Leuk!
Vandaag doe ik poging #2 om een "
No-knead" vol-vuur-korenbrood te bakken:
Mijn "magische" ingrediënten lijst:
500 gram volkoren meel
300 gram water
1 theelepel gist
1,5 theelepel zout
Lekker lui: Mengen zonder kneden, daarna 24h in de kast laten staan.
Vanmorgen even de deegroller er overheen zodat ie mooi belegbaar is.
Gisteren pepers met een mandoline tot flinterdunne plakjes gesneden,
deze heb ik een nacht laten staan zodat ze wat vocht konden uitdampen.
Deze keer heb ik het deeg belegd met 3 chili pepers, 1 madame jeanette en 1 jalapeño.
Als test wat druppels Aardvark powerjuice toegevoegd, kijken of ik die terug kan vinden.
Het deeg is daarna "als een pannenkoek" opgerold en links en rechts samengeperst tot bol,
deze bol staat nu te rijzen en gaat straks in een voorverwarmde gietijzeren pan de oven in!
Dorito's zijn een smakelijk idee, heb ik mooi een excuus om meer chips te gaan eten!
Toevallig staat hier ook pizza op de planning, ik zal de Garlic Reaper eens uitnodigen.
Update: Even die Garlic Reaper geproefd, die is een niveau intenser inderdaad! 🔥🔥
Update 2: Tadaaaaa! Mijn heerlijke gedrocht!
