Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPoppers

Poppers

21 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Weet iemand van jullie of poppers ook bijwerkingen zoals hersenbloeding of hartproblemen kunt krijgen? De laatste tijd neem ik die wel eens tegelijk met pep en dat lijkt wel extra heftig te zijn op m'n lichaam (zeker bij seks). Mocht je ooit zoiets meegemaakt hebben binnen je kenniskring, dan hoor ik dat graag.

Zoals vaker met dingen die slecht zijn... ik vind het wel een erg leuke combinatie 😀
T
TheRealJJ79Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Leden - ik ben benieuwd naar jullie ervaring met de verschillende poppers die op de markt zijn. Zelf gebruik ik Rush Classic. Niet vaak - maar af en toe als we lekker koekie op een feestje zijn of lekker tijdens de sex met mn meisje. Ik wil graag weten wat jullie ervaring is met al de andere poppers die te koop zijn en wat je dan zou aanbevelen.
Tx!
P.s. ik snap heus wel dat het allemaal op elkaar lijkt hoor - maar ben gewoon nieuwsgierig wat jullie bevindingen zijn.
C
CeSterLid
01-01-2024, 00:00
#3
TheRealJJ79 zei:
Leden - ik ben benieuwd naar jullie ervaring met de verschillende poppers die op de markt zijn. Zelf gebruik ik Rush Classic. Niet vaak - maar af en toe als we lekker koekie op een feestje zijn of lekker tijdens de sex met mn meisje. Ik wil graag weten wat jullie ervaring is met al de andere poppers die te koop zijn en wat je dan zou aanbevelen.
Tx!
P.s. ik snap heus wel dat het allemaal op elkaar lijkt hoor - maar ben gewoon nieuwsgierig wat jullie bevindingen zijn.
Klik om te vergroten...
Voor jou

C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#4
TheRealJJ79 zei:
Leden - ik ben benieuwd naar jullie ervaring met de verschillende poppers die op de markt zijn. Zelf gebruik ik Rush Classic. Niet vaak - maar af en toe als we lekker koekie op een feestje zijn of lekker tijdens de sex met mn meisje. Ik wil graag weten wat jullie ervaring is met al de andere poppers die te koop zijn en wat je dan zou aanbevelen.
Tx!
P.s. ik snap heus wel dat het allemaal op elkaar lijkt hoor - maar ben gewoon nieuwsgierig wat jullie bevindingen zijn.
Klik om te vergroten...

Sommige formuleringen (met name Rush) leiden tot instant hoofdpijn, terwijl dat met andere minder of zelfs nauwelijks het geval is.

'Mijn' huidige popper is Amyl (iso-amyl nitriet) wat voor mij de beste werking heeft.

Heb weleens gelezen dat Jungle Juice Black Label ook iso-amyl nitriet is.

Amyl vind ik de beste tot nu toe.

Tip: koop een Labello Lipstick en smeer hem van tevoren om je neusgaten, zo vermijd je de chemisch verbrande neusgaten.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb dat jaren gedaan, misschien wel 10.

Rush en héél soms 'ns Amsterdam. Nu kan ik niet meer ruiken vrees ik.
T
TheRealJJ79Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Casrus zei:
Sommige formuleringen (met name Rush) leiden tot instant hoofdpijn, terwijl dat met andere minder of zelfs nauwelijks het geval is.

'Mijn' huidige popper is Amyl (iso-amyl nitriet) wat voor mij de beste werking heeft.

Heb weleens gelezen dat Jungle Juice Black Label ook iso-amyl nitriet is.

Amyl vind ik de beste tot nu toe.

Tip: koop een Labello Lipstick en smeer hem van tevoren om je neusgaten, zo vermijd je de chemisch verbrande neusgaten.
Klik om te vergroten...
Tz voor je bericht. Ik heb gelukkig nooit veel last van hoofdpijn da gebruik vab poppers maar ik ga die andere is proberen!
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het is niet altijd even inzichtelijk welke actieve stof er in een bepaald merk zit. Sommige verkopers vermelden het. De vraag is hoe betrouwbaar dat is, omdat ze het niet altijd eens waren. (weet zo snel geen voorbeelden)

Ik vermijd iso-propyl nitriet omdat die in verband gebracht wordt met oogproblemen. Zie onder meer deze info van het Drugsinfoteam

