Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsziek de volgende dag

ziek de volgende dag

5 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
K
Karel538Lid
01-01-2024, 00:00
#1
hallo mensen!

Zit al een hele tijd met deze vraag en kan er op internet eigenlijk niets over vinden
vandaar dat ik de vraag hier stel :)

Ik heb al jaren last van dat als ik s'avonds met uitgaan (stevig)drink ik de volgende dag heel erg ziek ben. Met stevig bedoel ik zwaar aangeschoten maar zeker niet dronken. ook drink ik na uitgaan voor het slapen zoveel mogelijk water (ongeveer 1 liter meestal)

vervolgens gebeurd het volgende:
ik word s'ochtends wakker, niets aan de hand en voel me prima
vervolgens tegen 13:00 begin ik hoofdpijn te krijgen en begint mijn maag een 'pompend' gevoel te geven
13:00 - 16:00 wordt het steeds erger
17:00 (je kunt er serieus bijna de klok op gelijk zetten) nek ik mezelf helemaal leeg (tussen de 4-9 keer), daarna nog een paar uur een GIGANTISCH beroert gevoel
22:00 ik voel me weer prima


eerst leek het erop dat het voornamelijk aan heineken bier lag (gezien dit andere manier van gisten ofzo heeft?) en ik er met andere bier merken simpelweg iets minder last van heb.


het vreemde is overigens ook dat mijn vader identiek hetzelfde heeft, alleen hij heeft het nog bij minder bier (na 3 biertjes precies hetzelfde verhaal)

heb het er al wel met anderen over gehad en bijna iedereen zegt dat het niet normaal is dat ik standaard zo op reageer

Iemand enig idee wat er precies aan de hand is en nog beter hoe het mogelijk te voorkomen is?
p
pwooppwoopLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik heb hetzelfde, echt hele dagen men maag liggen leegkotsen
vroeger wist ik ook niet hoe het kwam
toen ik in aanraking kwam met hopplanten (of zoiets) degene waar iets van bier mee word gemaakt en stond op die arm helemaal vol met uitslag
ben dus allergisch voor dat ding in bier

waarschijnlijk zal het bij jullie ook wel zoiets zijn
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#3
wilde dat ook al zeggen, denk dus ook dat je allergisch bent voor iets in bier.
zou het voortaan gewoon eens een avondje bij wijn houden, heb je dan dezelfde problemen dat is de oorzaak waarschijnlijk iets anders.
knap waardeloos, dat wel, als je al na zo weinig drank je je zolang zo rot voelt.
dat is inderdaad niet normaal, heeft dus waarschijnlijk niets met alcohol te maken maar het gist, hopplanten of wat dan ook.
of je moet allergisch zijn voor alcohol?
laten we het niet hopen.
dus, witte of rode wijn!
S
StippelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het kan zijn dat jij een bepaald enzym mist in je lever, die je alcohol omzet. (Chinezen hebben daar om een of andere reden ook sneller last van). Hierdoor komt de kater harder aan.

Ikzelf heb gemerkt dat het ook enorm goed werkt om af te wisselen. Dus echt om elk glas bier een heel glas water naar binnen te kloeken. Misschien de moeite waard om eens uit te proberen? Scheelt sowieso je hoofdpijn, omdat je het vocht wat je extra verliest door de drank meteen weer zo goed en zo kwaad als het kan bijvult (hoofdpijn komt doordat er vocht uit je hersenen wordt onttrokken). En zo ben je wat liever voor je maag :)
S
StippelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ohja; en een allergie uit zich meestal niet op die manier.
- of direct dmv een uitslag/zwellingen op een bepaalde plaats of juist een shock (bloed trekt uit je bloedvaten doordat er overal in je circulatie een ontstekingsreactie plaatsvindt)
- of een aantal dagen later na CONSTANT gebruik/contact met het allergeen. Dan ook eerder een flinke uitslag dan echt shock...

Een intolerantie misschien, maar dan zou ik eerder aan diarree denken dan aan braken (omdat je maag binnen een paar uur al wel leeg is, en niet na een dag).
N
NocturnalJohnnyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gewoon geen bier meer drinken en overstappen op dranken met een hoger alcoholpercentage :wink:
Dat ziek zijn door dat bier komt volgens mij door die gisting.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."