Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs in het OV.

Drugs in het OV.

10 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#1
Aangeven bij de politie lijkt mij sterk.
Misschien een melding bij de vervoerder of spoorweg politie maar lijkt me sterk voor iets wat die persoon niet zeker weet waarschijnlijk.
Zolang je niet veel bij je hebt zou ik mij geen zorgen maken.
En ja bier in de bus mag ook officieel niet maar nooit iets van gehoord.
S
Sosfie2000Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Goedenavond allemaal,

Laat ik beginnen met zeggen dat ik normaal niet schrik van mensen die toevallig zien als ik een nakkie (puntje, schepje) neem in het openbaar. Maar vandaag gebeurde het me toch. Even een uitleg.

Allereerst hoop ik dat er niet gejugded word over mijn drugsgebruik. Ik zat in de bus onderweg naar huis van werk op een dinsdag. Zware dag gehad en hard gewerkt. Ik had zin in wat 3mmc omdat ik dat bij me had. Dus zoals ik al veel vaker had gedaan, nam ik sneaky een nakkie met mn hoofd in mn rugzak.

Voordat ik de bus instapte had de chauffeur al de pik op me, want ik had geen mondkapje bij me. Uiteindelijk 1 gekregen van een hele lieve mevrouw. Ik moet erbij zeggen dat ik eruit zag als de gemiddelde zwerver. Ik kwam net uit mijn werk dus zat helemaal onder het stof en zwarte vegen. Ik merkte dat hij mij hierom al anders behandelde. Ik ging express achterin de bus zitten met mijn rug naar zijn kant. Ik merkte dat hij mij bewust in de gaten aan het houden was, vanuit z'n spiegel en camera's.

Nou ik dus dat nakkie genomen met direct daarna volgend de grootste schrik van m'n leven. Ik hoorde niet eens precies wat hij zei maar wat ik wel verstond was: ik zie jou nu toch niet zitten snuiven want dan spoor ik je op en geef ik je aan. Mijn hemel. Ik deed alsof ik niks gehoord had en stond op richting de uitgang want ik was bij mijn halte. Ik zag hem kapot boos in zn spiegel kijken en toen besefte ik het pas echt dat hij het had gezegd en dat hij me in de gaten zat te houden. Ik stak vriendelijk mijn hand op alsof ik niks doorhad. Toen ik de bus uitwas bleef hij nog kapot lang staan. Een minuut of 3 ongeveer.

Nou is mijn vraag aan jullie dus: Kunnen buschauffeurs en dergelijke jou daar echt voor aangeven? En gebeurd dat vaak? Ik bedoel er hangt een camera in de bus en ze zouden daarmee mn gezicht kunnen identificeren. Als ik in mn eentje zou zijn zou het me geen reet uitmaken, maar ik woon nog thuis met mn ouders, zusje en broertje. En dit is niet iets waar ik hun mee wil belasten. Alvast bedankt voor de antwoorden

xx
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het ergste lijkt me dat je een reisverbod zou krijgen van de vervoerder.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#4
StraatPiraat zei:
Het ergste lijkt me dat je een reisverbod zou krijgen van de vervoerder.
Klik om te vergroten...
Of hij belt de politie en dan is het een ander verhaal.
Jamaar ze gaan echt niet komen voor 1 persoon. Nee, maar wel als hij aangeeft dat hij die persoon verdenkt van dealen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het is inderdaad niet zo netjes om drugs te gaan snuiven in de bus en daar kan je wel wat gezeik mee krijgen. Überhaupt de bus uitgezet worden omdat je zit te snuiven is natuurlijk al niet fijn. Maar in het ergste geval kan de (spoorweg)politie erbij gehaald worden, en als die dan zin krijgen om moeilijk te gaan doen dan zit je niet echt in een fijne positie.
Maar als het gaat om 3-MMC dan kun je (nu nog) geen veroordeling vanwege de Opiumwet krijgen. Dus dan wordt het hoogstens een boete vanwege verstoring van de openbare orde in het openbaar vervoer ofzo, ik weet niet wat voor wettelijke grond ze daar dan precies voor hebben. Dat zijn allemaal niet zo heel grote problemen, dus het voornaamste lijkt me gewoon dat dit geen chille ervaringen zijn dus dat je je dan beter kunt afvragen of je misschien wat anders moet doen qua drugs gebruiken.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wacht gewoon even tot je uit de bus bent, heb je echt zo weinig zelfcontrole dat je in de bus gaat lopen snuiven? En dan gaat klagen als mensen er last van hebben terwijl je al zonder mondkapje binnenkomt?
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ligt er aan.
In Amsterdam heb je gvb busjes die rijden rond en als ze in de buurt zijn komen ze langs bij meldingen.

Maar ja als niemand je heeft gezien en alleen de chaufeur is het zijn woord tegen jou woord en als jij glashard ontkent hebben medewerkers van een OV bedrijf weinig bevoegdheden om iets te kunnen doen.
Tenzij het BOA's zijn (handhaving met extra bevoegdheden)
Dan alsnog stop het in je onderbroek en als je een kaartje hebt kunnen ze je niks maken.
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dirkjan zei:
heb je echt zo weinig zelfcontrole dat je in de bus gaat lopen snuiven?
Klik om te vergroten...
Lekker snuiven in de bus is niks mis mee 😜
R
Ramon den haagLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jumping Jack zei:
Lekker snuiven in de bus is niks mis mee 😜
Klik om te vergroten...
Als je de bus hebt afgehuurd en met vrienden onderweg bent naar een feest🥳🥳🥳
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#10
3mmc wordt niet gezien als drug in Nederland dus ik denk dat het niets voor gevolg kan hebben. Uberhaupt kunnen ze niet weten wat je gesnoven hebt zelfs al was het iets dat illegaal was.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Cerberus zei:
3mmc wordt niet gezien als drug in Nederland dus ik denk dat het niets voor gevolg kan hebben. Uberhaupt kunnen ze niet weten wat je gesnoven hebt zelfs al was het iets dat illegaal was.
Klik om te vergroten...
Gevolgen heeft het waarschijnlijk niet, je bent wel alle niet identificeerbare spulletjes kwijt die je bij je hebt.
Daar hoor je ook geen zak meer van is mijn ervaring, lullig is het wel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."