Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPittige Peper Proeverij (Sambals, Hot Sauces, Hete recepten, etc.)

Pittige Peper Proeverij (Sambals, Hot Sauces, Hete recepten, etc.)

36 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#1
Had het door een bak ijs van de supermarkt geroerd.
Chocolade en pepers gaan goed samen, maar het kan natuurlijk ook met andere smaken.
Zo'n heet chocoladesausje lijkt me wel wat, dat ga ik eens proberen.
L

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
LucidLucy
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Om het topic Pittige Peper Plantage toch wat schoon te houden en te laten richten op het kweken van pepers, leek het me een goed idee om er een aan te maken over het eten van pittig voedsel.

Eigenlijk kan alles in dit topic terecht als het maar gaat over het consumeren van capsaïcine op een zo smakelijk mogelijke manier. Laten we lekkere sambals, hot sauces en gerechten delen of de recepten daarvoor!

Ik trap even af met een reactie op de recente koopjes van @New Dawn.

New Dawn zei:
Bekijk bijlage 50261

Sausjes! :openmouth:🔥 Echt precies op tijd, mijn zelfgemaakte sambal was net op!
Klik om te vergroten...

Mooie verzameling zo!

Mijn tolerantie begint echt te groeien. Ook hangt het heel erg af van het voedsel waar je het bij eet, hoe heet het uit de verf komt Het eerste drupje Garlic Reaper saus op een Doritos had me toch erg goed te pakken.

Inmiddels heb ik die Garlic Reaper saus goedgekeurd bevonden voor durum döner en salami picante pizza. Een erg smakelijk sausje als je de burn kan waarderen. Ik vind die typerende Reaper smaak eigenlijk best wel lekker.

Heb bijna spijt dat ik daar geen plantjes van heb gezaaid 😂

Achja, je moet nog wat te wensen over houden hè.
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#3
Leuk!

Vandaag doe ik poging #2 om een "No-knead" vol-vuur-korenbrood te bakken:

Mijn "magische" ingrediënten lijst:

500 gram volkoren meel
300 gram water
1 theelepel gist
1,5 theelepel zout

Lekker lui: Mengen zonder kneden, daarna 24h in de kast laten staan.
Vanmorgen even de deegroller er overheen zodat ie mooi belegbaar is.

Gisteren pepers met een mandoline tot flinterdunne plakjes gesneden,
deze heb ik een nacht laten staan zodat ze wat vocht konden uitdampen.

Deze keer heb ik het deeg belegd met 3 chili pepers, 1 madame jeanette en 1 jalapeño.
Als test wat druppels Aardvark powerjuice toegevoegd, kijken of ik die terug kan vinden.

Het deeg is daarna "als een pannenkoek" opgerold en links en rechts samengeperst tot bol,
deze bol staat nu te rijzen en gaat straks in een voorverwarmde gietijzeren pan de oven in!

PXL_20230329_110557410.jpg

Dorito's zijn een smakelijk idee, heb ik mooi een excuus om meer chips te gaan eten!
Toevallig staat hier ook pizza op de planning, ik zal de Garlic Reaper eens uitnodigen.

Update: Even die Garlic Reaper geproefd, die is een niveau intenser inderdaad! 🔥🔥

Update 2: Tadaaaaa! Mijn heerlijke gedrocht!

PXL_20230329_135917708.jpg
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#4
Here recepten? Heere-recepten? Recepten van de Heer? "Hak uw Heer in mootjes en stop hem in de pan"

Hihi.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mevrouw Pløp zei:
Here recepten? Heere-recepten? Recepten van de Heer? "Hak uw Heer in mootjes en stop hem in de pan"

Hihi.
Klik om te vergroten...
Gadsamme ik begin zo'n bloedgruwelijketeringhekel te krijgen aan autocorrect dat ik maar dit soort lange scheldwoorden ga typen waar autocorrect geen raad mee weet.

Há die heb ik mooi tuk vandaag!
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#6
LucidLucy zei:
Gadsamme ik begin zo'n bloedgruwelijketeringhekel te krijgen aan autocorrect dat ik maar dit soort lange scheldwoorden ga typen waar autocorrect geen raad mee weet.

