat het absoluut niet oké is om zo jong al zoveel drugs te gebruiken, vind ik het moeilijk om iets te zeggen over je geheugen op basis van de info die je geeft. Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met hele stukken kwijt zijn van bepaalde jaren en leeftijden. Iedereen is dat. Dat is hoe het menselijk brein werkt. Als je mij nu vraagt wat ik op m’n 13e bijvoorbeeld zoal deed zou ik ook niet ver komen behalve het terughalen vab de feiten (ik ging naar school, ik ging op zaterdag paardrijden, etc.). Het is pas bij anekdotes of foto’s dat gedetailleerdere herinneringen weer ‘gecued’ worden en terugkomen. Het klinkt voor mij dus niet perse abnormaal wat je beschrijft wat betreft je geheugen maar misschien begrijp ik het verkeerd.
. Soms denk ik wel eens dat ik gewoon geen motivatie/energie voor dingen kan hebben, maar ik weet het wel te kunnen voor sommige dingen. Die vind ik dan heel erg leuk maar zou het over zijn heb ik daar geen moeite mee.(Die gedachten schommelen ontzetten veel heen en weer. Ik kan me gewoon moeilijk een doel voor ogen nemen omdat ik niks kan vol houden wat er dan voor zorgt dat je 10 doelen hebt maar er bij geen één progressie boeken en jezelf weer een waardeloze nietsnut vinden."AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."