Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGedenatureerde alcohol

Gedenatureerde alcohol

27 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
X
Xa666nLid
01-01-2024, 00:00
#1
Simpel vraagje, ga je dood van gedenatureerde alcohol???
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Verschilt per product.
X
Xa666nLid
01-01-2024, 00:00
#3
Xa666n zei:
Simpel vraagje, ga je dood van gedenatureerde alcohol???
Klik om te vergroten...
X
Xa666nLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gedenatureerde alcohol 70%
Ga je daar dood van?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Xa666n zei:
Simpel vraagje, ga je dood van gedenatureerde alcohol???
Klik om te vergroten...

Denatureren betekent "voor menselijke consumptie ongeschikt maken", dus nee je kan gedenatureerde alcohol niet drinken. Voorbeelden zijn methanol, spiritus of bijvoorbeeld ontsmettings-alcohol. Je zou deze technish gezien kunnen drinken maar voordat je dronken wordt stoppen je nieren en je lever met werken en ga je dood.
X
Xa666nLid
01-01-2024, 00:00
#6
Oké, dank u wel voor uw info👌
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Op zich vraag ik me af, of middels destillatie je de 2 soorten alcohol weer kunt scheiden.
Beide hebben een verschillend kookpunt.
Moet je wel een goede ketel hebben....
En goede meetapparatuur...
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Legio Patria Nostra zei:
Op zich vraag ik me af, of middels destillatie je de 2 soorten alcohol weer kunt scheiden.
Klik om te vergroten...
Met gedenatureerde alcohol gaat dat niet lukken omdat teveel mensen deze gedachtegang volgen.

Suiker, water, gistje, in een vat met waterslot, week (of twee) wachten en dan distilleren, ofwel het water alcohol mengsel verhitten en de alcohol dat sneller verdampt opvangen.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het tegengif voor methanol is alcohol dus mischien als je maar genoeg wodka erachtaan tikt...

NIET DOEN MENSEN.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik denk, dat je gelijk hebt... Als dit mengsel van alcohol zo eenvoudig te scheiden zou zijn, dan zou idd de halve mensheid deze alcohol met een gaan destilleren.
En toch zijn er de zgn. " spirutusdrinkers".
Hoe deze dit doen, en overleven, ik weet het niet maar zij schijnen die blauwe alcohol te kunnen drinken!

Ik vond de tv serie " Moonshiners " werkelijk fantastisch.
Eén aantal echte kenners, die alcohol stoken. Prachtig! Al de eigenbouw koperen stookketels, koperen destillatie koelers, hun recepten....en hoezij alleen al door het schudden van de fles aan de luchtbellen konden vaststellen, hoeveel % de gestookte alcohol was... vakmensen!
En het moonshine wat zij maakten, was zeer gewild, en nog lekker, óók!
Maar:

Sterke drank en ik, we zijn echte doodsvijanden.
Bah.
Iedere keer als ik dit ook maar proefde, ging het volkomen fout.
Wat kun je daar toch gemeen laveloos van worden ....
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het verhaal was, mss is, dat het om de kosten ervan ging. (Gaat)
Spiritus is spotgoedkoop.
Snevel kost al gauw 10 x zoveel per liter, en niet iedereen kan alcohol stoken....
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ze bestaan wel...
De spiritusdrinkers.
Dan lig je al echt diep in de goot.
Ik moet er niet aan denken om dat te moeten drinken...
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Zandman zei:
Ze bestaan wel...
De spiritusdrinkers.
Dan lig je al echt diep in de goot.
Ik moet er niet aan denken om dat te moeten drinken...
Klik om te vergroten...
Ik heb een keer een documentaire gezien van een kerel in Rusland. Hij dronk eerst een fles spiritus leeg en spoot zichzelf daarna vol met Krokodil. Dag in, dag uit.. Erg gezond zag hij er overigens niet uit!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Krokodil heeft idd niet voor niets deze naam....
Als je alleen al ziet, waar het van gemaakt is!
Er is een docu over, en hier zie je iemand die van de linker arm een heel stuk vlees kwijtgeraakt is, je kijkt zo naar een spaakbeen en ellepijp. Open en bloot.
De gebruikers worden niet oud.
Rotzooi, dus...
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zandman zei:
Krokodil heeft idd niet voor niets deze naam....
Als je alleen al ziet, waar het van gemaakt is!
Er is een docu over, en hier zie je iemand die van de linker arm een heel stuk vlees kwijtgeraakt is, je kijkt zo naar een spaakbeen en ellepijp. Open en bloot.
De gebruikers worden niet oud.
Rotzooi, dus...
Klik om te vergroten...
Desomorfine heet het, en het is eigenlijk diep triest als je je realiseert dat die mensen niet echt een andere keus hebben. Ze zijn nou eenmaal verslaafd aan opiaten maar kunnen geen heroine betalen/fabriceren dus zijn ze gedoemd om deze goedkope maar verwoestende verbinding te nemen. Het is eigenlijk gewoon heroine maar er is tijdens het productieproces een aantal stappen overgeslagen of vergemakkelijkt. En dan krijg je krokodil.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Zandman zei:
Krokodil heeft idd niet voor niets deze naam....
Als je alleen al ziet, waar het van gemaakt is!
Er is een docu over, en hier zie je iemand in, die van de linker arm een heel stuk vlees kwijtgeraakt is, je kijkt zo naar een spaakbeen en ellepijp. Open en bloot.
Klik om te vergroten...

De Zandman zei:
Degebruikers worden niet oud.
Rotzooi, dus...En niet zo'n beetje ook!
Klik om te vergroten...
Rotzooi die krokodil.
Eerste klas Rotzooi.
Als het je partner is, die hieraan hooked is.⁹
f
fffffffffffffffLid
01-01-2024, 00:00
#17
klink een beetje alof ze ook wel klaar zijn met het leven, lijkt me niet dat ze verwachten om oud te worden.
hoeveel mensen doen dit eigenlijk, want in de media maken ze het meestal het probleem groter dan dat het is,
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#18
aa.c
Legio Patria Nostra zei:
Ik denk, dat je gelijk hebt... Als dit mengsel van alcohol zo eenvoudig te scheiden zou zijn, dan zou idd de halve mensheid deze alcohol met een gaan destilleren.
Klik om te vergroten...

Het "probleem" met ethanol is juist dat je met iets meer moeite er strontgoedkoop enorm veel van kan maken. Suiker, water, gist, wat voedingsstoffen en wat hygiène en geduld is alles wat je nodig hebt. Het % kan je met vriesdestillatie nog wat ophogen. Zo maak ik zo nu en dan een lekkere apple jack van cheapo appelsap, wat extra suiker en instant gist.

Ethanol is een vrijwel onuitroeibare drug, de synthese is doodsimpel en de precursoren legaal en goedkoop en praktisch onverbiedbaar.

Er is echt nul reden om spiritus en gedenatureerde alcohol als bron van ethanol te gebruiken, zelf iets brouwen is simpeler, goedkoper en veiliger.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ikzelf zou dus echt nooooit en te nimmer spiritus gaan drinken.
Ik moet er niet aan dénken !!
Maar, deze mensen bestaan. Jazeker.
Mij niet gezien....bah.
De lucht alleen al!
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Waarom zou je dit willen drinken????

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."