#1
Dank je kind van de maan ![:redheart:]()
Normaal neem ik 15 mg per dag. 2 tot 3 x verspreid over de dag.Ik lees nu pas wat je hier had getypt, jazeker die grote dosis valium is zeker de boosdoener ... het is wel een zeer grote dosis.
Hoeveel nam je normaal qua dagelijkse dosis... bij mij is het ook gekomen door op korte tijd zeer grote dosissen te nemen.
Dan kun je zeer snel angstklachten ervaren , hoe lang heb je deze klachten nu al?
stress kan zeker bij sommige mensen ook angstklachten triggeren absoluut , en koffie zelfs in grote dosissen
Dankje voor je reactie. Ik vind het heel herkenbaar. Ik vind het niet fijn voor jullie, maar fijn te lezen dat ik niet de enige ben.Dat heb ik ook. Meerdere keren toen ik de eerste tekenen van een paniekaanval merkte, alleen door te weten dat ik de benzo bereikbaar had werd ik meteen rustiger en de paniekaanval kwam niet. Placebo effect zeker!
Ik geloof dat ook want ik heb mijn eerste paniekaanval gehad na een heel stresserend gebeurtenis (Bevalling. Geloof me, moederschap is alles behalve rooskleurige verhaaltjes). Eigenlijk sertraline wordt ook voorgeschreven bij posttraumatische stressstoornis. Dus volgens mij er is een mogelijk verband tussen stress en paniek/angstaanvallen.
Normaal neem ik 15 mg per dag. 2 tot 3 x verspreid over de dag.
Dus toch dat het de boosdoener is.. het is inderdaad in de periode begonnen In het begin let je er niet echt op. De exacte datum weet ik niet,maar de.ellende begon inderdaad iets later dan die opname waarin ik zoveel kreeg. En nu ik erover nadenk..met die lange werkingsduur krijg je al die klachten niet de dag erna, dan zit er nog zoveel in je lijf.
Ik kreeg de 1e keer 150mg toegediend en binnen die 24 uur de 2e en laatste dosis..enorm veel dus
Ik had veel stress, wist daar aardig mee om te gaan, maar sinds die paniekaanvallen (vind angstaanvallen een beter word) dan ervaar ik mijn stress X100
Ik heb het idee dat ik daarom in een vicieuze cirkel terecht ben gekomen. Als ik geen paniek heb ben ik mij daar heel bewust van
Ik ga me afvragen hoe lang dat duurt, hoe ik ervoor kan zorgen dat het zo blijft. Ik ben het vertrouwen in mijzelf kwijt. Omdat het me zo over alt steeds.
Meer wandelen in de natuur is een goed idee.
Eigenlijk moet ik dus even op de drie R's teruggrijpen en meer in het heden leven.
Misschien is het beter om mijzelf voor te houden dat het nog een aantal weken kan duren. Dan elke keer hopen dat het weg blijft. Een stukje acceptatie.
Ps.ik heb op wat kratom en een poging tot blowen na geen drugs gebruikt.. ik ben netjes met mijn medicatie. Alleen circa 2 weken overgeven..Dan weet je nooit hoeveel je lichaam heeft opgenomen of uitgespuugd.. maar drugs durf ik dus wel uit te sluiten
Inderdaad ademhaling controleren ! Ik voel het opkomen als een gat waar ik word ingetrokken, en daar vecht ik tegen.Ik ook enhoe een keer door drugs en door dat wat er gebeurde ziekenhuis enzv. Had ik dag en nacht angst echt heel kut... Wat wel helpte bij mij zijn ademhalingsoefeningen,klinkt raar maar het helpt echt. En je proberen over je angst te zetten wat het ook mag zijn. Zo ben ik er heel langzaam afgekomen. Succes man👍🏻👍🏻
Wat een goede tip. Duidelijke uitleg! Ik heb het opgeschreven en op m'n nachtkastje gelegd.Inderdaad ademhaling controleren ! Ik voel het opkomen als een gat waar ik word ingetrokken, en daar vecht ik tegen.
