Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3mmc speekseltest

3mmc speekseltest

32 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het hangt er natuurlijk allemaal van af wat je rijgedrag was en hoe jij overkwam op de betreffende agenten.

Ook al is 3mmc legaal (om het maar even zo te noemen) is het rijden onder invloed van stoffen die je rijvaardigheid beïnvloeden natuurlijk verboden. 3mmc zal zeker invloed hebben op die rijvaardigheid. En als jij al kaakschaatsend in de auto zat, maar bijv. Coke en speed etc zijn negatief, dan kunnen ze natuurlijk naar een andere oorzaak gaan kijken. Aangezien het wel al meer dan 24 uur geleden was, dan zal je niet echt meer merkbaar onder invloed zijn geweest.

Als je 1x per week een jointje rookt en het nu 12 uur geleden was dan gok ik dat dat wel losloopt. Als je geen cocaïne of andere dingen had gebruikt, dan is dat ook negatief, maar de bevindingen van de agenten kunnen ook wat betekenen.

Succes in ieder geval en laat hier even weten wat de uitslag en het vervolg is, ben benieuwd.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wolters zei:
Is goed ga ik doen , het blowen was al 12 uur geleden dus daar zal ik geen problemen mee krijgen
Klik om te vergroten...
Deze conclusie kan weleens heel anders uitpakken, dan je denkt...
Wat, en hoeveel heb je 12 uren voor de staandehouding
gerookt?
Was dat het enige?
Bij een combi gebruik is de straf direct 1000 euro, en er volgt een onvoorwaardelijke ontzegging van de rijbevoegdheid voor 12 maanden...
Wat ik me afvraag is de staandehouding wel rechtmatig geweest.
van belang is deze regel:
als de bestuurder van een motorvoertuig onder invloed verkeert van een stof, waarvan hij had moeten weten dat deze de rijvaardigheid kan beïnvloeden, is hij strafbaar. Dus, iedere stof die de rijvaardigheid kan beïnvloeden. Dus ook
3 mmc. En je had er toch wel wat van binnengewerkt....

ik vraag me af:
Wat was de reden van de staandehouding precies?
wat gebeurde er daarna precies?
Waar komt die positieve uitslag van coke, en methamfetamine vandaan?
Het lijkt me toch raar, dat iemand zich volstopt met al die verschillende stoffen!

Neem absoluut een advocaat in de arm!
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Iemand staandehouden (stilhouden) in een voertuig is ten alle tijden toegestaan zonder dat hiervoor een aanleiding hoeft te zijn.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik dacht het niet.
Hetzelfde geldt voor het vorderen van het tonen van een geldig identiteitsbewijs.
Ook hiervoor moet een reden zijn.
Mij zijn een aantal vonnissen en arresten bekend, waar juist door een afwezigheid van de reden tot staandehouding ontbrak.
Alles wat daarna aangetroffen werd, is tot onrechtmatig verkregen bewijs verklaard door de rechter.
Vrijspraak was daar het gevolg van.

Kleinigheidje: maar in deze context toch maar even:
Het is: te allen tijde.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wolters zei:
ga ik nu de lul zijn?
Klik om te vergroten...
Ja! Ze zullen het opvatten als combigebruik. En dat wordt zwaar bestraft. Hoe hoger de dosis en hoe meer de hoeveelheid gebruikte middelen, hoe zwaarder de straf meende ik.

Geen verstand van verder, maar bereid je maar vast voor.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zoals ik al eerder zei, bij combigebruik is het standpunt van het openbaar ministerie:
1000 euro boete, en 12 maanden het rijbewijs innemen.
Dus: Ja, dat wordt stevig aangepakt.
W
WoltersLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Zoals ik al eerder zei, bij combigebruik is het standpunt van het openbaar ministerie:
1000 euro boete, en 12 maanden het rijbewijs innemen.
Dus: Ja, dat wordt stevig aangepakt.
Klik om te vergroten...
Beste zand man , dat weet ik zelf ook wel maar ben opzoek na ervaringen ik weet nu al dat je vrij weinig van de stof afweet

voorderest zitten er wel een paar nuttige berichten tussen ik hou jullie op de hoogte
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Ik dacht het niet.
Hetzelfde geldt voor het vorderen van het tonen van een geldig identiteitsbewijs.
Ook hiervoor moet een reden zijn.
Mij zijn een aantal vonnissen en arresten bekend, waar juist door een afwezigheid van de reden tot staandehouding ontbrak.
Alles wat daarna aangetroffen werd, is tot onrechtmatig verkregen bewijs verklaard door de rechter.
Vrijspraak was daar het gevolg van.

Kleinigheidje: maar in deze context toch maar even:
Het is: te allen tijde.
Klik om te vergroten...

