Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPubers

Pubers

28 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
nausea zei:
Ben nog maar 18 dus technisch gezien nog een kutpuber maar als ik kijk naar m'n gedrag van toen ik jonger was schaam ik me enorm. Vooral wat ik tegen en over m'n ouders gezegd heb. Was ook laptopverslaafd, asociaal als de pest en in de 4e (havo) kreeg 'k net voor de kerstvakantie een email van school dat 'k 250 uur aan school had gemist :rolleyes: Zoals Harry hierboven zegt, 'tis maar een fase maar zeg dat vooral niet tegen hem :P Heeft hij vrienden? Misschien heeft hij alleen online vrienden en is hij daarom zo aan z'n laptop gehecht (ben d'r ook geweest). Het moment dat 'k 1 goede vriendin kreeg ben ik pas een beetje normaal gaan doen, m'n gedrag momenteel siert me niet (drugsgebruik en de gevolgen van dien) maar persoonlijkheid en manieren zijn omhooggeschoten in die 3-4 jaar, puur en alleen omdat 'k mensen om me heen had die 'k 'nadeed' qua omgang. Een baantje heeft mij ook enorm geholpen hoe gestoord 'k er ook van werd af en toe, als het mogelijk is zou ik hem aansporen om een baantje te nemen waar je met mensen om moet gaan, al is het drie uurtjes per week. Eigen geld verdienen (en daarmee een gevoel van onafhankelijkheid), betere omgang met de mensen om zich heen (dat beleefd moeten doen gaat zich in je nestelen). Hoop dat je een beetje iets hier aan hebt. Weet iig dat hij zich over een paar jaar waarschijnlijk schaamt, en probeer vooral dan een gesprek aan te kaarten. Puber zijn is lastig op zich, met pubers valt weinig te praten over het algemeen zonder dat het in geschreeuw overgaat.
Klik om te vergroten...
Dit is zo herkenbaar, ik wil met mijn hand door mijn scherm duwen en terug in de tijd gaan om me zelf een keihard kets te geven, ik was zo'n vervelend jong vroeger.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik was een terror kind voor mijn ouders, kwa drugs, kwa gedrag. Ik heb het ze echt moeilijk gemaakt.

Toen ze het loslieten ging alles beter.
Al begrijp ik ontzettend goed je gevoel…

Bij mij is het helemaal goed gekomen en heb ik de beste band ooit met ze. Is ook wel iets met volwassen worden, denk ik.

Zet door lieve mama, met ouder worden gaat je zoon straks ook meer besef krijgen.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#3
Spyro zei:
Ik was een terror kind voor mijn ouders, kwa drugs, kwa gedrag. Ik heb het ze echt moeilijk gemaakt.

Toen ze het loslieten ging alles beter.
Al begrijp ik ontzettend goed je gevoel…

Bij mij is het helemaal goed gekomen en heb ik de beste band ooit met ze. Is ook wel iets met volwassen worden, denk ik.

Zet door lieve mama, met ouder worden gaat je zoon straks ook meer besef krijgen.
Klik om te vergroten...
Ik ben heel blij nu dat ik deze topic geopend heb.
Jullie woorden makten mij oprecht blij.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#4
JavelinBayraktar zei:
Ik ben heel blij nu dat ik deze topic geopend heb.
Jullie woorden makten mij oprecht blij.
Klik om te vergroten...
Ja, het is echt een fijn forum en het kan echt opluchten soms! Je bent echt niet de enige.

Ik heb laatst mijn hele boekje opengedaan naar mijn ouders, alles eruit gegooid, gepraat en nog meer gepraat. En vooral naar beide kanten geluisterd. (Ook al woon ik állang niet meer thuis), ik wilde alles besproken en gezegd hebben.

Ik zou voor nu loslaten waar je kan, het komt vanzelf echt weer goed. Echt waar.

Mijn besef wat mijn ouders allemaal wel niet voor me gedaan hebben kwam echt niet toen ik 15 was. Het is gewoon een rot leeftijd, überhaupt een rot fase dat puberen.

Sterkte. 🫶🏻
n
nauseaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dirkjan zei:
Dit is zo herkenbaar, ik wil met mijn hand door mijn scherm duwen en terug in de tijd gaan om me zelf een keihard kets te geven, ik was zo'n vervelend jong vroeger.
Klik om te vergroten...
Anders ik wel man. Maar dat je dat nu vindt betekent dat je veranderd bent, iedereen was ooit een kutpuber in zekere zin :/
Spyro zei:
Ik was een terror kind voor mijn ouders, kwa drugs, kwa gedrag. Ik heb het ze echt moeilijk gemaakt.

Toen ze het loslieten ging alles beter.
Al begrijp ik ontzettend goed je gevoel…

Bij mij is het helemaal goed gekomen en heb ik de beste band ooit met ze. Is ook wel iets met volwassen worden, denk ik.

