Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDoorgereden na ongeluk zonder schade aan beide partijen

Doorgereden na ongeluk zonder schade aan beide partijen

12 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#1
Blocken die handel
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Een aangifte gaat er echt niet komen.
Mocht dat wel het geval zijn, dan doe je meteen een aangifte de deur uit inzake poging tot afpersing. Bewaar dat app je goed!
Maar zover gaat het niet komen, dan zou deze meneer wel heel dom zijn...
J
JasperdenhaagLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb zojuist een “ongeluk” gehad, zachtjes naar achter gereden en volgens de scooter bestuurder hem geraakt (niks gevoeld, niks gezien) vervolgens doorgereden omdat ik niks gevoeld/gezien hebt. Vervolgens bij een stoplicht ging hij naast me staan en zeggen dat ik moest stoppen. Ik weet zeker dat ik hem niet geraakt heb dus ben doorgereden. Hij achtervolgde me en uiteindelijk toch gestopt. Gekeken naar de scooter en geen schade.
Vervolgens toch nummer gegeven hij appt me net dat hij 50 euro wilt en anders naar de politie stapt voor wegrijden na een ongeluk wat ik al raar vind, hij wilt geen foto’s van schade sturen. Ik heb niks strafbaars gedaan toch als er geen schade is?
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jasperdenhaag zei:
Ik heb zojuist een “ongeluk” gehad, zachtjes naar achter gereden en volgens de scooter bestuurder hem geraakt (niks gevoeld, niks gezien) vervolgens doorgereden omdat ik niks gevoeld/gezien hebt. Vervolgens bij een stoplicht ging hij naast me staan en zeggen dat ik moest stoppen. Ik weet zeker dat ik hem niet geraakt heb dus ben doorgereden. Hij achtervolgde me en uiteindelijk toch gestopt. Gekeken naar de scooter en geen schade.
Vervolgens toch nummer gegeven hij appt me net dat hij 50 euro wilt en anders naar de politie stapt voor wegrijden na een ongeluk wat ik al raar vind, hij wilt geen foto’s van schade sturen. Ik heb niks strafbaars gedaan toch als er geen schade is?
Klik om te vergroten...
screenshot maken en aangifte van poging tot afpersing doen ,dek je jezelf ook gelijk in.
T
TrippiLid
01-01-2024, 00:00
#5
Doorrijden na een ongeval is een misdrijf, ook als er "geen schade" is ontstaan. Maar dat betekent niet dat je je moet laten chanteren natuurlijk. Die gast heeft een rechtsreeks vorderingsrecht op je verzekeraar dus hij hoeft jou niet af te persen. Het is overigens altijd netter om gewoon een schadeformulier in te vullen en daarop in te vullen dat er geen schade was. Dat voorkomt ook weer gezeik met je verzekeraar.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Geen 50 euro betalen iig.

Als diegene van de scooter er wat mee wil, dan schadeformulieren invullen en de verzekering laten kijken. Vooral vermelden niets gezien en niets gevoeld te hebben. Zou ook lekker in de opmerkingen dan zetten dat de scooterrijder dreigde met politie als je geen 50 euro betaalde.

Appje van hem bewaren. Wegrijden na een ongeluk gaat sowieso niet meer op, want hij heeft je gegevens.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Een wel heel verderfelijke manier om te proberen om geld af te troggelen.
Ik mag hopen dat hij er niet zomaar mee wegkomt.
b
billnyeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jasperdenhaag zei:
Ik heb zojuist een “ongeluk” gehad, zachtjes naar achter gereden en volgens de scooter bestuurder hem geraakt (niks gevoeld, niks gezien) vervolgens doorgereden omdat ik niks gevoeld/gezien hebt. Vervolgens bij een stoplicht ging hij naast me staan en zeggen dat ik moest stoppen. Ik weet zeker dat ik hem niet geraakt heb dus ben doorgereden. Hij achtervolgde me en uiteindelijk toch gestopt. Gekeken naar de scooter en geen schade.
Vervolgens toch nummer gegeven hij appt me net dat hij 50 euro wilt en anders naar de politie stapt voor wegrijden na een ongeluk wat ik al raar vind, hij wilt geen foto’s van schade sturen. Ik heb niks strafbaars gedaan toch als er geen schade is?
Klik om te vergroten...
je had moeten stoppen de toen hij zei dat je moest stoppen er kan natuurlijk schade zijn zo als iets doms als een krasje op ze scooter als je daarna echt doorgereden was terwijl hij schade heeft is het strafbaar zelfs als het maar een krasje is maar je bent gestopt en je hebt informatie uitgewisseld dus door rijden na ongeval is het al niet meer dus je bent op dat punt niet strafbaar en normaal gaat het via de verzekering en al helemaal niet niet geef me 50 euro dus laat hem maar lekker naar de politie gaan je heb niks verkeerds gedaan sla wel dat app bericht op dat hij zegt 50 euro anders ga ik naar de politie
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zoals ik het zie heb je niks misdaan.

In jouw optiek heeft een aanrijding niet plaatsgevonden, dus je bent doorgereden. Even later ben je tóch gestopt na verzoek van scooter rijder. Van een misdrijf is dus verre van sprake. Vervolgens wordt je gechanteerd via de app.

Naar aanleiding van dat laatste..nummer blocken. Aangifte zal hij niet doen, maar doet hij dat toch dan moet hij maar met bewijzen komen die er niet zijn.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik denk dat die schavuit zich drukker moet gaan maken over deze kwestie, dan jij.
Het is een zwakke poging om af te persen en dat is bij ons in Nederland nog altijd een strafbaar feit.
Wat een sukkelaar is deze scooter rijder! Via Whatsapp gaan dreigen...hoe dom kan je zijn, nietwaar.
J
JasperdenhaagLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bedankt voor jullie reacties!!! Heb hem uiteindelijk gewoon geblokkeerd, leek mij het beste om te doen
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#12
mag ik vragen waarom je dit op een drugsforum vraagt?

was je onder invloed misschien?

want in principe lijkt mij een juridisch onderbouwd antwoord wel beter dan speculeren.

die 50 euro is wel een beetje vreemd, dat zal vast in je voordeel werken mocht er een aangifte komen met getuigen.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Mocht hij wel daadwerkelijk zijn aangereden (ookal heb jij dat niet gevoeld) lijkt me dat behoorlijk schrikken😅

Hopelijk loopt het voor iedereen gewoon normaal/goed af. 🍀

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."