Als de paniek doorkomt ...mens dan stik ik bijna. Dus begin ik langzaam en diep via buik te ademen en visueel me cijfers, een twee drie vòòr me . Ik blijf me concentreren op die cijfers , ga erlangs met mijn blik...een twee drie . Alleen hierop. En geloof me of niet . De aanval STOPT! wat me triggert weet ik niet, angst voor de dood ? Gisteren las ik de topic over leven na de dood ...en t begon op te komen , de paniek. Gelukkig kreeg ik het weer gestopt. Ik ben zò blij dat ik die ademtechniek heb ontdekt. Wordt blijkbaar ook gebruikt in China om in te slapen, en ook hierbij helpt het me. Misschien kan het dan mijn benzo slaapmiddel ooit gaan vervangen ? wieweet , maar tegen een paniekaanval is het mijn redding.
Nu ge het zegt...het is pas begonnen die aanvallen sinds ong twee jaar . Ik neem benzo iedere avond sinds...twee jaar. Zou het een bijwerking kunnen zijn ? Ik heb al Lormetazepam afgebouwd naar Zolpidem maar soms ineens wakkere periode s nachts en dan helpt die ademhalingstechniek ook om vlug weer in te slapen. Paniek en angst is iets heel raars, soms krijg ik het na iets te hebben gehoord op radio of tv, iets naars. En ik kan het ook zelf oproepen , vreemd . Wat niet mag , daar denk je soms tóch aan. Zo dom is dat. Bodyscan, bedoel je daarmee je lichaamsdelen allemaal opspannen en relaxen ? duurt me te lang. Ik tel liever 🙂 ik hoor wel of het helpt bij jou 👍Wat een goede tip. Duidelijke uitleg! Ik heb het opgeschreven en op m'n nachtkastje gelegd.
Je zegt dat je de oorzaak niet precies weet. Hoe lang heb er er al last van? En vaak? Of zit er geen patroon in.
Met de benzo heb ik wel ervaring, ik weet niet of je het elke dag gebruikt? Zo ja, dan moet je zowiezo fysiek afbouwen/ontwennen. De oefening die jij omschrijf zal zeker goede invloed hebben daarop!
En inderdaad, leren cliënten als alternatief dit soort mindfulness oefeningen aan. Ken je de bodyscan? Zo niet dan raad ik je die zeker aan als hulpmiddel bij het slapen.
Ik ken niemand waar de bodyscan geen effect heeft. Iedereen heeft er baat bij, en als slapen niet lukt is de bodyscan, of misschien wel jouw oefening een goede manier om eventuele frustratie los te laten en lekker te ontspannen in bed.
ZO hee dat is veel valium.Ik slik sinds kort ook quetapine en ben zeer tevreden erover!Hey dankje voor je uitgebreide reactie. Wat moet dat heftig zijn geweest met je kindje! Ik snap wat je bedoelt dat er altijd een optie moet zijn om.een benzo te kunnen nemen.
10 jaar terug heb ik ook een poos sertraline gehad. Ik herken die brain zapps heel goed. Het is vreemd dat zoveel mensen dit ervaren maar artsen het niet allemaal kennen.
Ik heb een ziekte/afwijking waarvoor ik oa dagelijks diazepam moet slikken om spierspanning wat te verlagen.
Ivm herkenbaarheid kan ik hier niet neerzetten wat, alleen in pb.
Door die ziekte heb ik 3 weken terug in 24 uur een hele hoge dosis valium gekregen..250 tot 300 mg.
Zou dit een soort nasleep kunnen zijn? Wat uit de hand is gelopen door een vicieuze cirkel? De arts zegt van niet. Maar tussen wat artsen zeggen over benzo's en de ervaringen in real life zit nog weleens een verschil
Ik heb vandaag weer aan de bel getrokken en gelukkig zijn ze terughoudend met benzo's. Maar ze willen wel quetiapine voorschrijven.
