#1
Bedankt voor het openen van dit topic @Legio Patria Nostra !
Denk dat het voor veel mensen goed voelt om over dit onderwerp te delen.
Denk dat het voor veel mensen goed voelt om over dit onderwerp te delen.
Het deed wel wat deugd al die emoties en gevoelens dat ik het wel wat heb kunnen wegschrijven.Respect, kerel. Respect!
Hoe voel je je nu, na het schrijven van dit zeer beladen stuk?
Het gaat er noout om, wie er schuld heeft aan het een of ander.
Het gaat erom, hoe diep je hebt moeten gaan, en vervolgens hoe je het gered hebt, en er dus nog altijd bent!
Nja daar heb je gelijk in helaas...Dat ergens wegsteken, dat is maar een tijdelijke hulp.
Want, hoe dan ook het komt te pas en te onpas weer naar boven.
Hoe temeer je wegsteekt, Hoe te moeilijker het wordt om schoon schip te kunnen maken.
Wegsteken, onderdrukken, het werkt niet....
Gaat het wel goed met je ?Hierbij voeg ik nog dit:
Vanavond had uk nogbeensnheel heel klein beetje " disso" getest.
De smaak was toch a la 2fd.
Ja.
De werking dus beslist niet.
Typisch als je deze drug neemt, dat je niet eens meer je gedachten onder woorden kunt brengen, ( dan weet je dus ook Hoe dat is voor mensen met een hersenbloeding, die wél iets wíllen zeggen, maar dat niet meer kunnen,
Ergo : dat is erg, heel Erg klote,
En voorts allerlei zeer diepgaande elementen van zienswijzen/ discussies te gaan beredeneren in de gedachtenwereld. Onderwerp:
In dit topic dus, suicide.
Conclusie betreffende deze disso:
Dit is rotzooi. Niet meer in te nemen.
Het restant gaat later naar de testers.
Met corona zijn de vendors misschien niet meer betrouwbaar.
Zelf heb ik nog nooit groepstherapie gedaan. Ik ben er wel benieuwd naar, want het vooroordeel dat ik erover heb is dat het voor mij waarschijnlijk ook compleet waardeloos is, aangezien ik van mezelf al heel open ben 1 op 1 en ik niet denk dat de inbreng van anderen me heel veel nieuwe, nuttige inzichten zal bieden (in gedachten houdend dat ik genoeg vrienden heb die ook hele intense problemen hebben en waar we uitgebreid over praten; het helpt maar in bepaalde mate en daarna is het gewoon echt tijd voor een deskundige die je helpt, anders leg je gewoon te veel van je eigen bagage bij een ander of andersom, wat ik allebei meegemaakt heb, meerdere keren). Misschien dat ik er baat bij zou hebben als mijn therapeut niet de juiste vragen zou stellen, maar degene die ik nu heb is oprecht wel goed en weet waar hij me heen leidt. Met mijn eerste psychiater had ik dat totaal niet.Hoe herkenbaar is dit voor mij.
Geloof me als ik zeg, dat ik heel goed weet, wat je doormaakt.
Zwarte sneeuw, noem ik het..ja. Ook ik heb ptss. Alleen, de hulp in de vorm zoals deze nu is gegoten, in casu groepstherapie, daarvoor pas ik. Ja.
Dat maaktnhet nog veel erger, dan dat het al is.
Als je daar zit in een kringetje, en je krijgt er alle denkbare ellende van die anderen er nog eens bij, dan blokkeer ik.
Daar zit ik niet op te wachten!
Juist het feit, dat ik geen zekerheid had, om te kunnen weten dat wanneer ik de daad bij het woord wilde gaan voegen, de methode niet voor de volle honderd procent werkzaam zou zijn, heeft me er tot nu toe van weerhouden.
Verbeeld je, dat het net niet lukt, en je met hersenschade als kasplantje verder zou moeten, maakt, dat ik er voorlopig afstand van neem. Het dus nog niet doe...
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."