Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHalve gram coke duitsland

Halve gram coke duitsland

22 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
M
MiepmiepLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben gister aangehouden in duitsland. Ze hebben hier een halve gram coke bij mij gevonden. Er was niks in mijn urine. Ze hebben deze in beslag genomen en een aantekening gemaakt. Wat voor hoogte van boete kan ik hiervoor verwachten? Iemand enig idee?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kut politie
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Afhankelijk van hoe zwaar de overtreding is, voorziet de wet dat men een gevangenisstraf tussen drie maanden en vijf jaar én een geldboete tussen 1.000 en 100.000 euro kan krijgen. Dit bedrag moet vermenigvuldigd worden met 8 opdeciemen, wat betekent dat de boete in de praktijk tussen de 8.000 en 800.000 euro kan liggen.

In het verkeer is er een nultolerantie wat druggebruik betreft. Sinds 1 oktober 2010 wordt er met speekseltesten gecontroleerd op cocaïnegebruik in het verkeer.

Wat zegt de wet over cocaïne? - De Druglijn

In België verbiedt de wet het bezit, de verkoop, de aankoop en de invoer van cocaïne. De strafmaat hangt af van hoe zwaar de overtreding is.
www.druglijn.be www.druglijn.be
M
MiepmiepLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zat in me broekzak, ja ik weet heel dom, maar dat is mijn vraag niet
M
MiepmiepLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als het zo ernstig was dan hadden ze mij wel meegenomen naar het bureau.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
benzzzy zei:
Afhankelijk van hoe zwaar de overtreding is, voorziet de wet dat men een gevangenisstraf tussen drie maanden en vijf jaar én een geldboete tussen 1.000 en 100.000 euro kan krijgen. Dit bedrag moet vermenigvuldigd worden met 8 opdeciemen, wat betekent dat de boete in de praktijk tussen de 8.000 en 800.000 euro kan liggen.

In het verkeer is er een nultolerantie wat druggebruik betreft. Sinds 1 oktober 2010 wordt er met speekseltesten gecontroleerd op cocaïnegebruik in het verkeer.

Wat zegt de wet over cocaïne? - De Druglijn

In België verbiedt de wet het bezit, de verkoop, de aankoop en de invoer van cocaïne. De strafmaat hangt af van hoe zwaar de overtreding is.
www.druglijn.be www.druglijn.be
Klik om te vergroten...
Deze link gaat over België toch?
Miepmiep zei:
Ik ben gister aangehouden in duitsland. Ze hebben hier een halve gram coke bij mij gevonden. Er was niks in mijn urine. Ze hebben deze in beslag genomen en een aantekening gemaakt. Wat voor hoogte van boete kan ik hiervoor verwachten? Iemand enig idee?
Klik om te vergroten...
In welke deelstaat ben je aangehouden?
M
MiepmiepLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hertzogenrath/aachen
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoe zijn ze achtergekomen dat je coke had?
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Hebben ze je adres en/of een kopie van je ID?

Deelstaat Nordrhein Westfalen is toleranter dan bv. Bayeren. Aangezien het maar een halve gram was, denk ik dat het met een sisser afloopt. Anders moest je mee naar het bureau toch, en meteen betalen.

Ik heb deze info een hele tijd geleden opgezocht, omdat ik wel es ging stappen in Duitsland en pep bij me had. Wat ik nog ervan weet is dat je de 1e keer hoogstens een boete krijgt, en een paar maanden niet meer welkom bent.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Sowieso nooit zonder advocaat ook maar iets zeggen tegen de politie, dit kan later tegen je gebruikt worden! Je bent niet verplicht om een verklaring af te leggen zonder advocaat.
Je zegt gewoon dat je het niet weet!

