#1
Om voedselverspilling tegen te gaan zijn er tegenwoordig verschillende initiatieven. In winkels speciale schappen/bakken met producten die tm dezelfde dag houdbaar zijn en voor weinig geld mee mogen, de 35% stickers bij de AH etc.
Maar je hebt ook apps, zoals Too good to go. Daar doen supermarkten, bakkers, wegrestaurants, pompstations etc aan mee. Aan het eind van de dag kun je dan een magic box ophalen met producten die tm die dag ( of soms de volgende dag) houdbaar zijn. En vaak doen ze er nog wel een extraatje bij in wat langer houdbaar is. Je kunt in de app ook aangeven dat je alleen een vegetarisch of veganistisch pakket wilt.
Er zijn maar een beperkt aantal boxen per winkel, dus je moet wel geluk hebben dat je een box kunt "claimen". Het ligt er natuurlijk maar net aan wat er op een dag over is. Maar vaak komen ze per winkel op dezelfde tijd op een dag online, dus weet je hoe laat je het moet proberen. De meeste boxen kosten €4 tot €6 en dan is de waarde vaak 3x zoveel. Je betaalt gewoon online en als je het ophaalt (ook weer op vaste tijden) swipet de medewerker in de app dat je het hebt opgehaald.
Net heb ik mijn eerste box opgehaald voor €4 bij de Deli2go die hier bij de Shell in zit. Een mooi tasje vol met broodjes, zuivel en nog een lekkere reep Lion.

De broodjes eet ik zo lekker bij de soep (vandaar dat ik hem ook vandaag wilde hebben, eet op zondag altijd soep), de yoghurt en Lion als tussendoortje en van de melk ga ik lekker warme chocomelk maken🤤
Ik vind dit echt een mooi initiatief en ben benieuwd of er nog meer mensen zijn op het forum die meedoen aan dit soort initiatieven? 😊
Maar je hebt ook apps, zoals Too good to go. Daar doen supermarkten, bakkers, wegrestaurants, pompstations etc aan mee. Aan het eind van de dag kun je dan een magic box ophalen met producten die tm die dag ( of soms de volgende dag) houdbaar zijn. En vaak doen ze er nog wel een extraatje bij in wat langer houdbaar is. Je kunt in de app ook aangeven dat je alleen een vegetarisch of veganistisch pakket wilt.
Er zijn maar een beperkt aantal boxen per winkel, dus je moet wel geluk hebben dat je een box kunt "claimen". Het ligt er natuurlijk maar net aan wat er op een dag over is. Maar vaak komen ze per winkel op dezelfde tijd op een dag online, dus weet je hoe laat je het moet proberen. De meeste boxen kosten €4 tot €6 en dan is de waarde vaak 3x zoveel. Je betaalt gewoon online en als je het ophaalt (ook weer op vaste tijden) swipet de medewerker in de app dat je het hebt opgehaald.
Net heb ik mijn eerste box opgehaald voor €4 bij de Deli2go die hier bij de Shell in zit. Een mooi tasje vol met broodjes, zuivel en nog een lekkere reep Lion.

De broodjes eet ik zo lekker bij de soep (vandaar dat ik hem ook vandaag wilde hebben, eet op zondag altijd soep), de yoghurt en Lion als tussendoortje en van de melk ga ik lekker warme chocomelk maken🤤
Ik vind dit echt een mooi initiatief en ben benieuwd of er nog meer mensen zijn op het forum die meedoen aan dit soort initiatieven? 😊



