Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWetgeving betreft drugs in Oostenrijk?

Wetgeving betreft drugs in Oostenrijk?

8 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
s
secretxoxoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zou graag willen weten of er een grote kans bestaat gepakt te worden als ik drugs zou meenemen naar Oostenrijk. En wat hier de gevolgen van zouden zijn.

Ik ga in de zomervakantie samen met mijn beste vriend en mijn ouders naar Oostenrijk. We reizen met de auto en moeten dus langs tolwegen etc. Mijn ouders weten niet van mijn drugsgebruik af, en het zou verschrikkelijk zijn als zij daar achterkwamen op die manier.

Ik zou graag 3 - 6 pillen willen mee nemen (die stop ik bij mn borsten haha), 2 voorgedraaide joints (in een sigarettendoosje, verpakt met alluminium folie en misschien in een doosje)en misschien zelfs een sealtje met roze pep meenemen. Dit wil ik dan samen met mijn beste vriend gaan gebruiken.

Ik kan in Oostenrijk gewoon gebruiken aangezien mijn ouders hun eigen weg zullen gaan en mijn beste vriend en ik ook. :)
P
PrisonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bij mijn weten wordt er niet gecontroleerd bij tolwegen, niet standaard in ieder geval. Sowieso kan je binnen de Schengenlanden vrij naar binnen rijden. Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Verdragen_van_Schengen
Ik heb zelf een keer bij de grens van Kroatië de hele auto leeg moeten halen.
Echter zijn er natuurlijke wel willekeurige controles, zoals ook in Nederland gebeurt. Als er dan een drugshond bij is ben je zwaar de sjaak. Ik zou het risico niet nemen of een hele goede verstopplek bedenken.
J
JackHerrerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Klinkt als een leuke vakantie :grin:
s
secretxoxoLid
01-01-2024, 00:00
#4
@ Prison, dankjewel voor je reactie want ik wist niet meer zeker of ze bij tolwegen controleren, maar nu weet ik dus van niet. En dat risico neem ik me wel :grin:
@ Jack, jaa zeker haha :wink: x
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zou het risico niet nemen.
k
kingdaltonLid
01-01-2024, 00:00
#6
ZERO- zei:
Ik zou het risico niet nemen.
Klik om te vergroten...

Als je door Bayern reist zou ik sowieso de wiet achterwege laten. Nu zie je er waarschijnlijk best netjes uit samen met je ouders maar ik werd aardig bang toen ik op de terugweg werd aangehouden. Ik moest de hele auto overhoop halen en gelukkig was er geen drugs meer in de auto. Toen de auto was goedgekeurd werd de drugstest erbij gepakt en moest ik in een potje pissen of mee naar het bureau. Gelukkig blow ik vrij onregelmatig en was alle thc al weg. Verder met Noord Duitsland nooit problemen gehad, altijd voor niks in strijkzakken gedaan.

Pilletjes meenemen heb ik nooit moeite mee gehad, gewoon lekker in een sok duwen, maar ik ben met pillen ook nog nooit in Oostenrijk geweest. Zonder drugs ook nooit controle gehad, dat dan weer wel :wave:
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heb zelf het een en ander meegenomen naar Oostenrijk met wintersport. Nog nooit problemen meegehad. Maar ik was wel met m'n ouders en een groep op vakantie, dat helpt wel voor controles. Kans dat je gepakt word is zeer klein maar is er natuurlijk wel. Je moet zelf overwegen of het risico het waard is.
D
Dorian1353Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Als ik op vakantie ga, gebruik ik geen drugs heb ik met mezelf afgesproken om de volgende reden:
als ik moeite heb met een paar weken niks gebruiken of er is niks aan zonder drugs
dan weet ik dat ik een probleem heb, een verslaving kan ik dus echt niet gebruiken haha
d
dookmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oostenrijk heeft net wetgeving aangenomen die de strafbaarheid van drugs verminderen. (evenals portugal).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."