Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Beste allemaal, Ik ben afgelopen weekend bij de ingang van een feest opgepakt met 2 gram mdma. Omdat het een feest was had de politie een apart kantoortje waar ze alles afhandelde, ik hoefde dus niet mee naar het bureau. Ik moest ter plekke een boete betalen van €600, drugs werd inbeslag genomen en ik mocht weer gaan. Ik heb geen strafblad gekregen, ben niet veroordeeld en ze vertelde mij dat het om het bureau heen ging. Er werd dus geen officiele aantekening van gemaakt. Als ik niet ter plekke kon betalen werd er 300 euro extra gevraagd voor administratie kosten omdat het dan wel via het bureau moest. Ookal ben ik 18 jaar, ik vraag mij toch af of ik hier een brief over thuisgestuurd krijg, want dat heb ik natuurlijk liever niet ivm met mijn ouders."
"Het was gewoon in Nederland, ik vond het ook al opmerkelijk."
"Ze hebben duidelijk gezegd dat het geen proces verbaal was, ze hebben me ondervraagd, ID gekopierd en gegevens gevraagd. Verder heb ik daar wel opgesloten in een kamer gezeten, maar is er niks gebeurt."
"Nouja ik werd gefouilleerd bij de ingang van het feest, toen vonden ze het en werd ik meteen meegenomen in politie auto. Bedankt voor die link, er stonden wel wat nuttige dingen op, maar aangezien mijn probleem geen officieel proces verbaal is geworden weet ik niet veel meer"
"Klopt! Deze informatie was best nuttig. Het kan wel zijn dat ze dan een aantekening hebben gemaakt maar sowieos geen proces verbaal. Sturen ze voor aantekeningen brieven dan?:0"