#1
Ik hoorde en las vandaag in het nieuws dat ketamine steeds populairder wordt in het uitgaansleven. Nu stond er ook het volgende 'Het middel valt niet onder de Opiumwet, maar onder de Geneesmiddelenwet. Voor het produceren, bestellen of verhandelen van ketamine is daarom een vergunning nodig. Maar het gebruik en bezit van gebruikershoeveelheden vallen niet onder de wet'. Er staat een gebruikershoeveelheid is legaal, wat wordt hiermee bedoeld? Maar heeft dit wel consequenties met straffen. Wordt bijvoorbeeld een gram coke zwaarder bestraft dan een gram ketamine omdat coke wel op de opiumlijst staat?
Waar staat dat een gebruikershoeveelheid van ketamine in bezig hebben legaal is?
Ze zullen bedoelen dat het in bezit hebben gedoogd word, net als ze gebruikershoeveelheden coke en speed en xtc en cannabis gedogen.