Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpgepakt en nu?

Opgepakt en nu?

16 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
H
HavanassLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste allemaal,

Ik ben afgelopen weekend bij de ingang van een feest opgepakt met 2 gram mdma.
Omdat het een feest was had de politie een apart kantoortje waar ze alles afhandelde, ik hoefde dus niet mee naar het bureau. Ik moest ter plekke een boete betalen van €600, drugs werd inbeslag genomen en ik mocht weer gaan.

Ik heb geen strafblad gekregen, ben niet veroordeeld en ze vertelde mij dat het om het bureau heen ging. Er werd dus geen officiele aantekening van gemaakt. Als ik niet ter plekke kon betalen werd er 300 euro extra gevraagd voor administratie kosten omdat het dan wel via het bureau moest.

Ookal ben ik 18 jaar, ik vraag mij toch af of ik hier een brief over thuisgestuurd krijg, want dat heb ik natuurlijk liever niet ivm met mijn ouders.
H
HavanassLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het was gewoon in Nederland, ik vond het ook al opmerkelijk.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Altijd vragen naar het identiteitsbewijs van de 'agent'. Ik vind het namelijk een beetje een raar verhaal dat je ter plekke 600 euro moet betalen. Je had gewoon een gebruikershoeveelheid bij je en dan hoef je meestal geen boete te betalen, alleen je drugs afstaan. Ik heb ook het vermoeden dat je keihard opgelicht bent :(
H
HavanassLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ze hebben duidelijk gezegd dat het geen proces verbaal was, ze hebben me ondervraagd, ID gekopierd en gegevens gevraagd. Verder heb ik daar wel opgesloten in een kamer gezeten, maar is er niks gebeurt.
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dan moet je het daar maar bij houden. Als het geen proces verbaaal was, dan zul je ook geen notitie krijgen en ook geen brief.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Oh nee sorry, ik dacht 200 mg, fout gelezen.
M
Missyy23Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Vind het ook een apart verhaal, heb even voor je gegoogled, misschien is deze link nuttig :)

http://www.unity.nl/drugs-and-whatnot/de-wet/gepakt-en-nu

grtz :)
H
HavanassLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nouja ik werd gefouilleerd bij de ingang van het feest, toen vonden ze het en werd ik meteen meegenomen in politie auto.

Bedankt voor die link, er stonden wel wat nuttige dingen op, maar aangezien mijn probleem geen officieel proces verbaal is geworden weet ik niet veel meer :(
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik zal het eens voor je navragen. Je hebt op sommige feesten een snelrecht regeling waar een officier van justitie aanwezig is en het dus direct afgehandeld wordt. Volgens mij hoor je dan wel een aantekening te krijgen.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het is waarschijnlijk een zogenaamde 'Wasstraat' geweest. Op sommige festivals is dan directe vervolging en afhandeling mogelijk omdat alles aanwezig is tot aan een officier van justitie.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... squo.dhtml

Ik heb het even gevraagd en je hebt een schikking betaald waardoor ze afzien van verdere strafvervolging. Je hebt echter wel altijd een aantekening, je transactie wordt geregistreerd en is bij eventuele latere strafzaken dus weer terug te vinden.

http://www.unity.nl/drugs-and-whatnot/d ... pakt-en-nu

Hier staat ook een hoop uitgelegd. Ik heb alleen het idee dat die 300 euro administratiekosten niet klopt. Klinkt alsof ze het gewoon snel wilden afhandelen en je daarom een beetje hebben banggemaakt. Kan er niets over terugvinden in ieder geval. Jammer dat je al betaald hebt, dan ga je akkoord en is het vrij moeilijk alsnog in beroep te gaan.

Die 600 euro zal wel kloppen. Ze werken met een bepaalde puntenberekening en die bedragen kunnen snel oplopen. Je hebt meer dan de gebruikershoeveelheid op zak gehad, en dan ben je de pineut.
H
HavanassLid
01-01-2024, 00:00
#11
Klopt! Deze informatie was best nuttig. Het kan wel zijn dat ze dan een aantekening hebben gemaakt maar sowieos geen proces verbaal. Sturen ze voor aantekeningen brieven dan?:0
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nee hoor, waarom zouden ze daar een brief voor sturen?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Geen proces verbaal opgemaakt?
Ook geen zgn. " combibon"? Dat was vroeger het zgn. " geeltje" als kennisgeving van een strafbeschikking.
Dat geeltje wordt niet meer uit bereikt.
Als er geen van die twee is oppgemaakt, dan hoor je er niets meer van.
Bij een in beslag mening hoort normaal altijd een verbaal te worden opgemaakt. Hele rare gang van zaken daar.....
300 euro voor administratie kosten??!
Dat is wel heeeeel erg veeel.
Van een zo hoog bedrag heb ik nog nooit gehoord...
En dan nog wat zijn gebruikershoeveelheden eigenlijk. Waar ligt de grens tussen deze gebruikershoeveelheid/handelaar hoeveelheid.
M
MacLeodLid
01-01-2024, 00:00
#14
Yceman224 zei:
Geen proces verbaal opgemaakt?
Klik om te vergroten...
De vorige reactie was van 22 april 2014, dus heel actueel is dit topic niet meer. Wellicht iets om even in de gaten te houden als je wilt gaan reageren.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
MacLeod zei:
De vorige reactie was van 22 april 2014, dus heel actueel is dit topic niet meer. Wellicht iets om even in de gaten te houden als je wilt gaan reageren.
Klik om te vergroten...

Mee eens. Ik zal beter opletten in het vervolg.
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Was dit in het buitenland? Want als dit in Nederland was is het een rare gang van zaken. Als je een boete krijgt in Nederland zelf, als Nederlander, wordt er namelijk wel een aantekening van gemaakt. Maar als je in het buitenland bent, bijvoorbeeld België, dan kan het wel weer, in uitzonderlijke gevallen. Ik denk niet dat je brief krijgt, omdat het niet 'officieel' is.
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Als Nederlander zou je gewoon een proces verbaal krijgen. Het klinkt echt alsof je keihard opgelicht bent, maar ik was er niet bij. Heb je naar het ID gevraagd van de agenten? Ik vind het in ieder geval een heel vreemde situatie. Maar een brief hoef je niet te verwachten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."