#1
Dat je nooit bent uitbehandeld voor de verslaving is wel onhandig.. Ik weet niet zeker of je de ontslagbrief van de kliniek moet meenemen. Misschien beter van niet als het niet hoeft. Laat jouw huisarts verklaren dat je bent behandeld, en geef aan dat je de verslaving hebt overwonnen. De nieuwe diagnose toont dit deels aan. En met de urinetest ga je uiteindelijk aantonen dat je niet meer gebruikt.
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb al contact opgenomen met mijn huisarts, deze geeft aan dat zij geen verklaringen schrijven voor patiënten. Wat ze wel doen is je dossier uitprinten. Hier staat nog in dat ik 2 jaar geleden eens heb aangeklopt bij de VNN wegens een kleine terugval, uiteindelijk ben ik hier niet in behandeling geweest omdat ik voor een alternatieve route heb gekozen: ayahuasca namelijk. Verder staan er verspreid over de jaren daarvoor nog wel wat andere dingen in dat dossier (depressieklachten, automutilatie en een zelfmoordpoging 10 jaar geleden etc) . Best wel heftige dingen, waar ik nu gelukkig geen last meer van heb maar waarvan ik me kan voorstellen dat het een heftig beeld schetst als men mijn volledige dossier in handen krijgt. Je ziet in mijn dossier dat ik regelmatig hulp heb gezocht voor middelenmisbruik, en ik dus veel terugvallen heb gehad, maar niet verder kwam dan een intake omdat ik toch steeds weer koos voor een andere route. Tot hoever vragen ze zoiets op dan? Het dossier van het afgelopen jaar? Of van de afgelopen 5 jaar? Of je volledige dossier? Als het alleen van het afgelopen jaar is dan is er niet zoveel aan de hand maar als er vanalles opgegraven wordt en mijn hele dossier op tafel moet komen dan vrees ik het ergste. Ze zullen dan wel een bepaald patroon zien wat nog redelijk vers is, dus ik vraag mij dan af in hoeverre hun oordeel zich tot die 12 maanden beperkt. En alle alternatieve therapieën die ik heb gevolgd, die voor mijn herstel hebben gezorgd, staan uiteraard niet zwart op wit.
In de nieuwe diagnose die ik heb laten stellen afgelopen december, waar in staat dat ik geen adhd heb, staat overigens ook in het kort aangegeven dat ik al zo'n 3 jaar niet gebruik. (had achteraf gezien dus 2 jaar moeten zijn maar goed) De titel van deze brief is: specialistische intake en tevens ontslagbrief. Deze meenemen eventueel? Dat is wellicht wat positiever dan die van 2012 waarin staat dat ik op dat moment nog gebruikte en concerta kreeg voor mijn "adhd" . Misschien voorkom ik hier ook mee dat ze nog verdere gegevens willen opvragen? In dit verslag staan wel dingen die refereren naar het middelenmisbruik in 2012.. Dus mogelijk willen ze dat verslag dan alsnog zien? Of is de laatste ontslagbrief voldoende? Deze is dus wel korter dan een jaar geleden opgesteld.
Ook heb ik vorig jaar nog diazepam geslikt voor een periode, hier ben ik in november mee gestopt. Korter dan 12 maanden ook dus..
Ik heb mijn huisarts vorige week overigens verzocht om bepaalde dingen uit mijn dossier te verwijderen. Dit mag gewoon op verzoek. De dingen die in mijn nadeel kunnen werken heb ik dus geschrapt. Het is nu alleen de vraag of zij voor aanstaande vrijdag alles heeft verwijderd.. Dus ik ben ook nog wel benieuwd of iemand weet of ze bij de eerste afspraak al gaan vragen naar je dossier van de huisarts? Vragen zij dit dan op of mag je dit zelf aanleveren? In het laatste geval zou ik nog even tijd kunnen rekken om er zeker van te zijn dat alles gedelete is..
Tsja, of ik moet er voor kiezen om de afspraak pas door te laten gaan wanneer mijn dossier is 'opgeschoond'. Vrijdag is het gesprek met de psych namelijk al.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Edit: ik denk er serieus over na om het 1 jaar of 2 jaar uit te stellen, zodat ik er "dossier-technisch" gezien wat beter voor sta en er ook meer tijd is verstreken sinds mijn laatste medicatiegebruik. Zou zonde zijn als ik straks 12 jaar geen rijbewijs mag halen toch.. Of veel geld kwijt ben aan alle onderzoeken en het antwoord is alsnog nee. Ik hoor graag jullie meningen en adviezen! Ik vind het echt een hele lastige keuze!