Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRc's bestellen pak kans

Rc's bestellen pak kans

18 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#1
De enige keer dat de post aan iets psychoactiefs heeft gezeten was toen familie een verloren strip van iets opstuurde. Toen was de post volgens PostNL "beschadigd" geraakt. Maar het briefje erbij maakte duidelijk dat de inhoud in principe legaal was.

Van NL vendors nooit gezeur gekregen, men verstuurt ook discreet, geen bedrijfsnamen, inhoud nooit voelbaar door juiste verpakking.
En momenteel is het hele proces ook legaal want wat je bestelt valt niet onder de Opium of medicijnenwet.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
In Nederland is er briefgeheim. Post mag niet door iemand anders geopend worden dan de ontvanger. Ook de opsporingsinstanties moeten zich daaraan houden, wat wel eens tot grote frustratie leidt bij politieagenten. Er zijn wel een paar uitzonderingen. Als de inhoud van een brief een acute bedreiging is voor de openbare orde en veiligheid, dan mag de brief wel geopend worden. Maarja, bewijs maar eens dat de inhoud van een brief gevaarlijk is voordat je hem hebt geopend. Dat kan alleen met een hulphond (die niet getraind is op RC's) of met een röntgenapparaat en douanepersoneel. Maarja, als je weet hoeveel brieven er worden verstuurd. Het is totaal onmogelijk om die allemaal te controleren.

Wat wel eens gebeurt is dat verdachte zendingen retour afzender worden gestuurd. In het geval van darkwebs leidt dat soms tot hilarische taferelen. Want darkwebvendors zetten natuurlijk niet hun eigen adres op een envelop. Als de drugs dan toch retour afzender worden gestuurd, dan ontvangt een willekeurig persoon ineens een envelop vol drugs. Studenten in Amsterdam hebben wel eens het nieuws gehaald omdat hen zoiets was overkomen.

https://www.at5.nl/artikelen/191416...gd-drugs-in-brievenbus-veel-plezier-van-gehad
b
brandnetelLid
01-01-2024, 00:00
#3
In de afgelopen jaren heb ik al behoorlijk wat rc's besteld en tot nu toe heb ik altijd alles vrij vlot bezorgd gekregen. De pakkans is nihil verwacht ik. Bovendien zijn al die substanties niet illegaal, dus uiteindelijk kunnen ze er niets mee. Tenzij die Grapperhaus zijn gedachtegoed opgelegd krijgt aan het volk, maar dan wens ik hem veel succes:)
m
mod4funLid
01-01-2024, 00:00
#4
Haha, leuk artikel @Neo-Shulginist
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Benzoboss zei:
Stell Ik bestel 1 gram can een rc.

Wat is de kans dat her eruit gepikt word ald ik her van een nederlands vendor bestel.

Mogen ze dit wel inbeslag nemen a gezien het legaal is?

Als ze dit doen kan ik ze dan aanklagen voor diesfstal ofz?
Klik om te vergroten...

Iets wat legaal is, kan je alléén in beslag nemen, als:
je met het betreffende artikel iets doet, wat verboden is, dan kan het artikel dus wél in beslaggenomen worden.
Op grond van het criterium: voorwerpen, waarmee het strafbare feit is begaan of is voorbereid, ofwel voorwerpen, die kunnen dienen om de waarheid aan het licht te brengen. Ofwel voorwerpen, mét betrekking het strafbare feit is begaan.
Vwb inbeslagneming gelden er 2 navolgende spelregels:
1. Is het voorwerp in casu v a t b a aa r voor inbeslagneming?
En 2: k a n het voorwerp in casu in beslaggenomen worden?
Vaak wordt, alvorens er (grotere) zaken in beslaggenomen gaan worden, eerst daarover contact op genomen met het Functioneel Parket, mét een Officier van Justitie.
Deze neemt dan de beslissing.
Terug On topic nu ,