Het besturen van een voertuig vereist een geldig rijbewijs die ten alle tijde gevraagd mag worden zonder enige reden. Vereist is wel dat het hier om een verkeerscontrole gaat en er dus naar het rijbewijs gekeken wordt. Het besturen van

Een ID bewijs van een bijrijder vragen mag dan weer niet..

uiteraard bij het ontbreken van een voertuig zal er wel een geldige reden moeten zijn voor het vragen van een paspoort/idkaart.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Zandman zei:
@ Hier En Daar Een Fuifje:
Ik heb een en ander uitgezocht.
Op zich is dit een interessante uitdaging, om dit nader uit te zoeken, en het is veel tekst.
Daarom maak ik er een apart topic van, om dit topic niet te vervuilen.
Naam van dat nieuwe topic:
Wanneer mag inzage van het rijbewijs worden gevorderd?
Dit is beter, apart.
Klik om te vergroten...

Nieuw topic is niet nodig, want er is geen discussie over mogelijk.
Artikel 160 WVW legt het mooi uit.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
HierEnDaarEenFuifje zei:
Nieuw topic is niet nodig, want er is geen discussie over mogelijk.
Artikel 160 WVW legt het mooi uit.
Klik om te vergroten...
Ik heb de artikelen gelezen, en mijn visie over gegeven.
Ik vind zelf de uitleg in de artikelen niet zo duidelijk, en daarom heb ik mijn visie uitvoerig onderbouwd.

Reageer maar, zou ik zeggen....
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
@ Hier En Daar Een Fuifje:
Ik heb een en ander uitgezocht.
Op zich is dit een interessante uitdaging, om dit nader uit te zoeken.

Waar is ( in welke wetgeving) is geregeld wanneer en door wie een rijbewijs ter inzage kan worden gevorderd?
Dat staat allemaal in de artikelen 159, 160, 161 en 162 van de WegenverkeersWet, hierna: WvW.
Dit zijn heel wat letters, ik zal in het kort er wat van zeggen.
Allereerst zijn de ambtenaren genoemd in artikel en 142 genoemd, (politie en boa 's daartoe bevoegd, verder ambtenaren van 's Rijks Belastingen, Ambtenaren van Verkeers inspectie, de Kmar, en nog wat andere.
Wanneer mogen zij dat vorderen?
En hierom draait ons vraagstuk, er staat: " op eerste vordering".
Van wie mag dat gevorderd worden?
Nu wordt het leuk (vind ik)
Dat mag van de bestuurder van het motorvoertuig, maar ook nog eens van diegene, die aanstalten maakt om achter het stuur plaats te nemen.
Kan dit te allen tijde?
En nu zeg ik: volgens mij niet.
De reden: wanneer mag er een vordering worden gedaan?
Dan moet eerst het motorvoertuig staande worden gehouden.
En dit " in de rechtmatige uitvoering van de bediening " van de ambtenaar, die dat vordert.
Een vordering, die gedaan wordt door het bevoegd gezag, deze staat in artikel 180 WvSv genoemd, wel, daar kan je beter direct aan voldoen.
Er staat een fikse boete op, als je dit opzettelijk weigert.
Gaat het om een vordering van een identiteitsbewijs, en dat is ook een rijbewijs, en je weigert dat te tonen, dan mogen ze je meenemen ter vaststelling van de identiteit.
Een boete wegens weigering is minder hoog dan die van art.180 Sv, maar toch, een hoop ellende valt je ten deel...
Kunnen de ambtenaren dan zomaar jouw auto doen stoppen, zonder dat er sprake is van een verkeers inspectie?
En de vordering tot inzage doen?
Dit heb ik expliciet genoemd, niet gevonden.
Mijn redenatie is, dat voor het doen van een vordering, een reden moet zijn.
Dus, "er is iets aan de hand".
Met natrekken van je kenteken, dat gaat echt razendsnel, vaak via een scan auto, is er iets boven komen drijven, een niet betaalde bekeuring, je slingert bij het rijden, of je rijbewijs was eerder al ingevorderd oid.
Dan wil men weten wie de bestuurder is, nietwaar...
Maar zonder geldige reden jou aan de kant zetten, zo ook je auto doorzoeken, dat gaat dus m.i niet.

Zit ik hiermee verkeerd, reageer...
Ik ben niet te oud om nog iets te leren!
Klik om te vergroten...
Ik zet speciaal voor mijn confrere, mijn gewijzigde zienswijze nog even extra neer....
U mag uiteraard reageren...
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Ik zet speciaal voor mijn confrere, mijn gewijzigde zienswijze nog even extra neer....
U mag uiteraard reageren...
Klik om te vergroten...
De lengte van jouw bericht duidt erop dat het tijd wordt dat er duidelijkere regelgeving gevormd moet worden :tilttearlaugh:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja, in beide gevallen die je aangeeft, heb je gelijk.
De materie zou verbetering moeten krijgen, en de tekst is lang (van mijn reactie)
En dan nog heb ik die tekst zo kort mogelijk gehouden...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."