Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo allemaal, Ik ben met mijn rijlessen begonnen en moest een gezondheidsverklaring invullen. Ik was dom genoeg om aan te geven dat ik 5 jaar geleden een wietverslaving had en moet daar door een drugsonderzoek doen om aan te bewijzen dat ik niet meer verslaafd ben. Ik ben niet meer in verslaving, maar ik rookte nog onregelmatig wiet (alleen s'avonds of in het weekend met vrienden). Ik heb op de 25ste een drugstest met een pschiater aanbevolen door CBR, en ben sinds vorig week gestopt met blowen, maar ik ben bang dat ze het nog altijd in mijn systeem zullen zien. Als het blijkt uit de onderzoek dat er THC in mijn systeem zit, betekent dit dat ik niet een rijbewijs kan halen? Heeft iemand hier ervaring mee of weet toevalig wat de gevolgen zullen zijn? Wat voor vragen gaat de psychiater vragen op deze test dag? Excuses als mijn nederlands niet perfect is, het is mijn tweede taal. Alle hulp en informatie is hoog op prijs gesteld."
"CuriousExplorer zei: Hasj en wiet zijn 5 dagen tot 3 weken in de urine aantoonbaar. Als je sporadisch een beetje cannabis rookt, dan is het na 4,5 dagen al niet meer aantoonbaar. Als je maanden of jaren vrijwel dagelijks hasj of wiet gebruikt, kan de cannabis veel langer aantoonbaar zijn in de urine. In extreme gevallen is dat zelfs 4 tot 5 weken. Dat gezegd zijnde... Als je positief test op een speekseltest kun je inderdaad het rijbewijs geweigerd worden. En na x aantal tijd herproberen aan de hand van een negatief urinestaal dat aantoont dat je al een geruime tijd clean bent. Klik om te vergroten... Ik ben bang dat mijn urinetest helaas positief gaat worden want ik rookte wel tenminste aantal keer per week (2 of 3 joints) tijdens de kerstvakantie. Ik heb nooit onder de invloed van drugs in de auto gereden, en zal dat ook nooit doen. Ik ben gewoon bang dat als ze enige spoor van THC in mijn urine vinden, dat ik niet meer mijn rijbewijs mag halen. edit: ik vraag me ook af hoe eerlijk ik moet zijn over mijn wiet gebruik? Kan ik beter zeggen dat ik nog onregelmatig wiet rook, of heeft dat weinig zin? hoe streng gaan de vragen zijn inverband mijn drugsgebruik?"
"CuriousExplorer zei: Er is een verschil tussen niet onder invloed zijn en drugs in uw lichaam. Helaas test de speekseltest enkel het 2de. Verdere analyse test het 1ste. Zo weinig mogelijk roken zodat je kan aantonen dat je een gelegenheidsgebruiker en geen gewoontegebruiker bent. Die laatste straffen ze namelijk strenger. Alles hangt af van uw test helaas. Klik om te vergroten... Ik snap niet goed warroom je het over een speekseltest hebt? Ik heb geen speekseltest genomen, het gaat over mijn gezondheidsverklaring (ik heb nog geen rijbewijs). Als ik het goed versta door de CBR, ga ik eerst een urine test laten doen en daar direct na met een psychiater praten. Ik denk niet dat ze al op de zelfde dag de resultaten van mijn urinetest zullen hebben en ik heb niks over een speegseltest gelezen."
"De Zandman zei: Dat is nog maar de vraag. THC wordt opgeslagen door je lichaam in de lichaamsvetten. Dan hangt het er impelweg van af, hoeveel thc je naar binnen hebt gewerkt, in een bepaald tijdsbestek. Als je ( net als ik in mijn gebruikerstijd) veel, of heel veel geblowd hebt en ook nog eens ruim voorzien was van lichaamsvet, dan is thc zelfs na 8 !! Weken traceerbaar. Ja, dat is lang, hè, en je moet er wél wat voor doen... Ik rookte 4 bongpijpen minimaal per dag. Plus minstens 4 tot 5 joints. ( Sweet haze) Als het aan het gezelschap lag, een zandpijp. Neem maar van mij aan, dat dit allemaal bij elkaar opgeteld aan thc, bijna een dieplader vol moet zijn geweest...elke dag weer, en jarenlang laden maar! En dan dat hoesten, wat ik ervan kreeg! Gratis erbij. Na 8 weken stoppen, was de thc er nog steeds. Ik weet alleen niet meer in welke concentratie. Toch iets om rekening mee te houden, nietwaar. In jouw geval was de inname veel lager, dan die van mij. En toch zeg ik: Het zal erom hangen. Het is niet, zoals alcohol, te berekenen. Ieder lichaam reageert anders. Heb jij een zero tolerance in jouw zaak? Ik hoop, dat het goed afloopt i i g ! . Klik om te vergroten... weet niet of je nog actief op deze forum bent, maar wou even vragen hoeveel je weegt en hoe groot je bent. Heb mijn urine in moeten leveren ook voor m'n eigenverklaring en rookte hiervoor best veel wiet. Heb 5 weeken en nog wat gewacht voor mijn test en ben een beetje bezorgt over de resultaten, maar ik weeg maar 57 kg, heb een hoge metabolism en ben maar 1 meter 70. Heb een thuis urine test 3x genomen en die kwamen allemaal negatief terug."
"dank je voor de reactie"