Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlcoholcontroles rond de feestdagen!

Alcoholcontroles rond de feestdagen!

9 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wow in weert toch ook geregeld moeten blazen, dat is hier in de buurt. Dan hebben de blauwe petten toch gelijk gehad denk ik. Wellicht heb ik ze dan gewoon niet gezien. Geluk noem ik het niet, want ik drink geen druppel als ik moet rijden!
Mijn rijbewijs is me net zo heilig als mijn hart
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo,

Vanmorgen had ik voor het werk een bespreking waar onder andere de politie bij zat.
We hadden het zo over de evaluatie van kerst en een aantal clienten werden besproken. Twee zijn er opgepakt met drank op achter het stuur, geconstateerd toen ze bij een ongeluk betrokken waren.

Nu zei die agent tegen mij het volgende:
"Flameon, wij moeten tot 5 januari ongeveer 1 uur lang controleren op drank".
Afgelopen week heb ik ontzettend veel gewerkt en ben ik dus ook heel veel op de weg geweest. Op alle tijdstippen van de dag en ook aardig wat km op de snelweg / in de steden gezeten.

Ik geloof de agent dus eigenlijk ook niet dat alle agenten een uur per dag hebben moeten laten blazen. Want dan was ik vast en zeker eens in een fuik belandt.
Vanmiddag had ik het er met collega's over en die hebben ook helemaal niks gezien.

Is er iemand van jullie wel aangehouden bij een drank controle?
Of lult de agent uit zijn nek en is het weer gewoon blufferij van justitie?

ps: Begrijp me niet verkeerd ... bedoel eigenlijk te zeggen dat ze met de feestdagen maar wat meer alcoholcontroles hadden moeten doen. Er zijn denk ik weer de nodige mensen met drank in het lichaam op pad gegaan. Flitsen zag ik ze wel ... zelfs op eerste kerstdag 's nachts!
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hier (omgeving Weert) ben ik 2x aangehouden om te blazen (negatief overigens). Vanmiddag gingen hubby en ik naar Maaseik en op de terugweg stonden ze bij Stramproy te controleren op vuurwerk en alcohol. Geen idee hoe frequent ze staan. Maar ook ik heb gelezen in de telegraaf dat ze een bepaald target moeten halen.
P
PeertjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ben de afgelopen week al vaker aan de kant gezet om te blazen.. goede zaak!

Met drank op achter het stuur is onverstandig en levensgevaarlijk! (met alle drugs eigenlijk)
De mannen in het blauw kunnen wat mij betreft niet vaak genoeg controleren op ditsoort dingen... maar dan moeten ze wel een beetje toleranter worden ten opzichte van andere "vergrijpen" :wink:
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Peertje zei:
De mannen in het blauw kunnen wat mij betreft niet vaak genoeg controleren op ditsoort dingen...
Klik om te vergroten...

+1

Ik ben in de afgelopen anderhalf jaar niet meer aan de kant gezet voor een alcoholcontrole.

Ik moest wel blazen toen ik op een industrieterrein in mn auto zat te snuiven, maar dat telt niet denk ik.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik geef toch liever mijn rijbewijs af dan mijn hart
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#7
:tearsofjoy: :tearsofjoy:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#8
Terecht dat ze zo goed controleren tijdens zulke dagen. Hoe vaak lopen juist feesten als oud en nieuw en (vooral) koninginnedag (in a'dam) uit de hand, omdat men te veel gezopen heeft? Juist!

Ik haat zulke grimmige "feesten" met zo'n domme opgefuckte alcohol (in combinatie met coke) sfeer echt zo erg! Het begint hoe langer hoe meer op een soort van dodenherdenking te lijken als je met koninginnedag - vooral vanaf de namiddag - door de binnenstad van a'dam loopt. :(

En dan heb ik het nog niet eens over die ontzettend "gezellige" huldigingen, als dat voetballende "Jodenclubje" weer eens een beker of schaal heeft gewonnen... :rolleyes: :kots:

(Met alle respect overigens naar de Joodse gemeenschap toe, waar mijn sarcasme misschien iets te hard en kwetsend over kan komen! Door zulke afschuwelijke vergelijkingen te maken, wil ik alleen maar extra duidelijk maken hoe erg ik walg van dat zuiptuig...)
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#9
Marla Singer zei:
(Met alle respect overigens naar de Joodse gemeenschap toe, waar mijn sarcasme misschien iets te hard en kwetsend over kan komen! Door zulke afschuwelijke vergelijkingen te maken, wil ik alleen maar extra duidelijk maken hoe erg ik walg van dat zuiptuig...)
Klik om te vergroten...

En dan gebruik je joods als een soort versterkwoord? :P extra duidelijk maken hoe erg je walgt van dat zuiptuig.. Dus van joden ook ? :P
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik vergeleek koninginnedag met de dodenherdenking van 4 mei en met dat "jodenclubje" verwees ik naar de voetbalclub Ajax en de verschrikkelijke domme aanhang die te pas en te onpas en bij iedere gelegenheid: "Joduuuuuh" brult. Daar kots ik namelijk op! :kots:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."