Zo'n olifant is dus bijvoorbeeld heel bewust dat die mensen haar kind hebben gered en is zelfs zo intelligent om die mensen te bedanken én loopt pas door wanneer die mensen dit erkennen. Kijk maar:
Ja mooi filmpje is dat.
Maar ik had niks gemist over het instinct gebeuren want wat ik eerder zei was dat dieren ook zorgzaam zijn naar elkaar en bij hun cups niet doorbijten en dus BEWUST zijn van het pijn doen van een ander dier.
Daarom gaf ik als voorbeeld dat ze al beginnen te eten aan een ander dier terwijl die nog leeft.
Dat ze dondergoed weten waar ze mee bezig zijn maar gewoon schijt hebben en dat er bij hun geen slecht bestaat maar het gewoon bewust doen voor zichzelf dus uit egoïsme.
Dit ga je dan ook mooi vinden, er zijn altijd uitzonderingen op de regel:
Alsnog, er wordt hier natuurlijk geredeneerd vanuit een menselijk standpunt. Ik denk niet dat een dolfijn eerst denkt "hmm, het zal wel vreselijk voor dat vrouwtje zijn, maar ik ga haar toch lekker verkrachten met mijn buddies." Dat is in mijn ogen namelijk de definitie van kwaad. Heel goed weten wat je een ander aandoet en het dan bewust toch doen én daar een soort zieke voldoening uit halen. In mijn ogen is dat voorbehouden aan mensen, maar ik sta ervoor open om hier ongelijk in te worden bewezen.
Door dat een dolfijn zijn communicatie niveau zo hoog is kan je verwachten dat zij ook net als de mens meer onderscheid kunnen maken, wat je zelf niet aangedaan wilt worden dat je dat een ander ook niet aan doet, dan bepaalde andere levensvormen.
En dat ze in zo een groepsverkrachting dus ook communiceren.
Want met de mens doen ze wel leuk.
Zoals gezegd bestaat moreel goed en kwaad denk ik niet nee, maar wel een overstemmend goed dat alles laat zijn precies zoals het is. Maar ja, dat is dus mijn "waarheid".
Dat is top!
Jij bent precies de persoon op dit forum waar ik deze discussie mee wil voeren.
Want het gaat diep.
En je hebt een andere kijk dan mij op het leven.
Anders waren we snel uitgepraat.
Want dit is een hele moeilijke materie.
Als je elkaar aan het twijfelen kan brengen is dat helemaal mooi.
Zo leer je weer wat.
Want je argumenten kloppen wel in het leven dat wij als mens leiden.
Ik heb mijn hele leven 10 jaar geleden omgegooid.
Dat hele stoere bad boy image slaat nergens op.
En ben mijn leven gaan leiden met:
'Goed doet goed ontmoet'
'Positive life brings positive vibes'
Klinkt heel cliché, maar het werkt wel zo.
En alles is beter geworden, 80% van mijn vrienden aan de kant geschoven.
Nieuwe connecties gemaakt een totaal ander leven.
Ik had trouwens verwacht dat de meeste mensen zouden stemmen op:
'Goed en slecht bestaat'
Dat zou waarschijnlijk op andere plekken wel zo zijn geweest, maar zo zie je maar dat de drugs gebruikers verder kijken dan hun neus lang is.
Het is noodzakelijk voor het gehele ecosysteem en daarom "goed".
Dan als laatste, dat klopt wat je zegt.
Maar ja is de strijd die de levensvormen op aarde voeren dan weer goed? Zo veel mogelijk vermenigvuldigen en alle recources opmaken tot er niks meer overblijft?
Het lijkt er op dat wij dat aan het winnen zijn.
Maar dat is natuurlijk ook niet zeker.
Want de aarde kan net als ons lichaam een afweersysteem ontwikkelen zoals een antivirus bij ons lichaam doet, met b.v. een vulkaan uitbarsting.
Dat we zo in de ijstijd terecht komen en geen zonlicht meer hebben.
https://www.nemokennislink.nl/publicaties/supervulkanen-bedreigen-de-aarde/
Wat weer goed
![:wink:]()
Is voor de aarde zelf om te in de toekomst te kunnen functioneren.
Zonder de mens die alles aan het kapot maken is hier op aarde...