Ik vind dat nogal wat..voordat ik klakkeloos weer pillen erin gooi. Wil ik zeker weten of dit de enige optie is en waarom
(ik ben geen geliefde cliënt bij psychiaters, ik wil geen mooie verhalen, ik wil exact weten wat voor verstoring ze denken dat ik heb en waar.. en waarom dan specifiek dat medicijn)
Toen ik 2 dagen terug weer in paniek wakker werd en ik mijn diazepam wel wilde inzetten (wat niet de bedoeling is natuurlijk) maar niet kon vinden raakte ik helemaal in paniek.
Na uren zoeken lag hij nog in m'n tas in m'n auto en toen ik hem vond ervaarde ik meteen meer rust.
Dat schudde me wel wakker..duidelijk placebo effect! Ergens heb ik er dus wel controle over..ik weet alleen niet hoe.
Geloven jullie in de theorie dat stress(en er niet gezond mee om gaan) dit ook kan veroorzaken?
Een soort somatische klacht, dat het er ooit uitkomt, of je nu wilt of niet.
Jaren terug heb ik dit jaren gehad. Dit was tiidens mijn feestperiode(niet nuchter) en meer benzo gebruik.
Achteraf kon ik de link pas leggen..ik hou mijn hart ook weleens vast als mensen hier mdma en uppers gebruiken alsof het snoepjes zijn. Een heleboel klachten komen pas later. En dan kan het een poos duren voordat je hersteld bent.
Hey @joetsieZO hee dat is veel valium.Ik slik sinds kort ook quetapine en ben zeer tevreden erover!
Jaa weetje wat het was, ik had een feestje overmorgen precies n jaar geleden trouwens. Ik had blue gebruikt lees maar in mij posts kun je zo vinden.Afgelopen maand is mijn slaapmedicatie (geen benzo) veranderd
Het was eerst promethazine, maar hier is een strenger beleid in gekomen omdat het blijkbaar veel word misbruikt om andere medicatie te versterken.en dit ook onbedoeld bij mij kan gebeuren.
Echter slaap ik hier helemaal niet goed op..ik dacht dat het misschien een poos duurde en toen ik ziek werd..gaf ik dat de schuld.maar nu blijkt dat deze medicatie niet werkt. Normaal nam ik.mijn medicatie, na 20/40 min werd ik echt 'dronken en viel direct in slaap. Nu zit ik uren te wachten. Daar kan ik moeilijk mee omgaan. 10 jaar terug had ik een zware benzo verslaving nadat ik jarenlang 3 tot 4 uurtjes per nacht sliep.
Dus ik probeer het uit te zitten. Van de benzo's afblijven lukt prima. Maar voor de angst helpen de slechte nachten niet mee.
Ik ben blij dat ik dit topic heb geopend.. Ik dacht veels te groot.het moest allemaal nu stoppen en het mocht nooit meer terugkomen.
Ik denk dat ik beter kan leren hoe ik ermee om moet gaan dus @Jbruinsma bedankt voor je tip.
zal weer eens googlen of misschien is er wel een app of youtube voor.
Mag ik vragen wat er gebeurd was, wat voor drugs? Was je in het ziekenhuis voor een overdosis of je paniekaanval
Thnks man.
Vóór ik het beheerste duurde zo een aanval wel makkelijk 15 minuten.Beste Paniekzaaiers,
Kunnen jullie een voor een in een dikke lap tekst zo nauwkeurig mogelijk de paniekaanval omschrijven.
hoelang ?
wat je aan het doen was ?
of je drugs op had ?
heb je pijn ?
waar ?
hoelaat ? wanneer was je ener laatste aanval voor de laatste ?
Kennelijk ervaart iedereen het anders ik heb echt moeite om lotgenoten te vinden en dat doet mij denken dat de huisarts het fout heeft.
alvast bedankt !!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."