#1
klopt, dat is zoals ik het bedoeld heb te zeggen maar jouw tekst is de juiste.
weet niet of je nog actief op deze forum bent, maar wou even vragen hoeveel je weegt en hoe groot je bent. Heb mijn urine in moeten leveren ook voor m'n eigenverklaring en rookte hiervoor best veel wiet. Heb 5 weeken en nog wat gewacht voor mijn test en ben een beetje bezorgt over de resultaten, maar ik weeg maar 57 kg, heb een hoge metabolism en ben maar 1 meter 70. Heb een thuis urine test 3x genomen en die kwamen allemaal negatief terug.Dat is nog maar de vraag.
THC wordt opgeslagen door je lichaam in de lichaamsvetten.
Dan hangt het er impelweg van af, hoeveel thc je naar binnen hebt gewerkt, in een bepaald tijdsbestek.
Als je ( net als ik in mijn gebruikerstijd) veel, of heel veel geblowd hebt en ook nog eens ruim voorzien was van lichaamsvet, dan is thc zelfs na 8 !! Weken traceerbaar.
Ja, dat is lang, hè, en je moet er wél wat voor doen...
Ik rookte 4 bongpijpen minimaal per dag.
Plus minstens 4 tot 5 joints. (
Sweet haze)
Als het aan het gezelschap lag, een zandpijp.
Neem maar van mij aan, dat dit allemaal bij elkaar opgeteld aan thc, bijna een dieplader vol moet zijn geweest...elke dag weer, en jarenlang laden maar!
En dan dat hoesten, wat ik ervan kreeg!
Gratis erbij.
Na 8 weken stoppen, was de thc er nog steeds. Ik weet alleen niet meer in welke concentratie.
Toch iets om rekening mee te houden, nietwaar.
In jouw geval was de inname veel lager, dan die van mij.
En toch zeg ik:
Het zal erom hangen.
Het is niet, zoals alcohol, te berekenen.
Ieder lichaam reageert anders.
Heb jij een zero tolerance in jouw zaak?
Ik hoop, dat het goed afloopt i i g !
.
Hoi!Hallo,
Ik heb zo'n 4 jaar geleden (toen was ik 25) rijlessen gehad en was toen al een tijdje gediagnosticeerd met adhd, ik ben op mijn 21e gediagnosticeerd en in behandeling hiervoor geweest en ook voor een speedverslaving. Ik slikte ook medicatie. Ik heb toen dus ja ingevuld op 2 vragen van de eigen verklaring. Na 5 rijlessen ben ik gestopt omdat de noodzaak van het rijbewijs verdween na verhuizing en de financiën er niet meer naar waren.
Ik ben inmiddels al heel lang van de drugs af en heb me recentelijk ook laten herdiagnosticeren, omdat ik mezelf eigenlijk helemaal niet kan vinden in de diagnose die toen gesteld is. Ik had de vragen over de kindertijd naar eigen inzicht ingevuld (geen contact met ouders) en was aardig uit balans door mijn gebruik. De ontbrekende kennis en symptomen van speedgebruik hebben de uitkomst van de diagnose dus beïnvloed. Ik ben nu 29 en ze (psych) zijn na een hertest tot de conclusie gekomen dat ik geen adhd heb, nu ik nuchter door het leven ga en weer contact heb met mijn ouders die de vragen over mijn kindertijd in hebben kunnen vullen ditkeer.
Nu ben ik weer begonnen met rijlessen (4 jaar later) en heb op alles 'nee' ingevuld op de eigen verklaring, gezien het niet meer van toepassing is. Nu kreeg ik alsnog een brief van het cbr waarin staat dat ik naar een psychiater moet en bloedonderzoek etc moet laten doen. Ook willen ze kijken naar mijn adhd.
Nu vind ik het al wat krom, omdat de verslaving 8 jaar geleden was, en dus langer geleden is dan 5 jaar. En de adhd bleek een misdiagnose. Ondanks dat snap ik wel dat ze duidelijkheid willen gezien het verschil in de eigen verklaring.
Nu ben ik een beetje bang dat ik niet serieus genomen zal worden.. En alsnog mijn rijbewijs niet mag halen.
Ik ben namelijk op eigen kracht uit mijn verslaving gekomen NA de behandeling bij de psych, dus in de ontslagbrief van de psych uit 2012 staat dat ik nog wel regelmatig gebruikte. Deze brief moet ik meenemen naar het gesprek met de cbr psychiater over 2 weken. Hoe gaat het cbr dit na dan? Hebben zij echt zwart op wit nodig dat ik 'genezen' ben als het ware? Of is een mondeling: 'ik ben al.. jaar gestopt met drugs' voldoende?
