Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNervositeit en drinken..

Nervositeit en drinken..

15 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
B
BADJASMANLid
01-01-2024, 00:00
#1
ExceptionalInsight zei:
Een teken van zwakte in mijn ogen, niet doen. Kennismakingsdagen, presentaties en dat soort ongein vindt de meerderheid van je medeleerlingen ook niet leuk en er zullen er genoeg zijn die hier onzeker van worden. Het is maar voor even en je zult je beter voelen als het je lukt zonder hulpmiddelen.
Klik om te vergroten...

+1
B
BADJASMANLid
01-01-2024, 00:00
#2
En daarbij komt dat alcohol de Nervositeit juist zal verergeren..
Alcohol is een downer, als je iets wilt onderdrukken zou ik eerder
een betablokker gebruiken, das niet verslavend maar zorgt er wel
voor dat je gekalmeerd wordt.

Succes.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zou zeker geen alcohol gaan drinken op je kennismakingsdagen.
Teneerste helpt dat inderdaad niet zoals hierboven beschreven. Tentweede ruikt men het misschien uit je mond, of ziet men het aan je gedragingen (of ogen) en dat is natuurlijk geen succes. Dan heb je al een naam en is de opleiding nog niet gestart.

Be relax and go :grin:
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jullie denken dat ik zal gaan drinken totdat ik aangeschoten ben, haha.
Nee, ik wil gaan drinken totdat het wat rustiger is in mijn kop. Dus een paar druppels in een glas cola, is genoeg. Maar zijn hier mensen met ervaring, die ook wel bepaalde middelen gebruiken om wat rustiger te worden? Als ik zenuwachtig ben, dan loop het communiceren niet al te soepel en loop ik te spreken met een knal rode kop :flushed:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zou ook geen paar druppels drinken als ik jou was. Dan ga je alcohol gebruiken op een verkeerde manier, en tis helemaal niet nodig joh haha.
Je bent zoals je bent, ook met voorstellen. Geniet nog een maand lekker van je vakantie, en probeer je geen zorgen te maken over het kennismaken met studie genoten.

Wil je echt wat kalmeringsmiddelen hebben dan moet je eens binnen lopen bij het kruidvat, die hebben ook wel van die drankjes of pilletjes op natuurlijke basis wat je wat rustiger kunnen maken. Ex vriendin van mij heeft ook eens veel stress aan haar hoofd gehad, en dat heeft bij haar toen best wel geholpen voor even.
Het zijn natuurlijk geen benzo's, en het is gewoon op natuurlijke basis, maar benzo's raad ik je ook af.

Daarbij ..... als ik terug denk aan mijn kennismaking op de hbo opleiding pfffff.
Daar heb jij zo een glas champagne in je handen ter kennis maken denk ik :P
R
RokertjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
hihi wilde net reageren, tot ik zag dat de enerlaatste post alweer een tijd geleden was...
Maar de laatste was van net, toch wel reacties verwijderen he? :P
Ook niet zo raar als iemand het forum loopt vol te spammen met links naar die golden shit (niet goed gelezen eigenlijk) :grin:
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zozo, wat een oud topic alweer :grin:

Het gaat bijna gebeuren en ik vind het rete kut. Iemand nog tips?
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik weet niet welke opleiding je gaat doen, maar ik dacht dat je spw ging doen. Dan stelt dat voorstellen echt helemaal neits voor joh. Bij een nieuwe opleiding doe je even een rondje namen en maak je kennis met elkaar doormiddel van kleine activiteiten, meestal heb je bij opleidingen zoals spw enzo wel kleine spelletjes die je doet om de namen te leren kennen. Je bent vast niet de enige die best een beetje zenuwen heeft, maar je hoeft vast niet voor de klas te gaan staan om te vertellen wie bent, waar je vandaan komt en wat je vader doet hoor!

Naar de fles grijpen zou ik sowieso niet doen, ook geen paar druppels. Als je SPW gaat doen leer je in het eerste jaar waarschijnlijk al heel veel over presenteren. Ik doe de vernieuwde opleiding van SPW (jeugdzorg) en dat is ook met het competentie gericht leren. Ik heb in m'n opleiding vrij weinig m'n boeken nodig en ben eigenlijk vooral bezig om presentaties voor te bereiden en te geven, voor een groep te staan etc etc. In het begin vond ik presenteren ook heel rot, maar na 4 maanden weet je niet meer beter en doe je dat met 2 vingers in de neus.

Geen zorgen maken over je kennismaking, want dat gaat allemaal prima lopen! Geniet nog even lekker van je vakantie!
R
RokertjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindgamer zei:
Als ik zenuwachtig ben, dan loop het communiceren niet al te soepel en loop ik te spreken met een knal rode kop :flushed:
Klik om te vergroten...

Heb ik ook altijd last van (gehad)... :rolleyes:
Maar moet zeggen de laatste jaren boeit het me gewoon minder, daardoor heb ik er eigenlijk ook minder last van!
Gewoon niet teveel aan denken en gewoon jezelf zijn. Ik weet het, het is makkelijker gezegd dan gedaan! Maar ga het niet proberen te onderdrukken met alcohol, zoals je inmiddels ook wel weet gaat dat echt niet helpen...

Succes! :rock:
S
SuntabletLid
01-01-2024, 00:00
#10
als ik het goed begrijp is het zo wat voorstellen voor je "klasgenoten", dat stelt toch nooit veel voor. Het zijn toch allemaal mensen van jouw leeftijd en er zullen zeker wel mensen tussen zitten waarmee je een goede band gaat ontwikkelen. Niets om je zorgen over te maken dus.

Lach de stress gewoon wat weg door wat onzin te verkopen aan je "klasgenoten", dat helpt beter als alcohol en dergelijke. :wink:
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#11
^Klopt!
Heb ik gedaan en ben er goed doorheen gegaan.
Alhoewel ik vond dat het wel veel beter kon natuurlijk...

Maar het is goed gegaan en heb zin om er helemaal aan te gaan beginnen!
S
SuntabletLid
01-01-2024, 00:00
#12
ah, het is dus al gebeurd. Hier in België zijn de scholen nog niet terug bezig.

en achteraf is het makkelijk praten natuurlijk :wink:
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Precies..
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neem een lijn.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hoi,

Over een maand; begin ik aan een nieuwe opleiding. Ik begin steeds nerveuzer te worden. Als ik straks mezelf moet gaan voorstellen, weet ik zeker; dat ik fouten ga maken. Daarom denk ik, dat het verstandig is, om een heel klein beetje alcohol te nemen. Zou dit werkelijk de nervositeit dempen? En kan je dan nog normaal presteren? Wat is jullie ervaring ermee?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#16
Een teken van zwakte in mijn ogen, niet doen. Kennismakingsdagen, presentaties en dat soort ongein vindt de meerderheid van je medeleerlingen ook niet leuk en er zullen er genoeg zijn die hier onzeker van worden. Het is maar voor even en je zult je beter voelen als het je lukt zonder hulpmiddelen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."