Het zijn verschillende strafbare feiten, maar de op te leggen straffen zullen de facto weinig verschillen. U mag het niet hebben, ongeacht de hoeveelheid.
Het zijn verschillende strafbare feiten, maar de op te leggen straffen zullen de facto weinig verschillen. U mag het niet hebben, ongeacht de hoeveelheid.
Gebeurt blijkbaar wel vaker dat mensen grote hoeveelheden ketamine uit India importeren. :')Nouja, de politie was zeer gefrustreerd dat een 54-jarige man die 200 kilo ketamine invoerde slechts een taakstraf van 240 uur kreeg omdat het geen Opiumwetmiddel was.
Ik hoorde en las vandaag in het nieuws dat ketamine steeds populairder wordt in het uitgaansleven. Nu stond er ook het volgende 'Het middel valt niet onder de Opiumwet, maar onder de Geneesmiddelenwet. Voor het produceren, bestellen of verhandelen van ketamine is daarom een vergunning nodig. Maar het gebruik en bezit van gebruikershoeveelheden vallen niet onder de wet'. Er staat een gebruikershoeveelheid is legaal, wat wordt hiermee bedoeld? Maar heeft dit wel consequenties met straffen. Wordt bijvoorbeeld een gram coke zwaarder bestraft dan een gram ketamine omdat coke wel op de opiumlijst staat?
Cannabis hoeveelheid van 4,99 gram wordt bezien als een gebruikershoeveelheid, en wordt in zoverre gedoogd, dat deze hoeveelheid in beslaggenomen kan worden, zónder dat er een verdere vervolging plaats vindt. (Opiumwet lijst II)
En nu hebben we het over lijst I drugs, xtc ofwel coke.
Dat ligt toch wel anders.
Het bezit van harddrugs is domweg verboden.
Tref je een "verkeerde" wetshandhaver, dan kom je hier zomaar niet mee weg.
De hoeveelheid van lijst I middelen, die als gebruikers hoeveelheid wordt beoordeeld ken ik niet, maar een vervolging is (proces-verbaal) toch wel heel erg dichtbij, naast allerlei andere vervelende opsporingshanselingen.
Fouilleren, auto doorzoeken, huis doorzoeking, daar word je niet blij van.
En, bij een vervolging heb je dus een strafblad, hetgeen een VOG verklaring mocht je deze nodig hebben, zomaar eens jarenlang in de weg zal kunnen staan.
Ketamine is Idd een geneesmiddel, en zelfs eentje van dien aard, dat als deze in het medische Cirquit gegeven wordt, per infuus, dat dit niet zo gemakkelijk gaat.
Er is namelijk hartbewaking voor/bij nodig.
Ik zou de harddrugs kwestie betreffende de term gebruikershoeveelheid icm. Gedogen niet licht opvatten.
Lijst I is opgesteld als een soort van handleiding, alwaar de stoffen en middelen op vermeld staan, die dermate slecht voor de gezondheid zijn, dat men het bezit, en het voorhanden hebben ervan in principe met een zero tolerance beleid beoordelen zal. (Moet).
En dit ter bescherming van de burger.
Cannabis hoeveelheid van 4,99 gram wordt bezien als een gebruikershoeveelheid, en wordt in zoverre gedoogd, dat deze hoeveelheid in beslaggenomen kan worden, zónder dat er een verdere vervolging plaats vindt. (Opiumwet lijst II)
Ja zo zit het helaas wel in elkaar ja.. Wat een achterlijke bende is onze regelgeving ook eigenlijk he... We gaan lekker iets wel en niet verbieden want we durven geen besluit te nemen. Dus gedogen we het maarVolgens mij is cannabis gewoon nog echt verboden. Gedoogd betekend niet dat het legaal is en mag.
MEESTAL kom je er gemakkelijk af bij een gebruikershoeveelheid maar zeker niet altijd. Je mag er gewoon voor beboet worden en procesverbaal voor opgemaakt worden.
Als je bv al eens daarmee gepakt bent, of je hebt wat anders op je kerfstok (gehad), of je doet vreselijk bijdehand of iets dan kan je er gewoon voor opgepakt worden en veroordeeld worden. Je zal echt niet hoeven zitten of iets maar volgens mij heb je wel een strafblad als je er voor veroordeeld bent.
Meestal doen agenten niet moeilijk en gedogen ze het ook wel maar ze hoeven dat niet.
Correct me if im wrong hoor. Maar ik dacht dat @Psychedelibee mij daar een tijd terug op wees. Ik dacht ook erg makkelijk en half legaal over wiet en het gedoogbeleid. Cannabis is en blijft officieel gewoon verboden.
Als je bv een agent treft die (zoals wij zeggen ) vannacht “niet mocht van zijn vrouw” dan heb je toch pech..
Idd belachelijk en achterhaald. Maar door het beleid vergeten mensen nog wel eens dat het officieel nog echt verboden is.Ja zo zit het helaas wel in elkaar ja.. Wat een achterlijke bende is onze regelgeving ook eigenlijk he... We gaan lekker iets wel en niet verbieden want we durven geen besluit te nemen. Dus gedogen we het maar. Het mag niet! maar we kijken wel even de andere kant op... Shops mogen het wel verkopen maar niet inkopen of zelf kweken? Wie verzint zulke dingen nou???
Bestaan die pillen test kraampjes nog dan? Volgens mij niet hoor.. Ikzelf heb dat heel heel lang niet meer gezin iig.Nederland he.Gedogen is iets toestaan wat verboden is. Make up your mind.
Wat ze in die link van mij wel vergeten is dat 5 planten niet bestraft zal worden TENZIJ het onder een lamp is. Met lamp ben je altijd de lul.
En dan heb je nog indien van toepassing te maken met de woningcoöperatie die je conform huurcontract uit huis kan zetten, met of zonder lamp.
Zero tolerance drugsbeleid bij festivals en dan stap je de poort binnen en wat zie je vervolgens? Een pillen test kraam![]()
Bestaan die pillen test kraampjes nog dan? Volgens mij niet hoor.. Ikzelf heb dat heel heel lang niet meer gezin iig.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."