Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsScooter rijden onder invloed alcohol en wiet

Scooter rijden onder invloed alcohol en wiet

37 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Henk spaan zei:
He goedenavond Hoeveel jointjes had je die dag gerookt?
Klik om te vergroten...
3,4
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nee, je moet die bloedtest n i e t weigeren.
Want dan gaat de rechter uit van de hoogste waarden qua strafoplegging, en daar word je beslist niet blij van...je kunt maar beter meewerken!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Zandman zei:
Nee, je moet die bloedtest n i e t weigeren.
Want dan gaat de rechter uit van de hoogste waarden qua strafoplegging, en daar word je beslist niet blij van...je kunt maar beter meewerken!
Klik om te vergroten...
Het merkwaardige is dat je normaliter niet hoeft mee te werken aan je eigen veroordeling. Daarom heb je het recht om te zwijgen.
In deze speciale gevallen mbt een bloedonderzoek liggen deze feiten dus heel anders.
Je mag weigeren, hetgeen toch idd een strafbaar feit oplevert, en als kers op de taart gaat de rechter dus uit van de hoogste categorie aan bloed gehalte van de stof die in het geding is....dus van die weigering word je zaak alleen maar beroerder.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
Het merkwaardige is dat je normaliter niet hoeft mee te werken aan je eigen veroordeling. Daarom heb je het recht om te zwijgen.
In deze speciale gevallen mbt een bloedonderzoek liggen deze feiten dus heel anders.
Je mag weigeren, hetgeen toch idd een strafbaar feit oplevert, en als kers op de taart gaat de rechter dus uit van de hoogste categorie aan bloed gehalte van de stof die in het geding is....dus van die weigering word je zaak alleen maar beroerder.
Klik om te vergroten...
Dat is waar. Maarja, anders zou er ook wel een erg grote maas in de wet ontstaan. Dan mag je niet onder invloed rijden, maar wordt het onmogelijk om vast te stellen dat iemand dat heeft gedaan op het moment dat die persoon weigert mee te werken.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Maar er zijn allerlei aanwijzingen die een drank of drugsgebruik met zich meebrengen.
Alleen de mate waarin er en hoeveel er ingenomen is, ligt lastig te bewijzen als daar geen nader onderzoek naar gedaan wordt. En dan geldt ook nog hoe meer geconsumeerd, hoe te hoger de straf...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
De TS stelt ook de vraag, wat voor straf hij kan verwachten.
Als er sprake is van een combigebruik, dus zowel van alcohol en weed gebruik, en van beide boven de geldende maximum grenswaarden, dan wordt het een nare zaak.
Richtlijn O.M:
Bij combigebruik dus, 1jaar onvoorwaardelijke ontzegging rijbevoegdheid, daarbij een boete van 1200 euro.
Daar kan ook het CBR nog eens aan te pas gaan komen...
Ik hoop voor de TS dat een scooter bestuurder er iets genadigder van afkomt.
Neem igg een goede advocaat!
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
De TS stelt ook de vraag, wat voor straf hij kan verwachten.
Als er sprake is van een combigebruik, dus zowel van alcohol en weed gebruik, en van beide boven de geldende maximum grenswaarden, dan wordt het een nare zaak.
Richtlijn O.M:
Bij combigebruik dus, 1jaar onvoorwaardelijke ontzegging rijbevoegdheid, daarbij een boete van 1200 euro.
Daar kan ook het CBR nog eens aan te pas gaan komen...
Ik hoop voor de TS dat een scooter bestuurder er iets genadigder van afkomt.
Neem igg een goede advocaat!
Klik om te vergroten...

TS reed op een scooter, dus dan is de richtlijn voor combigebruik 500 euro boete en 3 maanden rijontzegging.. uiteraard nog de straf van het CBR
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Een scooter wordt minder zwaar aangepakt als een auto.
Maar dan nog is het een dure aangelegenheid.
En dan het CBR nog....als ze een cursus opleggen dan ben je voor 3 dagen cursus 1200 euro kwijt, daarnaast krijg je dat onderzoek door een psychiater op je bordje.
Voorkomen is beter dan genezen!
K
KatowiceLid
01-01-2024, 00:00
#9
Als ik een paar biertjes op heb pak ik gwn de fiets, ze kunnen dan je rijbewijs iig niet invorderen. Wel kunnen ze een rijverbod voor een paar uur opleggen. Of iig tot je weer nuchter bent.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
En een bekeuring voor openbare dronkenschap op de koop toe....
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Absoluut! Beter dood dan slaaf!
J
JasperdenhaagLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Absoluut! Beter dood dan slaaf!
Klik om te vergroten...
Ik heb vandaag de uitslag binnen, in de uitslag staat niets over THC of iets, alleen de uitslag van alcohol (ethanol) wat 0,25 mg per liter bloed is wat 0,05 over het limiet van beginnende bestuurder is

maar waarom staat er niks over de THC??? Heb ik nu geluk gehad of is er iets anders aan de hand, aparte brief of?
J
JasperdenhaagLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jasperdenhaag zei:
Ik heb vandaag de uitslag binnen, in de uitslag staat niets over THC of iets, alleen de uitslag van alcohol (ethanol) wat 0,25 mg per liter bloed is wat 0,05 over het limiet van beginnende bestuurder is

maar waarom staat er niks over de THC??? Heb ik nu geluk gehad of is er iets anders aan de hand, aparte brief of?
Klik om te vergroten...
Ik had wel een verklaring getekend dat ik een jointje had gerookt, dom ik weet het maar ik had er geen tijdstip/dag iets bij gezegt:”een jointje gerookt” kan ook door mij op een hele andere manier geïnterpreteerd zijn naar bijvoorbeeld “ik dacht dat deze week werd bedoeld”
J
JasperdenhaagLid
01-01-2024, 00:00
#14
Uiteindelijk nooit meer wat van gehoord 😂😂 alleen uitslag alcohol was 0,25 en thc was te laag terwijl ik een groot gebruiker ben minimaal 6 jointjes per dag in die periode wel van geleerd, niet eens een boete voor de alcohol mogen ontvangen
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zonder geluk vaart niemand wel......
H
Henk spaanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jasperdenhaag zei:
Uiteindelijk nooit meer wat van gehoord 😂😂 alleen uitslag alcohol was 0,25 en thc was te laag terwijl ik een groot gebruiker ben minimaal 6 jointjes per dag in die periode wel van geleerd, niet eens een boete voor de alcohol mogen ontvangen
Klik om te vergroten...
He goedenavond Hoeveel jointjes had je die dag gerookt?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#17
Henk spaan zei:
He goedenavond Hoeveel jointjes had je die dag gerookt?
Klik om te vergroten...
Ts is niet meer actief
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Henk spaan zei:
He goedenavond Hoeveel jointjes had je die dag gerookt?
Klik om te vergroten...
Hoeveel jointjes had jij gerookt op 25-03-2022?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."