#1
Is het dus een beetje vergelijkbaar gevalletje Rene Jaques? Zoja, succes!
[youtube]YyU-jAN8cyQ[/youtube]
[youtube]YyU-jAN8cyQ[/youtube]
Wat is de catch?
Gisteren overviel hij me met 3 keuzes; a. ik stop met roken en hij stopt 100% met drinken. b. ik zeg geen woord meer over zijn alcoholgebruik en hij niets meer over mijn sigarettenrook die ik zijn gezicht uitblaas. c. de relatie is over.
Wat is de catch? Ik vertrouw dit/hem niet al hou ik zielsveel van hem.
Is het mogelijk om na 20 jaar (stevig/coma)drinken ineens geen alcoholist meer te zijn? Andere opmerking zijn ook van harte welkom.
+1Svali zei:..flinke lap tekst
Hij heeft in loop der jaren genoeg informatie vergaard voor de nodige tegenargumentaties (want ik ben natuurlijk niet de eerste) om duidelijk te maken dat roken net zo slecht (voor het lichaam) is als drinken, en in zijn ogen nog wel slechter ook!Hier moet je dus niet in mee gaan en maak hem maar duidelijk dat jij degene hier bent die het recht heeft wat te eisen en zeker hij niet. Je hebt het al meegemaakt in een vorige relatie dus ik denk dat je het zelf ook wel weet. Roken is natuurlijk ook niet goed, maar dat heeft niks te maken met wat hij nu bij je neer probeert te leggen. Alcohol vernielt alles voor een mens, je lichaam, je omgeving en al helemaal je geloofwaardigheid (die van hem dus).
Ik heb ook met vrienden over dit ultimatum gesproken. Ten eerste vonden ze het te belachelijk voor woorden (ik ook hoor, begrijp me niet verkeerd) en ten tweede zeggen zij dat er geen 3 opties zijn maar 2. Of stoppen met roken of stoppen met de relatie. Zij kennen mij en optie 2 gaat tegen mijn natuur in. Dan gaat het toch weer een keer ter sprake komen (waarschijnlijk door mijn houding) en dan escaleert het weer.Gisteren overviel hij me met 3 keuzes; a. ik stop met roken en hij stopt 100% met drinken. b. ik zeg geen woord meer over zijn alcoholgebruik en hij niets meer over mijn sigarettenrook die ik zijn gezicht uitblaas. c. de relatie is over.
In mijn andere relatie kreeg ik niet de schuld of werd ik niet gechanteerd met dat ik moest stoppen met roken. Maar de maatschappij en moeder van z’n dochtertje bijvoorbeeld wel. Hij was voornamelijk teleurgesteld en verdrietig. Dus ook al is wel weer het alcoholgebruik een probleem, de situatie is wel weer anders. En herken ik deze (rollen)spellen zoals jij dat noemt niet als zodanig. Dus als je me daar wat meer over wilt vertellen zou ik dat heel fijn vinden. Andere tips en trucs zijn ook welkom!Hij probeert je uit de tent te lokken door het te laten lijken alsof jij degene bent die iets moet verantwoorden tegenover hem (dat standaard spelletje dus waar ik het net al over had).
Even ten goede orde, ik ben niet van plan om mijn eigen verslaving te vergoelijken, juist niet! Ik moet ook stoppen, dat weet ik dondersgoed, en dat wil ik ook. Als ik dat tegen hem zeg gelooft hij er niks van. Ik moet het maar laten zien wat ik waard ben zegt hij, dan praten we wel weer verder.
Ik heb ook met vrienden over dit ultimatum gesproken. Ten eerste vonden ze het te belachelijk voor woorden (ik ook hoor, begrijp me niet verkeerd) en ten tweede zeggen zij dat er geen 3 opties zijn maar 2. Of stoppen met roken of stoppen met de relatie. Zij kennen mij en optie 2 gaat tegen mijn natuur in. Dan gaat het toch weer een keer ter sprake komen (waarschijnlijk door mijn houding) en dan escaleert het weer.
.In mijn andere relatie kreeg ik niet de schuld of werd ik niet gechanteerd met dat ik moest stoppen met roken. Maar de maatschappij en moeder van z’n dochtertje bijvoorbeeld wel.
En herken ik deze (rollen)spellen zoals jij dat noemt niet als zodanig. Dus als je me daar wat meer over wilt vertellen zou ik dat heel fijn vinden. Andere tips en trucs zijn ook welkom!
En mijn complimenten voor je (zelf)kennis, knap van je dat je daar zo open over kan en durft te praten!
Groetjes en een zorgeloze dag toegewest!
Tufnut zei:+1Svali zei:..flinke lap tekst
+1sebatian zei:Grappig maar niet echt! Beetje banaal buiten de boot volgende keer beter.
ma gy ook eh jong.Tufnut zei:+1sebatian zei:Grappig maar niet echt! Beetje banaal buiten de boot volgende keer beter.
En hiermee komt mijn bijdrage aan dit topic op +2![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."