Toen ik dex-afetamine of methylfenidaat (Ritalin) nam werd mij ook standaard verteld dat ik het niet mag combineren met alcohol. Ik had eens gevraagd aan mijn huisarts waarom het niet gecombineerd mag worden en hij zei dat het schommelingen in stemming kan geven (was benieuwd wat voor antwoord ik er op zou krijgen).
De daadwerkelijke reden is omdat dex-amfetamine onder huisartsen bekend staat als (zeer) misbruik gevoelig, in de voorschriften voor huisartsen staat ook met hoofdletters vermeld dat er extra aandacht besteed moet worden bij dex amfetamine (en in mindere mate methylfenidaat/Ritalin) voorschriften met betrekking tot verslaving, ik gok eveneens dat je huisarts het niet voor schrijft om je een leuke avond te bezorgen. :')
Eveneens bevat dex amfetamine methylgroepen waarvan bekend is dat de afbraak hiervan wel leverbelastend is, alcohol is ook lever belastend dus de combinatie is voor je lever wel een beetje belastend.
SSRI = selective serotonin reuptake inhibitor, ik ben geen expert maar je zult hier waarschijnlijk geen last van ervaren in combinatie met alcohol aangezien het enkel en alleen de heropname van serotonine remt.
Ketotifen, geen idee, ik denk echter dat als je 4 middelen met elkaar combineert je jezelf wel even op het achterhoofd mag krabben.
Ik gok dat het voor je allemaaal niet veel verandert na 3 biertjes behalve dat je scherper blijft onder invloed van de dex amfetamine.