Há die heb ik mooi tuk vandaag!
Klik om te vergroten...
Zal ik de titel even aanpassen? 🤣
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mevrouw Pløp zei:
Zal ik de titel even aanpassen? 🤣
Klik om te vergroten...
Graag! ☺️
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dit topic ga ik volgen! Ben een groot fan van pittig eten.😎🌶

Twee weken geleden nog een voortreffelijk Madame Jeanette sausje van onze 'eigengereide' Surinamer mogen proeven voor bij de roti.

Had er nog een week over gedaan om dat potje op te maken.

20230318_194544.jpg
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hete peper (gedroogd poeder) in chocoladeroomijs vond ik wel bijzonder.
De hersentjes begrepen het niet helemaal raakten wat van slag.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Relmuis zei:
Hete peper (gedroogd poeder) in chocoladeroomijs vond ik wel bijzonder.
De hersentjes begrepen het niet helemaal raakten wat van slag.
Klik om te vergroten...
Nu ben ik héél nieuwsgierig. Valt dit ergens te krijgen?

Mijn ijsmaak kunsten zijn zelf niet écht geweldig.
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#11
Interessant... Met een zelfgemaakt / verpittigt chocolade sausje kom je al een eind, denk ik?
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#12
ReaPUUR Chocolade. Ik zie marktkansen haha
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik voel al bijna een Hero Tova Chocolade / Crazy Bastard Chocolate Bhutlah Mole Hot Sauce combo op mijn lippen branden...
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#14
IMG_20230607_151116.jpg


Mango habanero hot sauce gemaakt 😋
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Geneesmiddel zei:
Bekijk bijlage 51726


Mango habanero hot sauce gemaakt 😋
Klik om te vergroten...

Lekker haha
Ik heb deze ook gemaakt, maar dan met de gele pepers. Was wel lekker, maar ik was iets te enthousiast met de ui en knoflook.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#16
Klein tipje:
Een beetje piment bij de habanero doen. (piment zit altijd in Jamaican Jerk)
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ei-Salade zei:
Ik vond deze best meevallen. Wel erg lekker!
Klik om te vergroten...
Ja uiteindelijk vielen ze inderdaad erg mee. Prima hoor. Als Chips te heet wordt is het ook niet chill meer. Ik vond die super hete Doritos ook niet lekker. Een handje gaat wel, maar die hele zak leeg werken ging me al snel tegenstaan 😂

Ape zei:
Die zijn wel lekker, maar ik wordt er misselijk van omdat ze zo vet zijn. Jammer.

Als je het kan vinden nog, lays strong jalapenõ and cheese vind je waarschijnlijk ook wel erg lekker!
Lay's Strong jalapeno & cheese 150g | Noah Foodmarket's Strong jalapeno & cheese 150g | Noah Foodmarket Lay's Strong jalapeno & cheese 150g | Noah Foodmarket's Strong jalapeno & cheese 150g | Noah Foodmarket 708 × 708
Klik om te vergroten...

Deze is bij ons volgens mij al uit de schappen verdwenen. Je hebt nu wel die chili en lime volgens mij. Nog niet op tho
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nieuwe (extended) hot ones challenge... ik ben benieuwd!

WhatsApp Image 2023-06-10 at 21.57.08.jpg
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#19
LucidLucy zei:
Nieuwe (extended) hot ones challenge... ik ben benieuwd!

Bekijk bijlage 51781
Klik om te vergroten...
Shotjes tijd.

OT: Vertrouwen op hoe pikant pepers van dezelfde soort zijn is geen goed idee.
Ik dacht een mild gerechtje te maken.
Arrabiata saus met knoflook, 1 grote groene Jalapeno en 1 grote rode spaanse peper...wat normaal goed te verdragen is. wat kippenballetjes en kruiden.
En wat pasta...

Het gevolg was dat het bijna niet te eten was, echt bizar hoe pikant het was. Normaal kan ik bij wijze van spreken een spaanse peper rauw eten...
M'n lippen staan nog steeds in brand. Wel lekker maar het pikant overheerste toch wel iets te fel.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#20
LucidLucy zei:
Nieuwe (extended) hot ones challenge... ik ben benieuwd!

Bekijk bijlage 51781
Klik om te vergroten...
Da's een flinke verzameling 😯🌶️
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."