Mbt een legaal rc via de post ontvangen, zie ikzelf geen enkel probleem.
Maar bij het tegenkomen van witte poedertjes , of bruine, en pilletjes met een leuk kleurtje, sja.
De wenkbrauwen zullen gegarandeerd gefronst worden bij het aantreffen ervan....en daar zal het meestal niet bij blijven!
Vraag van de TS:
Klinkt erg mooi, het kunnen aanklagen van een overheidsorgaan.
Ik vrees, dat je hiervan zeer gefrustreerd gaat raken.
Want, al sta je in je recht, dat zegt niet, dat je dit recht dan ook krijgt!
De overheid heeft veel, heel veel tijd.
Daarnaast: ook heel, heel veel geld. (voor goede advocaten)
Vóórdat je het weet ben je 10 jaar aan het procederen!
Bezint eer ge begint.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik weet niet, wat we aan die Grappenhaus hebben.
Vele, mooie woorden.
En dan nu de daden nog....
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zo als het ernaar uitziet, gaat kaalkop Grappenhaus er spoedig toe over, om groepen rc's verboden te gaan krijgen.
Dus: sla een voorraadje in.
Of: leg een spaarpotje aan.
Hoe dan ook,:
Rc's komen in het verdomhoekje. Absoluut.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Legio Patria Nostra zei:
Zo als het ernaar uitziet, gaat kaalkop Grappenhaus er spoedig toe over, om groepen rc's verboden te gaan krijgen.
Dus: sla een voorraadje in.
Of: leg een spaarpotje aan.
Hoe dan ook,:
Rc's komen in het verdomhoekje. Absoluut.
Klik om te vergroten...
Als die grappnhaus moeten we zo snel mogelijk uit het kabinet werken.

Hij is een aanslag op volksgezondheid veiligheid en de orde.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#9
Benzoboss zei:
Als die grappnhaus moeten we zo snel mogelijk uit het kabinet werken.

Hij is een aanslag op volksgezondheid veiligheid en de orde.
Klik om te vergroten...
Veel slechter als maggie de block hier kan toch niet ? :sweatsmile:
Ik ken de situatie niet bij jullie in nl , maar hier in be is er nix te gek..
Vorig jaar 75 euro gasboete gekregen + mugshots en vingerafdrukken moeten laten nemen , omdat ik 1 joint (niet aangestoken) op zak had tijdens een routinecontrole :expressionless:
Ik mocht zelfs niet naar men vrouw bellen dat ik wat later thuis ging zijn (wat uitdraaide op 4 uur later thuis als anders.)was in Antwerpen, als ik al in men eige dorpje was had ik nix gekregen.

Tot hiertoe van wat ik besteld heb van rc's , nog nix onderschept.
Van nl naar be.

:handwaving2:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja die maggie is echt een kwezel :thinking: . Dat zo iemand in de politiek kan. Minister volksgezondheid, denk dat ze zelf niet zo gezond is dat mens. Heeft heel de boel onderuit gehaald. Nu minister Asiel & Migratie. Gaat ze het daar ook helemaal verkloten. Belgie en de wetgeving trekt op de ballen ^^.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het is idd een grote grap.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#12
PsyTekZ zei:
Ja die maggie is echt een kwezel :thinking: . Dat zo iemand in de politiek kan. Minister volksgezondheid, denk dat ze zelf niet zo gezond is dat mens. Heeft heel de boel onderuit gehaald. Nu minister Asiel & Migratie. Gaat ze het daar ook helemaal verkloten. Belgie en de wetgeving trekt op de ballen ^^.
Klik om te vergroten...
Mogen jullie met benzo's en dex (medisch moorgeschreven) autorijden ?
Ik zou vorig jaar , na 4 jarige zoektocht naar een psysch die het wou voorschrijven (uiteindelijk uitgekomen bij de polikliniek in leuven) eindelijk kreeg ik dex voorgeschreven , na een lange jeugdproblematiek op schoolgebied met methylfenidaat, echter met de melding dat ik zolang ik dex zou gebruiken niet met de auto mag rijden..
Heb toen ook geweigerd het voorschrift aan te nemen
Met methyl op zou ik al bibberend en chagrijnig het stuur achter mogen maar niet met dex.. :tearsofjoy:
En met een heel huishouden aan benzo's ook geen probleem :handok1:

Srr @Benzoboss dat ik even je topic steel :grimacing:
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#13
schandalig.
Lijkt me heel sterk dat je slechter rijd op ded dan op alprazolam of methylphenidate.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ornyk zei:
Mogen jullie met benzo's en dex (medisch moorgeschreven) autorijden
Klik om te vergroten...

Vraag dat even aan de hollanders, ben ook Belg ^^ .
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Stell Ik bestel 1 gram can een rc.

Wat is de kans dat her eruit gepikt word ald ik her van een nederlands vendor bestel.

Mogen ze dit wel inbeslag nemen a gezien het legaal is?

Als ze dit doen kan ik ze dan aanklagen voor diesfstal ofz?
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat ik altijd doe is een andere voornaam op mijn envelop laten zetten. Mocht het dan onderschept worden, dan weet ik van niks! Want mijn naam staat niet op die envelop. En iedereen kan wel wat besteld hebben en het naar mijn adres laten sturen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#17
@Benzoboss
Wie zou jouw pakketje er dan 'uit moeten pikken' als je bij een Nederlandse vendor besteld?

