Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerwerking van oude liefde

Verwerking van oude liefde

44 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Zandman zei:
Het ging niet louter en alleen om een verbroken relatie en de verwerking ervan uiteraard der zaak, ik had hier ten lande ook maar weinig opties om een huisje boompje beestje leven te gaan leiden toen.....
Klik om te vergroten...
Ja daar ging ik al van uit...

Mensen hebben zo hun eigen redenen voor de keuzes die ze maken. De keuzes die jij hebt gemaakt hoeft niet veroordeeld te worden en dus ook niet worden verantwoord, vind ik. Het is helemaal niet makkelijk voor je om het onder woorden te brengen. Dat op zich verdient begrip. Neemt niet weg dat je nog altijd vriendelijk en aangenaam kan zijn in het contact met anderen. :) Daar gaat het uiteindelijk om, denk ik, dat de intenties goed zijn.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
@Mezelf , ik kan heel goed met je mee voelen. Jazeker.
Het gevoel van werkelijk je wederhelft te verliezen is verschrikkelijk. Ik had en heb dit ook.
Itt jou heb ik geen contact meer gehad na het uiteenvallen van de relatie.
Ik was te verbitterd en dit ging ook gewoon niet.
Toen zij een ander kreeg en ik via een broer van haar met wie ik wel contact hield, we zaten samen aan de weed en hasj, aan moest horen hoe geweldig die ander voor haar was, deed dat extra pijn. Net, of dat ik minderwaardig was aan hem, en ik niet goed genoeg zou zijn geweest.
Kinderen kwamen en alles was daar pais en vree.
Dat was bij mij wel anders...

@Gemberthee
Ik probeer altijd om vriendelijk te zijn, en dat gaat me goed af.
Ik doe geen vlieg kwaad, zolang die vlieg maar niet steekt..
Ik heb geen spijt van alles wat ik gedaan heb en leg er ook geen verantwoording voor af, alleen als ik straks over de rivier de Styx ben gevaren met Charon de veerman, voorbij de hond met drie koppen en de Nemibische leeuw ben gereisd, en over de brug Es Siret zal moeten gaan die zo scherp is als de snede van een zwaard, alwaar al je daden worden gewogen en beoordeeld worden door die Ene Almachtige...,.wie of wat dit dan ook moge wezen. Misschien mag ik toch nog het Paradijs in.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mezelf zei:
Toevallig gister ook met iemand hierover gesproken, of nouja me hart een beetje gelucht omtrent dit en over het eventueel aangaan van een nieuwe relatie.

Ik ben nu 39 waarvan 3,5 jaar alleenstaand/vrijgezel na een breuk van een 9 jarige relatie waarvan 8 jaar samengewoond. +- 2jaar terug nog wel een kortstondige relatie gehad van 3 maandjes (wat achteraf gezien best mooi en intiem(er) was dan ik lang dacht nadat het uiting, maar dat terzijde) en begin, ondanks ik echt wel het gevoel heb het te hebben verwerkt, ik sommige dingen wel steeds meer begin te missen wat ik in die lange relatie had.

Het was een zeer bijzondere en intieme, gevoelige, intense, mooie, aparte en ingewikkelde relatie door allerlei (veel externe) factoren. Maar we waren zo "1" met elkaar. Konden letterlijk weken zonder andere mensen 24/7 op elkaar lip zitten en als voorbeeld hebben we in die 8 jaar samen wonen nooit van twee borden gegeten. Alles deden we samen behalve dan externe sociale contacten die ik nodig had maar zij niet. Ik was voldoende voor haar en zelfs meer dan genoeg. Voor haar was het "alleen" zij en ik en (voor haar "tegen") de rest. Ik was op dit gebied duidelijk anders en had wel die sociale interacties met meerdere mensen nodig. Dit heeft zij ook nooit tegengehouden maar bij elke keer dat ik de deur uitging zag ik toch dat mij grote liefde dat niet leuk vond maar het mij simpelweg niet wilde ontnemen. Dit heeft uiteindelijk toch ervoor gezorgd dat ik dacht (weten zal ik het nooit), gelukkigerzou zijn/worden als ik niet iemand elke keer pijn of verdriet hoef te doen als ik met andere mensen bezig ben. (was vanuit haar overigens totaal niet omdat ze me niet vertrouwde ofzo hoor met andere mensen want bent zo trouw als een hond) Maar ze wilde gewoon niets liever dan samen zijn wat ik ook wilde maar toch ook af en toe met andere ook..... pfoeh gevoelig

