Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsExtreme hartkloppingen

Extreme hartkloppingen

26 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Je kan ook ademhalingsoefeningen proberen om d ehartslag omlaag te krijgen.

Ja langdurige sex is ook vermoeiend hihi!

Gemberthee zei:
Ik wil echt alleen nog gezond bezig zijn en weer mezelf voelen zoals hoe ik écht ben
Klik om te vergroten...
Same! Ik ben ook wat te ver gegaan de laatste tijd, ben nu ook bezig mezelf terug te vinden in nuchtere staat! Dan lossen de slaapproblemen zich vanzelf op.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Spyro zei:
Je bent aan het minderen met benzo’s toch? Kan ook een reden zijn.

Ik ben nu een aantal dagen benzo-vrij, maar ik heb bij hoge inspanning, en net bij een droom ook wat hartkloppingen.

Ik was net ook nog even in slaap gevallen, maar word nu ook een klein beetje bezweet en beduusd wakker van de hartkloppingen… Ik ga even een warme douche nemen…
Klik om te vergroten...
Oh goed om te horen! Dan lijkt het erbij te horen. Ik geloof dat ik nu maar beter niet te intensieve inspanningen moet leveren en ff helemaal niets moet nemen van de alcohol, cafeïne, benzo (andere drugs was ik voorlopig sowieso niet van plan).

Ff paar weekjes gezond eten/ mediteren/ yoga.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gemberthee zei:
Oh goed om te horen! Dan lijkt het erbij te horen. Ik geloof dat ik nu maar beter niet te intensieve inspanningen moet leveren en ff helemaal niets moet nemen van de alcohol, cafeïne, benzo (andere drugs was ik voorlopig sowieso niet van plan).

Ff paar weekjes gezond eten/ mediteren/ yoga.
Klik om te vergroten...
Same here! Ben er ook helemaal klaar mee. En wil me weer goed voelen vanuit mezelf! Ben je al even van de benzo’s af?
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Spyro zei:
Same here! Ben er ook helemaal klaar mee. En wil me weer goed voelen vanuit mezelf! Ben je al even van de benzo’s af?
Klik om te vergroten...
Op en af hier. Voor de feestdagen ging het even goed, maar kerst en oud en nieuw blijkt niet zo'n goede combi te zijn met benzo afbouw :wink:. Daarna weer paar dagen benzo vrij. En nou laatst toch nog eentje genomen, maar die was echt dom. Ik heb mezelf voorgenomen: als ik nog 1 x benzo neem tijdens een zwak moment, dan spoel ik alles door de wc. Het mág gewoon niet meer. Punt!
Kort antwoord: nu zo'n twee weken geen benzo. Maar niet achter elkaar. En jij?
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Gemberthee zei:
Op en af hier. Voor de feestdagen ging het even goed, maar kerst en oud en nieuw blijkt niet zo'n goede combi te zijn met benzo afbouw :wink:. Daarna weer paar dagen benzo vrij. En nou laatst toch nog eentje genomen, maar die was echt dom. Ik heb mezelf voorgenomen: als ik nog 1 x benzo neem tijdens een zwak moment, dan spoel ik alles door de wc. Het mág gewoon niet meer. Punt!
Kort antwoord: nu zo'n twee weken geen benzo. Maar niet achter elkaar. En jij?
Klik om te vergroten...
Waarom bewaar je ze nog? Je wilt ze niet meer nemen! Ze bewaren is eigenlijk gewoon een grote val om alsnog weer te falen. Als ik jou was zou ik me er meteen van ontdoen. Je weet van je zelf dat je zwakke momenten hebt. Ontneem jezelf de kans om er weer in te trappen. Pleur weg die zooi! Bescherm jezelf als het ware tegen jezelf.

2 weken benzo vrij vind het echt super van je. Het zou zo zonde zijn als...
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zoraa zei:
Waarom bewaar je ze nog? Je wilt ze niet meer nemen! Ze bewaren is eigenlijk gewoon een grote val om alsnog weer te falen. Als ik jou was zou ik me er meteen van ontdoen. Je weet van je zelf dat je zwakke momenten hebt. Ontneem jezelf de kans om er weer in te trappen. Pleur weg die zooi! Bescherm jezelf als het ware tegen jezelf.