Als je goed Duits spreekt, is dit een interessant artikel:

www.anwalt.de

Mit Drogen erwischt? Alle Infos zu Betäubungsmitteln im Strafrecht (BtM)

www.anwalt.de www.anwalt.de
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik zou het niet weten en kan je geen sluitend antwoord geven. Maar voor een half grammeke zou ik niet teveel problemen verwachten.

In Belgie zijn al een paar maten van mij opgepakt met relatief grote hoeveelheid xtc. Ze kwamen eraf met een verplichte soort ‘les over de gevaren van drugs’ en een boete van paar honderd euro - maar in Duitsland lijken ze mij wel wat strenger.

ALS ze al een boete opsturen, zal t volgens mij niet boven de €500 uitkomen... maar opnieuw, dat is mijn gedacht, weet er niks van.

Wel een vraagje: als je het bij had, hoeveel tijd zat er dan tussen je laatste gebruik zodat ze niks in je lichaam hadden teruggevonden? En heb je enig idee waarom ze er jou uitkozen voor de controle? - puur uit interesse :wink:
M
MiepmiepLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb ook geen verklaring afgelegd. Reed gwn een routine controle aan de grens in. Stom toeval eigenlijk. Ik heb het eigenlijk jaren niet gebruikt was het van plan om weer eens te doen. Dus vinden in me systeem/lichaam doen ze zowiezo niet
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dan sta je er goed voor.
Want er is dus niks gevonden bij die laatste check...
Dit komt beslist wel goed.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
benzzzy zei:
Kut politie
Klik om te vergroten...
Waarom meteen "kutpolitie"?
Zij voeren de wetgeving controle uit.
Dat is hun boterham.
Zou je in dit soort zaken niet eerst eens bij jezelf ten rade gaan omdat je "oeps! beetje dom van mezelf, om dat spul bij me te hebben in het buitenland...."
Niet dat ik pro politie ben, integendeel, maar ik wil aangeven dat je ook weleens aan je zelf e.e.a te danken hebt....
D
Dj1997Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Miepmiep zei:
Ik heb ook geen verklaring afgelegd. Reed gwn een routine controle aan de grens in. Stom toeval eigenlijk. Ik heb het eigenlijk jaren niet gebruikt was het van plan om weer eens te doen. Dus vinden in me systeem/lichaam doen ze zowiezo niet
Klik om te vergroten...
Hoe is het uiteindelijk afgelopen
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dj1997 zei:
Hoe is het uiteindelijk afgelopen
Klik om te vergroten...
Ga je zelf nog een topic openen om te weten te komen wat/hoe er met je zal gebeuren toen je in Duitsland gepakt bent ?.
Of ga je alle topics kapen van leden die niet actief zijn ?.

wilde gok hoor.
A
AcousticLid
01-01-2024, 00:00
#17
benzzzy zei:
Afhankelijk van hoe zwaar de overtreding is, voorziet de wet dat men een gevangenisstraf tussen drie maanden en vijf jaar én een geldboete tussen 1.000 en 100.000 euro kan krijgen. Dit bedrag moet vermenigvuldigd worden met 8 opdeciemen, wat betekent dat de boete in de praktijk tussen de 8.000 en 800.000 euro kan liggen.

In het verkeer is er een nultolerantie wat druggebruik betreft. Sinds 1 oktober 2010 wordt er met speekseltesten gecontroleerd op cocaïnegebruik in het verkeer.

Wat zegt de wet over cocaïne? - De Druglijn

In België verbiedt de wet het bezit, de verkoop, de aankoop en de invoer van cocaïne. De strafmaat hangt af van hoe zwaar de overtreding is.
www.druglijn.be www.druglijn.be
Klik om te vergroten...
Het gaat in dit geval om ´duitsland´
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Vandaag: Duitsland
Volgende maand: Nederland.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wir schaffen das.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het risico van straf kan tegen een jaar bak aanlopen plus een forse boete...
500 gram is een handel eenheid en dan sta je er slecht op! ( Mehr als ein geringer menge)
en dan nog een echte harddrug ook...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."