Zij gaf mij daarmee zoveel liefde en het gevoel geliefd te zijn, zo rende ze letterlijk elke dag naar me toe voor een knuffel als ik van me werk thuis kwam van blijdschap dat ik weer thuis was. Dat zijn wel hele hele grote gemissen voor bepaalde momenten (zoals ik gisteravond even had) dat wanneer ik alleen thuis kom, er dan niemand is die me vol liefde ontvangt. Schrijf dit ook gewoon met een brok in me keel (no worries, niet zielig, ik jank ook bij een film :)).

Dit zijn dan momenten dat ik echt hunker naar een nieuwe levenspartner hoewel ik ook vaak ontzettend geniet van het alleen zijn en juist niet gebonden zijn aan een ander. Maar moeilijke momenten zijn er nog steeds en dat na bijna 4 jaar. Het zal vast veel te maken hebben dat ik een ongelofelijke gevoels mens ben maar makkelijk zijn relaties voor mij niet en al helemaal niet de verwerking. Nou zit het hem ook niet perse in de verwerking maar blijf toch stiekem vergelijken met wat ik toen had en of ik dat ook kan krijgen bij een ander. Maar ik denk dat wat wij hadden echt té uniek is geweest.

We zijn ook nog hele goede zo niet beste vrienden van elkaar en natuurlijk is het niet zonder slag of stoot gegaan, zijn we heeeeel respectvol en liefdevol uit elkaar gegaan. We spreken elkaar ook nog wekelijk gemiddeld zeker..

Misschien is dit juist niet goed dit aanhouden van contact, sowieso niet van mezelf om een eventuele volgende relatie ook maar enigzins te vergelijken met deze ex relatie, maar stiekem gebeurd het toch in me hoofd wat veeeeeeeeel beren op de weg vormt voor het vinden en of ontmoeten van een nieuwe geliefde/levenspartner.

Weet niet precies hoe te eindigen maar dit is er wel even uit haha en my 2 cents voor dit topic haha
Klik om te vergroten...
Haha dat is hartstikke fijn! Dankjewel! Hele mooie persoonlijke verhalen over de liefde ❤️.

Jouw relatie met je ex klinkt inderdaad bijzonder en intiem. Toch denk ik wel dat er iemand rondloopt die nog beter bij jou past. Iemand die ongeveer dezelfde behoefte heeft in een relatie als jij, zodat je wat meer kunt levelen als je naar je vrienden gaat.

Poeh wel heftig om van zo'n lange intieme relatie afscheid te nemen. Ik snap het dan ook wel dat je daar nu contact mee onderhoudt.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
@Mindless Daar sla je de spijker op zijn kop.
Het vergelijken van je oude relatie met een eventuele nieuwe.....
Dat is een van de redenen waarom ik alleen blijf.
Want dat zou ik ook doen en dat zou niet eerlijk zijn, mijn relatie was zo buitengewoon dat ik niet denk dat een nieuwe relatie een kans van slagen heeft.
Dat vergelijken zou je dus niet moeten doen.
Maar ga daar maar eens aanstaan.
Mij lukt dit niet.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
@Mindless Daar sla je de spijker op zijn kop.
Het vergelijken van je oude relatie met een eventuele nieuwe.....
Dat is een van de redenen waarom ik alleen blijf.
Want dat zou ik ook doen en dat zou niet eerlijk zijn, mijn relatie was zo buitengewoon dat ik niet denk dat een nieuwe relatie een kans van slagen heeft.
Dat vergelijken zou je dus niet moeten doen.
Maar ga daar maar eens aanstaan.
Mij lukt dit niet.
Klik om te vergroten...
Mindless?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."