2 weken benzo vrij vind het echt super van je. Het zou zo zonde zijn als...
Klik om te vergroten...
Lief! Ik twijfel al een tijdje om dat te doen idd. Ik dacht eraan ze te bewaren voor na een truffeltrip, omdat ik dan zo enorm onder de indruk ben van de trip dat ik dan niet meer kan slapen. Maar ik wil pas truffels nemen als het weer lekker met mij gaat (dat is wanneer het slapen goed genoeg gaat). Dus had ik bedacht: neem ik nog 1 x benzo, dan gooi ik ze weg. Dan heeft bewaren inderdaad helemaal geen functie, en werkt het alleen vertragend op mijn eigen herstel.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gemberthee zei:
Oh goed om te horen! Dan lijkt het erbij te horen. Ik geloof dat ik nu maar beter niet te intensieve inspanningen moet leveren en ff helemaal niets moet nemen van de alcohol, cafeïne, benzo (andere drugs was ik voorlopig sowieso niet van plan).

Ff paar weekjes gezond eten/ mediteren/ yoga.
Klik om te vergroten...
Kan ook helpen om dagelijks 2 liter water te drinken. Alcohol en cafeïne onttrekt vocht uit je lichaam. Evenals intensieve sport en intensieve sex.
Ik heb een collega die daar ook hartkloppingen van kreeg (en hoofdpijn).
Stoppen met alcohol en cafeïne en meer water drinken lieten zijn hartkloppingen verdwijnen.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gemberthee zei:
Lief! Ik twijfel al een tijdje om dat te doen idd. Ik dacht eraan ze te bewaren voor na een truffeltrip, omdat ik dan zo enorm onder de indruk ben van de trip dat ik dan niet meer kan slapen. Maar ik wil pas truffels nemen als het weer lekker met mij gaat (dat is wanneer het slapen goed genoeg gaat). Dus had ik bedacht: neem ik nog 1 x benzo, dan gooi ik ze weg. Dan heeft bewaren inderdaad helemaal geen functie, en werkt het alleen vertragend op mijn eigen herstel.
Klik om te vergroten...
Niet nog 1x benzo, dat is excuus gedrag.
Weg met die troep, meteen.
Als jij je echt snel beter wilt voelen flikker het dan nu weg.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zeehond zei:
Niet nog 1x benzo, dat is excuus gedrag.
Weg met die troep, meteen.
Als jij je echt snel beter wilt voelen flikker het dan nu weg.
Klik om te vergroten...
Maar is ze alleen mentaal of ook lichamelijk verslaafd?
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#10
Spyro zei:
Maar is ze alleen mentaal of ook lichamelijk verslaafd?
Klik om te vergroten...
Daar heb je gelijk in, goede vraag…
Ik weet het niet..
Dank je voor de nuance ☺️
S
Spier071Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Gemberthee zei:
Hi! Brrrr ik heb echt iets engs meegemaakt vannacht. Ik had gisteren iets te vieren en ter gelegenheid een fles wijn opengetrokken met mijn vriend. Hij nam wat minder dan normaal en ik voelde mijn grens wel, maar nam toch ook nog het laatste bodempje. Heb in totaal 4 á 5 wijntjes op. Heb vervolgens bijna de hele nacht met hartkloppingen wakker gelegen. Soms werd ik er wakker van en dacht ik dat ik dood ging. Brrrr!!

Ik heb die dag ook 2 koffie op en onlangs nog fanatiek gesport. Verder probeer ik mijn benzo gebruik (geen schrikbarende dosissen) af te bouwen. (Had ook intense seks gehad die avond, sorry te veel info, maar ik begrijp gewoon niet waarom het zo mis is gegaan met die hartkloppingen).

Ik had al eerder het gevoel dat mijn lichaam moest ontgiftigen. Maar het was gisteren even heel erg leuk en liet me gaan.

Kent iemand dit? Ik ken dit echt niet van mezelf. Voorlopig geen alcohol meer voor mij!
Klik om te vergroten...
Ik drink ook geen wijn meer of speciaal biertjes gewoon pils en wodka gaat beter bij wijn zit vaak sulfiet om wijn te klaren ..ook hoofdpijn maker maar misschien ook hart je zou bij wijn eens moeten kijken naar biologische of kijken op etiket als het goed is moeten ze het er op vermelden of er sulfiet in zit of niet
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Spier071 zei:
Ik drink ook geen wijn meer of speciaal biertjes gewoon pils en wodka gaat beter bij wijn zit vaak sulfiet om wijn te klaren ..ook hoofdpijn maker maar misschien ook hart je zou bij wijn eens moeten kijken naar biologische of kijken op etiket als het goed is moeten ze het er op vermelden of er sulfiet in zit of niet
Klik om te vergroten...
Oh wow thnx man! Dat kende ik nog helemaal niet. Ik denk dat dat het was inderdaad! Mijn moeder heeft het namelijk ook wel eens.

