Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarschuwingen op flessen en blikken.

Waarschuwingen op flessen en blikken.

18 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
E
Elektronik_dynamiteLid
01-01-2024, 00:00
#1
ja idd er moet eigelijk op elk gebied meer voorlichting komen en eigelijk vind ik dat dat al plaats moet vinden in het laatste jaar van de basisschool wanneer de kinderen nog niet in aanraking komen met de dingen zelf want op de middelbare school heb je al van die personen die blowen, snuifen, slikken je kent het wel... dus daarom voor het middelbaar onderwijs :)
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Elektronik_dynamite zei:
het is wel goed om jongeren te waarschuwen maar ze worden er juist wel extra nieuwsgierig door dat is ook de reden waarom mijn ouders me het blowen in huis niet verbieden omdat ze weten dat ik het dan toch wel ergens anders doe en ze zijn er gewoon heel open over... met verbieden los je gewoon niks op daarmee help je juist meer problemen de wereld in... dus er moet gewoon een goeie voorlichting worden gegeven op scholen mischien zelfs al de basisschool als je ziet hoe jong ze beginnen met alles tegenwoordig...
Klik om te vergroten...

het kan 2 kanten op: de een wordt er eng van en zal nooit gebruiken, de ander wordt nieuwsgierig en gaat wel van alles proberen
E
Elektronik_dynamiteLid
01-01-2024, 00:00
#3
ja maar kijk dat heb je altijd... hoewel ik bij nader inzien aan mezelf ben gaan twijfelen of ze op de basisschool voorlichting moeten geven want dan krijg je dat verhaal dus... en dan beginnnen ze dus steeds eerder....
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja, maar dnek je dat, dat wel overkomt ze zijn daar toch nog helemaal niet echt mee bezig. Kan het niet beter in de 1e klas. De meeste kinderen beginnen toch pas op hun 14e met blowen en drinken...
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik denk dat het niet echt goed overkomt op een basisschool eigenlijk.
E
Elektronik_dynamiteLid
01-01-2024, 00:00
#6
de laatste klas dus groep 8 ofsow het zou wel handig zijn iig maar zoals ik in mijn boven staande post al zei het heeft een positive en negatieve kant
E
Elektronik_dynamiteLid
01-01-2024, 00:00
#7
nou tegenwoordig beginnen de kinderen al vroeg met drinken. ik zag laatst zon reportage op tv dat sommige al op hun 10e beginnen met drinken.
blowen dat word ook steeds eerder maar wel later als drinken, maar er moet gewoon eerder voorlichting over komen eigelijk. vooral over de gevolgen van verslafende middelen want tegenwoordig krijg je eigelijk alleen maar voorlichting over sex en dat is toch wat minder belangerijk als drugs vind ik zelf, dus het zou wel handig zijn dat ze er voorlichting over krijgen voordat ze er echt mee in contact komen en dan lijkt me groep 8 toch het best gewoon als afsluiting van het jaar want ja op het midderbaar onderwijs komen ze direct in contact met die leerlingen daar grotendeel van hun die rookt, drinkt en blowt waarschijnlijk en dan horen ze het van hun en alleen de geweldige dingen en dan worden ze nieuwsgierig en denken ze van hea dat wil ik ook wel is proberen maar de slechte dingen horen ze niet terwijl dat wel het belangerijkste is eigelijk zodat je echt weet waar je aan begint voordat je het neemt
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#8
kvind drank bijv ook erger dan wiet, van wiet wordt niemand agressief of kan nie meer lopen. Van wiet kun je ook ng gwn normaal fietsen ( autorijen weet k nie maar denk t wel als je rustig rijdt ). Van xtc bijv. wordt je aardiger naar andere mensen toe en ben je ng helder en dus weet je ng goed wat je doet. het feit dat dat ne legaal is hangt natuurlyk samen met de grotere schadelijkeid ervan
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bal0n zei:
Ik vind het een goed idee, er is naar mijn opzicht sowieso veel meer voorlichting nodig, niet alleen ten opzichte van alcohol.
Klik om te vergroten...