Zet door lieve mama, met ouder worden gaat je zoon straks ook meer besef krijgen.
Klik om te vergroten...
Dit zijn de feiten, vooral dat laatste @JavelinBayraktar :heartsuit: Kop op, makkelijker gezegd dan gedaan maar het praten komt later. Hoe ouder ze worden en hoe meer je je kinderen los laat hoe meer ze je gaan waarderen (had ik ten minste)
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gisteren zag ik het allemaal niet meer zitten. Natuurlijk ook alles bij elkaar: dip dag, langdurige frustraties vanwege het gedrag van mijn zoon, de oorlog, de situatie in mijn familie in Oekraïne, deed niets anders dan huilen.
Ik heb hem net zijn computer terug gegeven en geknuffeld. Alles moet goed komen , ik moet gewoon sommige dingen leren accepteren.
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Pubers hou op schei uit. Ik was een voorbeeldige puber, man een lastige. Zoon is een geval apart. Al 2x opgepakt, 1x met taser en 1x voor marktplaatsfraude (zaak loopt nog nog geen veroordeling) daarnaast foute vrienden, blowen, handelen, van havo vwo gezakt naar vmbo k, daar lijkt hij op zijn plek te zijn. Deze hele zomer had hij straf. Mocht werken met man en verder thuis zitten lijkt nu beter te gaan, andere vrienden, met foute vrienden gebroken al pikken die dat niet en dreigen ze veel (er komt een dag dat ik er 1 dood rijd of invalide sla met de honkbalknuppel in mijn kofferbak). Ondanks dat hij 14 is hebben we hem een scooter gegeven_. Ziet hij die gasten is hij snel weg en thuis. Er is nog Zo veel gebeurt bijna een film. Onder druk gezet gestolen spullen te halen buiten de stad, ontvoert voor 6 uur omdat hij weigerde ramen ergens in te gooien en het ergste is aangifte werkt niet. Ze krijgen via hun advocaat de verklaring te lezen en wie verklaart heeft en komen 10x zo hard terug. En dan praat ik over jongens met pistolen en messen. Dan kan mijn kind nog zo een sterke kickbokser zijn maar daar wint hij niet van. Dus wij als ouders gaan dit oplossen. 1 voor 1 totdat er niets van die groep over is.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sterretje1984 zei:
Pubers hou op schei uit. Ik was een voorbeeldige puber, man een lastige. Zoon is een geval apart. Al 2x opgepakt, 1x met taser en 1x voor marktplaatsfraude (zaak loopt nog nog geen veroordeling) daarnaast foute vrienden, blowen, handelen, van havo vwo gezakt naar vmbo k, daar lijkt hij op zijn plek te zijn. Deze hele zomer had hij straf. Mocht werken met man en verder thuis zitten lijkt nu beter te gaan, andere vrienden, met foute vrienden gebroken al pikken die dat niet en dreigen ze veel (er komt een dag dat ik er 1 dood rijd of invalide sla met de honkbalknuppel in mijn kofferbak). Ondanks dat hij 14 is hebben we hem een scooter gegeven_. Ziet hij die gasten is hij snel weg en thuis. Er is nog Zo veel gebeurt bijna een film. Onder druk gezet gestolen spullen te halen buiten de stad, ontvoert voor 6 uur omdat hij weigerde ramen ergens in te gooien en het ergste is aangifte werkt niet. Ze krijgen via hun advocaat de verklaring te lezen en wie verklaart heeft en komen 10x zo hard terug. En dan praat ik over jongens met pistolen en messen. Dan kan mijn kind nog zo een sterke kickbokser zijn maar daar wint hij niet van. Dus wij als ouders gaan dit oplossen. 1 voor 1 totdat er niets van die groep over is.
Klik om te vergroten...
Wow. Wat een verhaal zeg.
Ik ga niet meer klagen.

Tegenwoordig gaat alles best goed met die van mij maar ik wil niet goed praten omdat vorig schooljaar begon ook uitstekend.
Sterkte, Sterre1984
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sterretje1984 zei:
Pubers hou op schei uit. Ik was een voorbeeldige puber, man een lastige. Zoon is een geval apart. Al 2x opgepakt, 1x met taser en 1x voor marktplaatsfraude (zaak loopt nog nog geen veroordeling) daarnaast foute vrienden, blowen, handelen, van havo vwo gezakt naar vmbo k, daar lijkt hij op zijn plek te zijn. Deze hele zomer had hij straf. Mocht werken met man en verder thuis zitten lijkt nu beter te gaan, andere vrienden, met foute vrienden gebroken al pikken die dat niet en dreigen ze veel (er komt een dag dat ik er 1 dood rijd of invalide sla met de honkbalknuppel in mijn kofferbak). Ondanks dat hij 14 is hebben we hem een scooter gegeven_. Ziet hij die gasten is hij snel weg en thuis. Er is nog Zo veel gebeurt bijna een film. Onder druk gezet gestolen spullen te halen buiten de stad, ontvoert voor 6 uur omdat hij weigerde ramen ergens in te gooien en het ergste is aangifte werkt niet. Ze krijgen via hun advocaat de verklaring te lezen en wie verklaart heeft en komen 10x zo hard terug. En dan praat ik over jongens met pistolen en messen. Dan kan mijn kind nog zo een sterke kickbokser zijn maar daar wint hij niet van. Dus wij als ouders gaan dit oplossen. 1 voor 1 totdat er niets van die groep over is.
Klik om te vergroten...
Waar zijn de ouders van die boys?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."