Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsToo good to go

Too good to go

18 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#1
Om voedselverspilling tegen te gaan zijn er tegenwoordig verschillende initiatieven. In winkels speciale schappen/bakken met producten die tm dezelfde dag houdbaar zijn en voor weinig geld mee mogen, de 35% stickers bij de AH etc.

Maar je hebt ook apps, zoals Too good to go. Daar doen supermarkten, bakkers, wegrestaurants, pompstations etc aan mee. Aan het eind van de dag kun je dan een magic box ophalen met producten die tm die dag ( of soms de volgende dag) houdbaar zijn. En vaak doen ze er nog wel een extraatje bij in wat langer houdbaar is. Je kunt in de app ook aangeven dat je alleen een vegetarisch of veganistisch pakket wilt.

Er zijn maar een beperkt aantal boxen per winkel, dus je moet wel geluk hebben dat je een box kunt "claimen". Het ligt er natuurlijk maar net aan wat er op een dag over is. Maar vaak komen ze per winkel op dezelfde tijd op een dag online, dus weet je hoe laat je het moet proberen. De meeste boxen kosten €4 tot €6 en dan is de waarde vaak 3x zoveel. Je betaalt gewoon online en als je het ophaalt (ook weer op vaste tijden) swipet de medewerker in de app dat je het hebt opgehaald.

Net heb ik mijn eerste box opgehaald voor €4 bij de Deli2go die hier bij de Shell in zit. Een mooi tasje vol met broodjes, zuivel en nog een lekkere reep Lion.

20191215_165254-1612x1209.jpg

De broodjes eet ik zo lekker bij de soep (vandaar dat ik hem ook vandaag wilde hebben, eet op zondag altijd soep), de yoghurt en Lion als tussendoortje en van de melk ga ik lekker warme chocomelk maken🤤

Ik vind dit echt een mooi initiatief en ben benieuwd of er nog meer mensen zijn op het forum die meedoen aan dit soort initiatieven? 😊
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als aanvulling vind ik dit een mooi initiatief en ik begrijp de voordelen voor de supermarkt. Zijn ze er in een keer vanaf. Nadeel is dat je niet weet wat je krijgt, maar met wat creativiteit zoals jij maak je er wat leuks van.

Wat ik minder zou vinden als daardoor in de winkel afgeprijsde artikelen gaan verdwijnen. Ik koop die regelmatig en kan kiezen wat ik wil nemen. Bij groot succes hoop ik niet dat ze het voortaan zo gaan doen. Anders kan ik het net zo goed laten bezorgen. Kost met abbo iets van 1,25 per keer/week en vaak ook extra artikelen bij.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#3
@Albedo Ja dat is idd wel de andere kant eraan. Maar de Jumbo is bijvoorbeeld aan het testen met schappen met korting en Too good to go. Op zich is het idd ook wel handig als je gewoon zelf kunt kiezen, want nu weet je dat idd niet en moet je het maar net lusten. Alhoewel je het anders altijd wel weer aan buren ofzo kunt weggeven.
Boodschappen laten bezorgen doe ik af en toe door Picnic, dan betaal je geen bezorgkosten. En is al vanaf €25, dus als alleenstaande ook prima te doen dan.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Volgende stap hopelijk met drugs 🙃
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Perenijsje zei:
@Albedo Boodschappen laten bezorgen doe ik af en toe door Picnic, dan betaal je geen bezorgkosten. En is al vanaf €25, dus als alleenstaande ook prima te doen dan.
Klik om te vergroten...
Dat klinkt heel goed idd voor alleenstaanden. Bij AH minimaal €75 (!!!) en vaak bezorgkosten. Ik heb echt nooit voor €75 aan boodschappen zelf. Sowieso laat ik nooit bezorgen maar als ik eens een keer iets heb of zo en de buren kunnen niet is het handig te weten. Heb eens met bovenbeen-gips 6 weken thuis gezeten terwijl ik alleen woon. Buren deden mijn boodschappen wel maar zelf uitkiezen is beter. Ook hoef je dan niemand lastig te vallen. Al doen we dat graag hier in de straat hoor voor elkaar.
Ook rijden zij elektrisch. ook beter!
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik koop ook bonnen van de too good too go
De supermarkt bonnen sla ik over. Ik gooide alsnog veel weg. Ik koop nu alleen maar bonnen van de bakker. Meeste kan lekker allemaal de vriezer in :)
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tijdje terug vertelde @Ralou mij over de app van too good to go.
Ik ben het gelijk gaan proberen en kocht voor €5 een box bij de Coop.
Vond het zekers niet verkeerd voor maar €5.
Screenshot_20191218_213407.jpg
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#8
@Rosie Ja dan is het idd zonde als je het alsnog weggooit. De pakketten van de supermarkt zijn hier ook vrij groot en ik heb maar een klein vriesvakje en ben maar alleen. Dus ga dat ook pas proberen als ik een keer bezoek krijg dat mee-eet.