Casrus zei:
Heb weleens gelezen dat Jungle Juice Black Label ook iso-amyl nitriet is.
Klik om te vergroten...
Voor zover ik weet zit daar iso-pentyl nitriet in. Dat is de soort die ik koop.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mijn vorige post is achterhaald, want even verder gekeken en direct een voorbeeld voorhanden. En dan ligt het niet aan de verkopers maar er aan dat er kennelijk meerdere producenten zijn die onder dezelfde bekende merknaam een eigen product op de markt brengen

Een rechthoekig flesje Jungle Juice Black Label Extreme Formula van 24 ml vermeldt op het label: "isoamyl nitrite mixture" (fysieke winkel in Amsterdam & bijbehorende webshop). Geen naam van producent vermeld op plastic op de dop.

Een rond flesje Jungle Juice Black Label Extreme Formula van 30 ml vermeldt op het label: "Reaction mass of (1-pentanol, 2-methyl-1butanol, 2-methylbutyl nitrite, pentyl nitrite)". Canadees product van Lockerroom; die naam staat op het plastic rondom de dop.

Weer wat geleerd !
J
JdjdLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoi iedereen

mijn vriendin was deze week iets te enthousiast met haar bewegingen op een festival en heeft per ongeluk extreem veel poppers in mijn neus gegoten, zodanig veel dat ik er zelf heb moeten afslikken. Wij zijn hier niet mee naar de EHBO gegaan want iedereen lachte het wat weg maar ik ben best wel bezorgd over de impact op mijn neus, sinussen en keel want het heeft wel even gebrand overal als ik naar de gevarenstickers op het flesje kijk en weet hoeveel en hoe vies het was, hmmm… Kan iemand me vertellen wat hier mogelijks de schade van kan zijn en of en hoe ik dit kan verzorgen? Ik ben zelf nogal een hypochonder en het houdt me wel bezig dat ik nu misschien ergens een groot inwendig gat heb of een brandplek binnenin. Aan mijn dokter durf ik het niet te vragen.

Dank jullie voor de hulp!
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jdjd zei:
Hoi iedereen

mijn vriendin was deze week iets te enthousiast met haar bewegingen op een festival en heeft per ongeluk extreem veel poppers in mijn neus gegoten, zodanig veel dat ik er zelf heb moeten afslikken. Wij zijn hier niet mee naar de EHBO gegaan want iedereen lachte het wat weg maar ik ben best wel bezorgd over de impact op mijn neus, sinussen en keel want het heeft wel even gebrand overal als ik naar de gevarenstickers op het flesje kijk en weet hoeveel en hoe vies het was, hmmm… Kan iemand me vertellen wat hier mogelijks de schade van kan zijn en of en hoe ik dit kan verzorgen? Ik ben zelf nogal een hypochonder en het houdt me wel bezig dat ik nu misschien ergens een groot inwendig gat heb of een brandplek binnenin. Aan mijn dokter durf ik het niet te vragen.

Dank jullie voor de hulp!
Klik om te vergroten...
Poppers zul je niet op de huid/neus/keel moeten krijgen. Het snuiven kan wel, maar zover ik weet moet je het niet op de huid krijgen (de vloeistof)
M
Mr. JummyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jdjd zei:
Hoi iedereen

mijn vriendin was deze week iets te enthousiast met haar bewegingen op een festival en heeft per ongeluk extreem veel poppers in mijn neus gegoten, zodanig veel dat ik er zelf heb moeten afslikken. Wij zijn hier niet mee naar de EHBO gegaan want iedereen lachte het wat weg maar ik ben best wel bezorgd over de impact op mijn neus, sinussen en keel want het heeft wel even gebrand overal als ik naar de gevarenstickers op het flesje kijk en weet hoeveel en hoe vies het was, hmmm… Kan iemand me vertellen wat hier mogelijks de schade van kan zijn en of en hoe ik dit kan verzorgen? Ik ben zelf nogal een hypochonder en het houdt me wel bezig dat ik nu misschien ergens een groot inwendig gat heb of een brandplek binnenin. Aan mijn dokter durf ik het niet te vragen.

