#1
Klinkt erg problematisch, dat van probleem.
Oké die is flauw.
Oké die is flauw.
• Ik heb sterke stemmingswisselingen.
• Ik reageer vaak impulsief en plotseling.
• Ik heb regelmatig woede-uitbarstingen of huilbuien.
• Ik reageer bijna dagelijks mijn emoties af op anderen of mijzelf.
• Ik reageer soms overdreven op kleine dingen.
• Ik begrijp niet waarom ik mij zo voel en waarom sommige emoties zo overweldigend zijn.
• Ik voel mij af en toe leeg, soms voel ik zelfs überhaupt heel weinig.
• Ik heb moeite met persoonlijke relaties door mijn emotionele toestand.
• Ik voel mij snel gekwetst of teleurgesteld.
• Ik voel mij onbegrepen door anderen.
• Ik ben onzeker en maak mezelf verwijten.
• Het beeld dat ik van mijzelf heb verandert vaak en snel.
Natuurlijk heeft het invloed, en natuurlijk leidt regelmatig drugsgebruik (uiteindelijk) tot emotionele instabiliteit. Dat is gewoon stating the obvious.
Emotionele instabiliteit kan in allerlei vormen en maten. Ik val er zelf ook onder en ik gebruik af en toe. Dat gaat meestal gepaard met veel voorbereidingen en gepieker over wel of niet, hoe veel en hoe beperk ik de last die ik ervan heb het meest... Dat is irritant, ik zou ook wel eens gedachteloos iets willen gebruiken. Maar ja, aan de andere kant denk ik er wel heel bewust over na. Da's ook wat waard. En ja, het zou beter zijn om het helemaal niet te gebruiken. Maar dan zou mijn leven heel saai zijn haha. Ik haal echt veel plezier uit zo af en toe, dat is me meer waard. Ik ga ervan uit dat ik die stabiliteit ook kan bereiken zonder helemaal te stoppen met drugs, zolang ik 'verantwoord' bezig blijf (en nu weer therapie). Ben niet zo verslavingsgevoelig en ik gebruik niet als ik me slecht voel, dus daar ben ik niet heel bang voor.
Minder emotioneel en knorrig?
Wonderbaarlijk in mijn ogen. Tripmiddelen zorgen er bij mij na de trip voor een enorme openheid en diepe connectie met mijzelf.
Heb je zelf een verklaring waarom jij je zo voelt na een trip?
Volgens mijn ontwetendheid putten die het niet uit.
Naja uitputting misschien een groot woord, maar tis toch zeker wel een aanslag op de serotonine neem ik aan? Hoe dan ook, ben ik er toch echt chagrijnig en vlak van die dagen erna. Wat inderdaad vreemd is is dat ik inderdaad nooit iemand anders er ooit over hoor klagen. Heeft niemand anders dit? Ben toch wel benieuwd naar reacties nu.
Natuurlijk legt het ook wegen open, ondanks mijn eigen instabiliteit in het verleden ben ik maar wat blij dat ik ook de mooie en positieve momenten van drugsgebruik heb mogen meemaken en de verbinding die eruit is ontstaan met andere mensen. Maar bij sterke emotionele instabiliteit en/of trauma's moet je echt beter geen drugs gebruiken. Je kunt gehertraumatiseerd raken bijv.Ik geloof dat het juist (uiteindelijk) vele wegen openlegt. Ik promoot het niet en het klopt dat je er emotioneel labiel van wordt. Maar smakken is kaatsen. Eens je het donker ingaat, ga je op zoek naar het licht. Zo werkte dat toch voor mij. Ik ben nog niet helemaal in het reine maar ik vecht niet meer met of tegen mezelf. Want dat betekent zoveel als stil blijven staan.
dat kan ik zeker beamen. Maar anderzijds is het zo dat de emotionele ballast voor ieder anders doorweegt natuurlijk. Welke drugs en de mate van het gebruik zijn ook niet onbelangrijk. Ik speel zeker niet de advocaat van de duivel maar bij mij vormde dat net de trigger dat mn leven helemaal op zn kop zette. En soms moet dat ... om te zien wat er nog meer in zit. Leuk was anders maar ik ben toch blij dat ik het gehad heb. Maar je hebt volkomen gelijk dat er een klare kijk nodig is om je emotionele onigheden stabiel te krijgen.Maar bij sterke emotionele instabiliteit en/of trauma's moet je echt beter geen drugs gebruiken. Je kunt gehertraumatiseerd raken bijv.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."