Moet dit echt uit een behandeling blijken?
Verder ben ik benieuwd of ze aan zullen nemen dat de diagnose adhd herzien is en blijkt dat ik geen adhd heb.. Ik lees op internet namelijk dat het cbr de regel hanteert dat als de diagnose na je 16e is gesteld, dit nog wel geldig is. Maarja.. De herdiagnose is een half jaar geleden gesteld op eigen verzoek.
Kan het cbr je het rijbewijs weigeren op basis van een ex verslaving en (ex) adhd klachten? Vragen zij overigens ook informatie op bij je huisarts? (dossier bijv?)
Ik word er in ieder geval erg onzeker van en lees allerlei horrorverhalen op internet dus ik hoop hier advies te kunnen krijgen of mensen te treffen met een soortgelijke ervaring..
Alvast bedankt!
Als ik jou was zou ik ook alle gegevens die het CBR over jou heeft opvragen via deze procedure:
Je zou ook via de AVG het CBR verzoeken alle gegevens die ze over jou bezitten te vernietigen.
Dat je nooit bent uitbehandeld voor de verslaving is wel onhandig.. Ik weet niet zeker of je de ontslagbrief van de kliniek moet meenemen. Misschien beter van niet als het niet hoeft. Laat jouw huisarts verklaren dat je bent behandeld, en geef aan dat je de verslaving hebt overwonnen. De nieuwe diagnose toont dit deels aan. En met de urinetest ga je uiteindelijk aantonen dat je niet meer gebruikt.
Dingen uit het dossier schrappen? Hoe zie je dat voor je? En realiseer je wel dat CBR gemachtigd is om je huisarts te bellen als ze twijfelen of vragen hebben. En weet je zeker dat jij het dossier uitgeprint moet meenemen? Volgens mij moet je alleen een handtekening zetten ergens en gaat CBR het dossier opvragen.Ik heb mijn huisarts gebeld met de vraag of zij meewerken aan het invullen van een dergelijk formulier, gezien ze geen verklaringen afgeven. Hier hoor ik vanmiddag meer over, ik moest even terugbellen. Zo nee, dan is de enige optie dus het uitprinten van mijn dossier en als ik daar dingen uit heb laten schrappen dan komen zij er dus niet achter dat ik bijv 2 jaar geleden nog een intake heb gedaan, of 10 jaar geleden een zelfmoordpoging heb gedaan en allerlei andere klachten had. Dat is dan niet meer zichtbaar. Dan zou de laatste ontslagbrief van de psych dus doorslaggevend moeten zijn, waarin staat dat ik al een tijd niks gebruik en de diagnose voor de adhd een valse diagnose was.
De diazepam heb ik over een tijdbestek van 3 jaar steeds een paar maanden gekregen voor stressklachten. Hier werd eigenlijk niet heel intensief op doorgevraagd, ik kreeg het gewoon mee van de huisarts en sindsdien maakte ik daar ook gebruik van.
Ik kan me vinden in wat je zegt, wat betreft het uitstellen.. Het punt voor mij is wel dat als ik het nu uitstel, dit mij 600euro in kosten kan schelen aan onderzoeken etc. Die ik dan over 12 maanden weer moet betalen. Is het dan niet handiger om er over 12 maanden pas aan te beginnen, en dan 'safe' te zitten en dus maar eenmalig zo'n onderzoek te hoeven doen en dus eenmalig die kosten te hebben? Denk je niet dat de kans dan groter is dat ik wel voor mijn rijbewijs mag gaan gezien het dan a. Al langer geleden is dat ik ben behandeld voor iets (en dus more likely dat ik geen terugval heb gehad) en b. Er dan ruim anderhalf jaar tussen mijn laatste medicijngebruik zit.
Het is dus ook even een financiële kwestie. Van dat geld kan ik bijv eerst ook een jaar rondrijden op een scooter en dan fris het traject van het cbr in.
Ik ben benieuwd of daar iets tussen zit wat je evt kan weerleggen..
Niet als waarheid maar als leidraad. Anders blijft men zoals je zelf al zegt discussiëren over hoeveelheden en tolerantie.Maar wat de wet zegt, dat geldt nu eenmaal als zijnde de waarheid.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."