Dank jullie voor de hulp!
Klik om te vergroten...
www.metronieuws.nl

Man drinkt flesje poppers leeg in kroeg Eindhoven

Noem het olijke carnavalscapriolen of noem het gewoon oliedom. Een café in Eindhoven moet in elk geval twee weken dicht omdat een man tijdens carnaval een flesje poppers aanzag voor een shotglas. De onfortuinlijke kroegbezoeker dronk het flesje met daarin het roesmiddel leeg en voelde zich...
www.metronieuws.nl www.metronieuws.nl
De man heeft voor zover bekend geen schade overgehouden aan zijn discutabele beslissing.
Klik om te vergroten...

Bij klachten toch gewoon naar de huisarts gaan.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jdjd zei:
Hoi iedereen

mijn vriendin was deze week iets te enthousiast met haar bewegingen op een festival en heeft per ongeluk extreem veel poppers in mijn neus gegoten, zodanig veel dat ik er zelf heb moeten afslikken. Wij zijn hier niet mee naar de EHBO gegaan want iedereen lachte het wat weg maar ik ben best wel bezorgd over de impact op mijn neus, sinussen en keel want het heeft wel even gebrand overal als ik naar de gevarenstickers op het flesje kijk en weet hoeveel en hoe vies het was, hmmm… Kan iemand me vertellen wat hier mogelijks de schade van kan zijn en of en hoe ik dit kan verzorgen? Ik ben zelf nogal een hypochonder en het houdt me wel bezig dat ik nu misschien ergens een groot inwendig gat heb of een brandplek binnenin. Aan mijn dokter durf ik het niet te vragen.

Dank jullie voor de hulp!
Klik om te vergroten...

Had ook zo'n 'vriend-in'. Die schonk ook nog weleens poppers in mijn neus.

Heb hem net nog laten zien waar Goeree-Overflakkee ligt. (Hij komt uit Zuid-Amerika).

Heb je klachten?

Zo nee, laat het gaan.

Zeg tegen de dokter maar dat je een ongelukje had met een 'room-odorizer/videohead cleaner/leather cleaner'...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Casrus zei:
Heb hem net nog laten zien waar Goeree-Overflakkee ligt. (Hij komt uit Zuid-Amerika).
Klik om te vergroten...

😂
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jdjd zei:
Hoi iedereen

mijn vriendin was deze week iets te enthousiast met haar bewegingen op een festival en heeft per ongeluk extreem veel poppers in mijn neus gegoten, zodanig veel dat ik er zelf heb moeten afslikken. Wij zijn hier niet mee naar de EHBO gegaan want iedereen lachte het wat weg maar ik ben best wel bezorgd over de impact op mijn neus, sinussen en keel want het heeft wel even gebrand overal als ik naar de gevarenstickers op het flesje kijk en weet hoeveel en hoe vies het was, hmmm… Kan iemand me vertellen wat hier mogelijks de schade van kan zijn en of en hoe ik dit kan verzorgen? Ik ben zelf nogal een hypochonder en het houdt me wel bezig dat ik nu misschien ergens een groot inwendig gat heb of een brandplek binnenin. Aan mijn dokter durf ik het niet te vragen.

Dank jullie voor de hulp!
Klik om te vergroten...
Dubbelposten is niet toegestaan. Ik heb één van je topics verwijderd naar de afvalbak, je andere topic laat ik even staan omdat @Neo-Shulginist daar uitgebreid heeft gereageerd. Misschien netjes als je aldaar nog even een update geeft.

En voor een volgende keer dus vast een lichte waarschuwing: één keer posten is echt genoeg.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb ook wel eens met die combinatie hogere hartslag gehad ook tijdens seks, maar niet zonder inspanningen. Maar dat lijkt me ook logisch met deze combinatie. Ik dacht namelijk ook dat poppers je bloed verdunt. Dit weet ik overigens niet zeker en kan momenteel niet opzoeken.
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ei-Salade zei:
Ik heb ook wel eens met die combinatie hogere hartslag gehad ook tijdens seks, maar niet zonder inspanningen. Maar dat lijkt me ook logisch met deze combinatie. Ik dacht namelijk ook dat poppers je bloed verdunt. Dit weet ik overigens niet zeker en kan momenteel niet opzoeken.
Klik om te vergroten...
Thanks voor je antwoord. Ja daar komt mijn vraag ook vandaan. De laatste tijd neem ik tijdens de pepseks af en toe poppers, maar dan gaat m'n rikketik wel erg tekeer. Ik vind dat wel lekker, echter wil ook niet onzinnig veel risico lopen (een beetje altijd)... ik vroeg me af of er hier leden zijn die daar anekdotisch iets met meegemaakt hebben.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#17
StraffeNeel zei:
Thanks voor je antwoord. Ja daar komt mijn vraag ook vandaan. De laatste tijd neem ik tijdens de pepseks af en toe poppers, maar dan gaat m'n rikketik wel erg tekeer. Ik vind dat wel lekker, echter wil ook niet onzinnig veel risico lopen (een beetje altijd)... ik vroeg me af of er hier leden zijn die daar anekdotisch iets met meegemaakt hebben.
Klik om te vergroten...
Misschien de amfetamine minder nemen, want vooral dat versneld de hartslag, althans bij mij.
Ik zou poppers boven amfetamine kiezen als het liefdevolle seks is.

