Ruik je de alcohol na een bepaalde tijd niet meer?
15 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
#1
Ja, want drank met meer alcohol ruik je natuurlijk minder goed dan drank met een minder hoog percentage.
#2
Hallo ik ben morgen van plan om natuurlijk wat te drinken met carnaval.
Mijn ouders willen dit niet omdat ze het gevaarlijk vinden.
Ik heb al regelmatig wat gedronken en heb er ervaring mee en ken mijn grenzen.
Maar nu ben ik van plan om morgen rond 22:00 een (hele) fles el picu (15% alc.) te drinken samen met wat maten die hun eigen drank hebben. Nu drink ik later tijdens het feest nog wat red bull, ice tea, cola enzo want je moet er ID laten zien voor alcoholische dranken. Nou ga ik rond 02:00 naar huis en ben ik rond 02;20 thuis waarschijnlijk. Nu ben ik nog van plan om na het feest wat pepermuntjes te nemen en wat kauwgom te kauwen. Tijdens het indrinken heb ik nog wat normaal drinken en kauwgom en pepermunt die ik na het indrinken ook gelijk neem by the way.
Denken jullie dat mijn ouders dit gaan ruiken als ik thuis kom? ( ik ben zeker al nuchter als ik thuis kom)
#3
Ligt eraan hoe erg je uit je bol gaat. Anders kan je altijd zeggen dat iemand een drank over je heen heeft geknoeid.
Durf niet te zeggen of de geur volledig weg is na 4,5 uur.
Enjoy!
#4
Met carnaval lijkt t me niet zo raar als er mensen alcohol over je heen 'morsen'?
#5
Als je nu met bier je grenzen zou kennen snap ik wel dat je de zorgen van je ouders overdreven vindt maar drank met 15% gaat er toch altijd een stuk sneller in. Naar mijn mening zijn je ouders terecht bezorgd
Paar keer je mond spoelen en hele avond fris drinken zorgt er zeker voor dat je niks meer ruikt. Veel plezier alvast!
#6
Als je die elpicu door de cola gooit is het net zo sterk als bier. :P
#7
volgens mij bestaat die echte drankgeur ook uit ketonen die ontstaan bij het afbreken van ethanol. daarnaast ruiken bier en port etcetera ook vrij sterk.
#8
Ja dat klopt haha
Alleen mijn ervaring is dat niet veel drank onder de 15% (heel soms 20%) gemengd wordt
Weet niet hoe oud de TS is maar als de ouders nog een vrij grote invloed hebben en het gevaarlijk vinden is dit waarschijnlijk onder de 17. Op die leeftijd gaat sterkere en zoete drank er lekkerder in dan bier. Maarja, carnaval is een uitzondering voor iedereen die eens lekker wil zuipen dus proost
#9
Zo vanaf de 15 jaar drinkt van wat ik zie bijna iedereen hier in de regio hoor, dat verbaasd me helemaal niets. :P
#10
dank jullie wel voor de reacties, en het wordt geen el picu maar wat wodka , dus dat ruik je sowieso al minder is mij verteld.komt goed dus
#11
Natuurlijk ruikt wodka uit de fles wel maar je zal aan niemand kunnen ruiken als hij wodka heeft gehad.
#12
Nou sorry voor als ik het verkeerd heb (heb het ook maar gehoord van mensen).
Maar de theorie die er achter zat was dus dat wodka VOORAL water en alcohol is en dat je dat dan minder ruikt dan alcohol met allemaal fruitige smaken etc.