@Syl Dat is idd een mooi pakket!
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Hier doen helaas vooralsnog alleen bakkers mee. Ik vind het wel leuk! Af en toe haal ik es wat. Ook leuk dat je nooit weet wat je krijgt.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Het zijn allemaal bewerkte producten helaas.

Je zou ook eens op de markt als die net ten einde is bij de koopmannen kunnen vragen of die nog wat over hebben, grote kans dat je dan met wat gratis verse producten thuis zal komen...
R
RalouLid
01-01-2024, 00:00
#11
acht.zes zei:
Het zijn allemaal bewerkte producten helaas.

Je zou ook eens op de markt als die net ten einde is bij de koopmannen kunnen vragen of die nog wat over hebben, grote kans dat je dan met wat gratis verse producten thuis zal komen...
Klik om te vergroten...

Zeker proberen waard inderdaad, toevallig vorige week eens bij de lokale supermarkt gevraagd vermits ze op dat moment ah sorteren waren en kreeg vanal mee dat nog in bijna perfecte staat was (groenten en fruit) had gezegd dat het voor de beesten was ... anders geven ze dat hier niet zo vlot mee, bij de grotere wordt het naar de voedselbanken gebracht hier in de omgeving toch...

89E00B57-AE65-4087-84CA-28955BD4D216.jpeg
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heel veel Jumbo's stoppen er mee, die gaan toch over op die vitrines met afgeprijsde producten. Maar ik heb voor morgen een pakket weten te bemachtigen bij een Echte Bakker. Heb van 16-17 uur een afspraak in het dorp hiernaast en je kon van 17-17.30 nog 1 pakket ophalen. Dus ben heel benieuwd! Post morgen wel een foto wat er in zit :grin:
Vriezertje is iig aardig leeg en hopelijk wat lekkers ook voor het weekend nog :grin:
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#13


Ik heb voorlopig idd wel genoeg brood! 👍
Wel een lekker gevarieerd pakket met halfjes sneetjes brood, zachte bolletjes, harde broodjes en een enorm stokbrood 🤤
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dat ziet er super uit zeg!!.
Ideaal als je grote vriezer hebt. 👌
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
8️⃣6️⃣ zei:
Het zijn allemaal bewerkte producten helaas.

Je zou ook eens op de markt als die net ten einde is bij de koopmannen kunnen vragen of die nog wat over hebben, grote kans dat je dan met wat gratis verse producten thuis zal komen...
Klik om te vergroten...
Sowieso altijd einde markt gaan. Buiten gratis dingen is heel veel in de aanbieding. Vaak een bak aardbeien of andere dingen gratis erbij.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Perenijsje zei:


Ik heb voorlopig idd wel genoeg brood! 👍
Wel een lekker gevarieerd pakket met halfjes sneetjes brood, zachte bolletjes, harde broodjes en een enorm stokbrood 🤤
Klik om te vergroten...
Top! Helaas geen volkorenbrood. Dat eet ik altijd.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#17
Syl zei:
Dat ziet er super uit zeg!!.
Ideaal als je grote vriezer hebt. 👌
Klik om te vergroten...

Haha nouja heb maar klein vriezertje en die is nu vol dus :grin:

De Dunne zei:
Top! Helaas geen volkorenbrood. Dat eet ik altijd.
Klik om te vergroten...

Ja ik eet normaal ook altijd volkorenbrood. Maar goed, es een keer wat anders is ook wel eens lekker. Nu weer es lekker bolletjes knakworst of hamburger eten en dat stokbrood ga ik lekker vullen denk ik en dan als avondeten of bij de soep 😊
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#18
Vandaag 2 pakketten gered, van Backwerk die ik gisteren al gereserveerd had en vanmiddag op het laatste moment nog een pakket van de Hema. Die zitten zo goed als naast elkaar, dus kon ik mooi combineren met ophalen net.

Bij Backwerk waren ze met 2 mensen echt een stuk of 10 pakketten aan het vullen. En wat een lekkers allemaal zeg! 🤤 Daar ga ik zeker vaker proberen een pakket te redden. En van de Hema ook gewoon een prima pakket 👍
Al had een tompouce of taart me ook wel lekker geleken haha 😉

PhotoGrid_1580750481871.jpg
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#19
En tweede pakketje bij Backwerk opgehaald deze week 🙈 Maar gisteravond om 23.10 uur stond er nog heel zielig 1 pakket te wachten in de app, dus die moest ik toen maar redden haha 😍

20200207_174045.jpg

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."