Als ik naar mijn situatie kijk dan wordt mijn bestelling ingeleverd bij een ophaalpunt van een koeriersbedrijf. Vandaar uit gaat het naar hun magazijn waar de pakketjes voor een bepaalde regio verzameld worden en een dag later bezorgd worden.

Dus komt er geen enkele overheidsinstantie ook maar een beetje in de buurt van mijn pakketje, die overigens dubbel luchdicht verpakt is met een vacuumverpakkingsmachine en dus geen enkele geur verspreidt.

Dit alles doet mij denken dat de kans op onderschepping zo goed als nul is.

Natuurlijk mogen de opsporingsinstanties pakketen in beslag nemen waarvan ze het vermoeden hebben dat het om illegale stoffen gaat, maar dan moet er wel een vermoeden zijn, en dat kan bijvoorbeeld als ze jouw pakketje door een x-ray bagagescanner gaat. En zon pakketje met poeders/pillen/blotters is dan al snel verdacht. En aangezien ze niet weten om welke stoffen het gaat (natuurlijk hoeven ze niet te geloven wat er op het etiket staat) zullen ze dat dan moeten uitzoeken door dat te laten testen en dat zal wel even duren. En dan ben je je pakketje kwijt.
Als dan blijkt dat het om stoffen gaat die niet op de drugslijst staan dan kunnen ze jou in ieder geval niet vervolgen. Wel lijkt het me dat de producten vernietigd zullen worden en dat je je RC's kwijt bent, en daar kan jij niks aan doen, je hebt geen poot om op te staan denk ik. Maar dit zal vooral spelen bij grensoverschrijdende pakketten die wel veel gecontroleerd worden. Maar binnenlandse postbezorging zit eigenlijk zo goed als geen overheidscontrole op.
P
PortobelloLid
01-01-2024, 00:00
#18
Bij mij komt het gewoon met de postbezorging. Daar is echt veel minder controle op dan op pakketten. Inderdaad ook uit het buitenland zo goed als niet. Ik kende iemand die liet z'n coke zo uit Panama of wat het ook was per post versturen. Nooit fout gegaan.

Overigens zou ik dat zelf nooit doen, maar ik wil maar zeggen: kans is klein dat je bij een legale vendor legale middelen per post laat bezorgen en ze jouw post onderscheppen en vasthouden.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#19
acht.zes zei:
@Benzoboss
Wie zou jouw pakketje er dan 'uit moeten pikken' als je bij een Nederlandse vendor besteld?

Als ik naar mijn situatie kijk dan wordt mijn bestelling ingeleverd bij een ophaalpunt van een koeriersbedrijf. Vandaar uit gaat het naar hun magazijn waar de pakketjes voor een bepaalde regio verzameld worden en een dag later bezorgd worden.

Dus komt er geen enkele overheidsinstantie ook maar een beetje in de buurt van mijn pakketje, die overigens dubbel luchdicht verpakt is met een vacuumverpakkingsmachine en dus geen enkele geur verspreidt.

Dit alles doet mij denken dat de kans op onderschepping zo goed als nul is.

Natuurlijk mogen de opsporingsinstanties pakketen in beslag nemen waarvan ze het vermoeden hebben dat het om illegale stoffen gaat, maar dan moet er wel een vermoeden zijn, en dat kan bijvoorbeeld als ze jouw pakketje door een x-ray bagagescanner gaat. En zon pakketje met poeders/pillen/blotters is dan al snel verdacht. En aangezien ze niet weten om welke stoffen het gaat (natuurlijk hoeven ze niet te geloven wat er op het etiket staat) zullen ze dat dan moeten uitzoeken door dat te laten testen en dat zal wel even duren. En dan ben je je pakketje kwijt.
Als dan blijkt dat het om stoffen gaat die niet op de drugslijst staan dan kunnen ze jou in ieder geval niet vervolgen. Wel lijkt het me dat de producten vernietigd zullen worden en dat je je RC's kwijt bent, en daar kan jij niks aan doen, je hebt geen poot om op te staan denk ik. Maar dit zal vooral spelen bij grensoverschrijdende pakketten die wel veel gecontroleerd worden. Maar binnenlandse postbezorging zit eigenlijk zo goed als geen overheidscontrole op.
Klik om te vergroten...
Dan zal het wel goed zijn lol.

Bedankt

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."