Hoeveel BPM heb je dan wel niet? Boven 200 is niet goed.
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ei-Salade zei:
Hoeveel BPM heb je dan wel niet? Boven 200 is niet goed.
Klik om te vergroten...
Bij ons is het altijd liefdevolle, doch harde seks met pep. Poppers neem ik enkel vlak voor het klaarkomen, en dat maar enkele keren op een avond.
M'n hartslag zal ik de volgende keer even proberen te meten tijdens het klaarkomen 😂... Nee, zonder gekkigheid, ik heb werkelijk geen idee maar het is hoog.
C
CeSterLid
01-01-2024, 00:00
#19
StraffeNeel zei:
Bij ons is het altijd liefdevolle, doch harde seks met pep. Poppers neem ik enkel vlak voor het klaarkomen, en dat maar enkele keren op een avond.
M'n hartslag zal ik de volgende keer even proberen te meten tijdens het klaarkomen 😂... Nee, zonder gekkigheid, ik heb werkelijk geen idee maar het is hoog.
Klik om te vergroten...
Dit vond ik op het internet. Ik zocht op 'methemoglobine', omdat ik zelf ruim 10 jaar geleden met die diagnose 1 nachtje op de hartbewaking gelegen heb:

www.ntvg.nl

Methemoglobinemie door drinken van isobutylnitriet ('poppers')

Inleiding Alkylnitrietpreparaten, anorganische nitrietbevattende stoffen met vasodilaterende eigenschappen, staan bekend als ‘poppers’. Hoewel deze preparaten oorspronkelijk ter behandeling van (instabiele) angina pectoris ontwikkeld zijn, worden ze in de praktijk tegenwoordig vooral gebruikt...
www.ntvg.nl

Je rode bloedcellen kunnen dan niet voldoende zuurstof naar de rest van je lichaam brengen, waardoor alle weefsles zuurstoftekort zullen krijgen. Zuurstoftoediening en ziekenhuisopname is dan nodig om ernstige gevolgen proberen te voorkomen.

Bij mij was na een nachtje ziekenhuis en specifieke medicatie tegen de methemoglobine via een infuus genoeg om de volgende ochtend weer zelfstandig naar huis te gaan!
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#20
keesie zei:
Dit vond ik op het internet. Ik zocht op 'methemoglobine', omdat ik zelf ruim 10 jaar geleden met die diagnose 1 nachtje op de hartbewaking gelegen heb:

www.ntvg.nl

Methemoglobinemie door drinken van isobutylnitriet ('poppers')

Inleiding Alkylnitrietpreparaten, anorganische nitrietbevattende stoffen met vasodilaterende eigenschappen, staan bekend als ‘poppers’. Hoewel deze preparaten oorspronkelijk ter behandeling van (instabiele) angina pectoris ontwikkeld zijn, worden ze in de praktijk tegenwoordig vooral gebruikt...
www.ntvg.nl

Je rode bloedcellen kunnen dan niet voldoende zuurstof naar de rest van je lichaam brengen, waardoor alle weefsles zuurstoftekort zullen krijgen. Zuurstoftoediening en ziekenhuisopname is dan nodig om ernstige gevolgen proberen te voorkomen.

Bij mij was na een nachtje ziekenhuis en specifieke medicatie tegen de methemoglobine via een infuus genoeg om de volgende ochtend weer zelfstandig naar huis te gaan!
Klik om te vergroten...
Wat voor poppers had je gebruikt?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."