inderdaad, heel veel jongeren weten niet eens hoe schadelijk en versalvend sommige drugs kunne zijn en weten vaak niet eens het effect van andere drugs dan wiet alcohol of x
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik mag van mijn ouders sinds mijn twaalfde int weekend gewoon bier pakken als ik dat wil, maar ik heb het altijd onder controle gehad, niet dat ik nooit dronken ben, maar ik ken mijn grenzen. Het is ook niet mijn favoriete genotsmiddel, je wordt verdooft, terwijl je met andere drugs juist dingen anders/beter waarneemt, en met jezelf in contact kan komen.
Ook een groot nadeel vind ik dat de remmingen zo goed als weg zijn na een hoop drank. In andere woorden, met legale middelen kan je misbruik van anderen nemen, maar ja(schoot net te binnen, had tussendoor een joint gerookt). De regering keurt het goed, iedereen doet het.
Alcohol is een van de weinige drugs die hersencellen dood, terwijl andere drugs het beschadigen, wat na een lange tijd weer hersteld.

Blowen heb ik niet echt onder controle, ik rook 1 a 2 joints per dag en kan moeilijk slapen als ik dat niet doe. Ik zie het niet als probleem, ik werk en ga 1 dag in de week naar school. Het staat mij niet in de weg. Sommige mensen noemen mij een junk omdat ik dagelijks wiet rook, ik trek me er niets van aan want junks associeer ik eerder met crack en hero junks bij het station.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
DarkScope zei:
Bal0n zei:
Ik vind het een goed idee, er is naar mijn opzicht sowieso veel meer voorlichting nodig, niet alleen ten opzichte van alcohol.
Klik om te vergroten...

inderdaad, heel veel jongeren weten niet eens hoe schadelijk en versalvend sommige drugs kunne zijn en weten vaak niet eens het effect van andere drugs dan wiet alcohol of x
Klik om te vergroten...

Ik denk dat ze het wel weten maar denken dat zal mij nooit gebeuren. Zijn de meeste zo niet begonnen?
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik vind van wel, mensen moeten op de hoogte zijn van de gevaren.

Want alcohol is een van de weinige 'Meer,meer,meer!' drugs. Maar daar wordt niet op gelet omdat iedereen na het eerste drankje meer wilt.

Ben je ooit zo stoned geweest dat je niet meer kon autorijden?
Wordt jij aggresief van paddo's?
Zo kan ik wel ff doorgaan. Maarja geef je mening, en licht em toe!
E
Elektronik_dynamiteLid
01-01-2024, 00:00
#13
ja ik vind opzich wel dat er duidelijkere waarschuwingen op moeten komen te staan, maar dan zouden er ook waarschuwingen op caffeine houdende middelen moeten zitten want als je daar aan verslaafd bent kan je ook last hebben van razernij
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#14
BobG zei:
Ben je ooit zo stoned geweest dat je niet meer kon autorijden?
Klik om te vergroten...

Nou, ik ben eigenlijk altijd zo stoned dat ik niet meer kan autorijden. Je moet helemaal niet gaan autorijden als je hebt geblowd!
Ik ben het echter wel eens met de stelling. Men moet beter op de hoogte worden gebracht van de gevaren van alocohol.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik vind het een goed idee, er is naar mijn opzicht sowieso veel meer voorlichting nodig, niet alleen ten opzichte van alcohol.
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#16
Oke, je hebt wel gelijk. Er zou eigenlijk voor een hoop drugs goede voorlichting moeten komen. Maar wie ben ik om dat te zeggen..
E
Elektronik_dynamiteLid
01-01-2024, 00:00
#17
je bent een inwoner van dit prachtige democratische land :wink:
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Waarschuwingen op flessen/blikjes drank vind ik wel een goeie zaak om jonkies te waarschuwen. Maar haalt t ook iets uit vraag ik me af. Er wordt zoveel over geschreven en gepraat dat mensen het wel weten denk je niet? Das hetzelfde met sigaretten, iedereen weet t toch maar toch gaan we door.
E
Elektronik_dynamiteLid
01-01-2024, 00:00
#19
het is wel goed om jongeren te waarschuwen maar ze worden er juist wel extra nieuwsgierig door dat is ook de reden waarom mijn ouders me het blowen in huis niet verbieden omdat ze weten dat ik het dan toch wel ergens anders doe en ze zijn er gewoon heel open over... met verbieden los je gewoon niks op daarmee help je juist meer problemen de wereld in... dus er moet gewoon een goeie voorlichting worden gegeven op scholen mischien zelfs al de basisschool als je ziet hoe jong ze beginnen met alles tegenwoordig...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."