Sinds die ervaring heb ik alleen nog maar op de verjaardag van mijn vriend gedronken (na 3 wijntjes alweer aangeschoten). Ik moet t ff niet meer. Alleen als het echt gezellig is.
S
Spier071Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Gemberthee zei:
Oh wow thnx man! Dat kende ik nog helemaal niet. Ik denk dat dat het was inderdaad! Mijn moeder heeft het namelijk ook wel eens.

Sinds die ervaring heb ik alleen nog maar op de verjaardag van mijn vriend gedronken (na 3 wijntjes alweer aangeschoten). Ik moet t ff niet meer. Alleen als het echt gezellig is.
Klik om te vergroten...
Ja ik had er vroeger ook minder last van ..maar inderdaad alles qua alcohol wat minder zuiver is kan ik minder tegen hoor het ook wel van anderen los van leeftijd
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoe gaat het met jou en de benzo’s @Gemberthee?
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nog steeds met ups en downs. En bij jou?

Ik heb nu toch maar een afspraak staan bij de huisarts. Ik hoop heel erg dat die gaat helpen middels taperen. Het gaat alleen nog om 10 mg op z'n hoogst. Heb regelmatig aan 5 Zolpidem ook genoeg.

Het grote probleem waar ik psychisch veel last van had is opgelost nu. Ik verwacht dat dat het makkelijker gaat maken. En ik ben ook super blij dat ik mijn schaamte heb overwonnen en dat ik nu met een eerlijk verhaal naar de huisarts durf.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#16
Gemberthee zei:
Nog steeds met ups en downs. En bij jou?

Ik heb nu toch maar een afspraak staan bij de huisarts. Ik hoop heel erg dat die gaat helpen middels taperen. Het gaat alleen nog om 10 mg op z'n hoogst. Heb regelmatig aan 5 Zolpidem ook genoeg.

Het grote probleem waar ik psychisch veel last van had is opgelost nu. Ik verwacht dat dat het makkelijker gaat maken. En ik ben ook super blij dat ik mijn schaamte heb overwonnen en dat ik nu met een eerlijk verhaal naar de huisarts durf.
Klik om te vergroten...
Ik ben er nu bijna 20 dagen vanaf. Thank God.

Goed bezig topper. Mij was het ook niet gelukt zonder hulp van de huisarts. Ga ervoor! <3
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Spyro zei:
Ik ben er nu bijna 20 dagen vanaf. Thank God.

Goed bezig topper. Mij was het ook niet gelukt zonder hulp van de huisarts. Ga ervoor! <3
Klik om te vergroten...
Wat goed man!!! Super trots op jou! En thnx voor je super lieve berichtje!

Hoe voel je je???

Jouw bericht doet me goed! Een bevestiging dat het slim is om om hulp te kunnen vragen.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#18
Gemberthee zei:
Wat goed man!!! Super trots op jou! En thnx voor je super lieve berichtje!

Hoe voel je je???

Jouw bericht doet me goed! Een bevestiging dat het slim is om om hulp te kunnen vragen.
Klik om te vergroten...
No problemo, als je wil kletsen weet je me te vinden! ❤️

Gaat goed, de eerste 2 weken waren even pittig maar ik merk iedere dag verbetering. 😍

Ik was stiekem ook te eigenwijs voor hulp. Maar ontzettend blij dat ik dat toch gedaan heb!
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Spyro zei:
No problemo, als je wil kletsen weet je me te vinden! ❤️

Gaat goed, de eerste 2 weken waren even pittig maar ik merk iedere dag verbetering. 😍

Ik was stiekem ook te eigenwijs voor hulp. Maar ontzettend blij dat ik dat toch gedaan heb!
Klik om te vergroten...
Onwijs goed gedaan!

Was van 10 naar 0 ook pittig? Wat versta je onder pittig?

Er is in mijn situatie niet heel veel ruimte voor pittig. Als ik één dag ziek ben, stort het hier al als een kaartenhuis in elkaar. Misschien iets te overdreven. Maar ik wil vooral niemand belasten en alles blijven doen wat ik deed.

Hopelijk kan het ook heel geleidelijk gaan.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#20
Gebruik je nog steeds wietolie? Wiet verhoogd ook de hartslag namelijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."