Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHulp met onderzoek tegen "drugsmisbruik"

Hulp met onderzoek tegen "drugsmisbruik"

11 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
ribbaterug zei:
Beste leden,

Ben een tijd geleden positief getest op THC, het gehalte is dan ook 3,0 microgram bij mij was dit helaas 3,2.
Ik krijg nu precies dezelfde straf opgelegd als iemand die Bijv. 15x over het limiet is gegaan.
Zijn er mensen die op dit moment in hetzelfde schuitje zitten en tips en tricks hebben voor het psychologische onderzoek dat gaat komen,
als er mensen zijn die de brochure naar me op willen sturen zou ik dat heel erg op prijs stellen.

Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn hierover.

Groetjes,

Ribba
Klik om te vergroten...
Hier zijn advocaten o.a voor uitgevonden. Zou het zelf niet weten maar zou het aan een advocaat vragen.
Succes!
r
ribbaterugLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tijdloos zei:
Hier zijn advocaten o.a voor uitgevonden. Zou het zelf niet weten maar zou het aan een advocaat vragen.
Succes!
Klik om te vergroten...
Dat klopt inderdaad maar wil er eerlijk gezegd niet meer aan spenderen dan nodig is, weet van mezelf dat ik geen misbruiker ben maar met dat alleen ga je het niet redden in zo'n onderzoek had ik begrepen. met zo'n advocaat ben je al gauw 750 ex. btw kwijt denk dat ik dezelfde info ook kan krijgen van behulpzame mensen hier. Dit hele systeem is puur gebouwd voor geld (en de mensen die wel echt Drugs misbruikers zijn).
Ik heb ook het gevoel dat deze zogenaamde Cbr advocaten het puur voor het geld doen komen totaal niet behulpzaam over.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Krijg je niet de nieuwe cursus opgelegd? Was het je eerste keer of?

De weet heeft indd niet zoals bij alcohol verschillende straffen voor hogere/lagere waardes helaas.

Verder zijn er weinig tips en tricks te vermelden voor ons. De brochure is indd handig, maar die heb ik niet voor je. Juridische hulp gespecialiseerd op dit gebied is het beste, maarja snap dat dit ook aardig in de kosten kan lopen ja.
r
ribbaterugLid
01-01-2024, 00:00
#4
HierEnDaarEenFuifje zei:
Krijg je niet de nieuwe cursus opgelegd? Was het je eerste keer of?

De weet heeft indd niet zoals bij alcohol verschillende straffen voor hogere/lagere waardes helaas.

Verder zijn er weinig tips en tricks te vermelden voor ons. De brochure is indd handig, maar die heb ik niet voor je. Juridische hulp gespecialiseerd op dit gebied is het beste, maarja snap dat dit ook aardig in de kosten kan lopen ja.
Klik om te vergroten...
Was helaas voor de invoering van de nieuwe cursus. En ja dit was me eerste keer was daarom ook erg verbaasd toen ik de brief van het CBR binnenkreeg.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
ribbaterug zei:
Was helaas voor de invoering van de nieuwe cursus. En ja dit was me eerste keer was daarom ook erg verbaasd toen ik de brief van het CBR binnenkreeg.
Klik om te vergroten...

Er gaat altijd een melding naar het CBR als je boven de grenswaarde zit. Er is online hopelijk genoeg te vinden voor je en anders toch juridische hulp inschakelen voor de zekerheid.
y
y20Lid
01-01-2024, 00:00
#6
ribbaterug zei:
Dat klopt inderdaad maar wil er eerlijk gezegd niet meer aan spenderen dan nodig is, weet van mezelf dat ik geen misbruiker ben maar met dat alleen ga je het niet redden in zo'n onderzoek had ik begrepen. met zo'n advocaat ben je al gauw 750 ex. btw kwijt denk dat ik dezelfde info ook kan krijgen van behulpzame mensen hier. Dit hele systeem is puur gebouwd voor geld (en de mensen die wel echt Drugs misbruikers zijn).
Ik heb ook het gevoel dat deze zogenaamde Cbr advocaten het puur voor het geld doen komen totaal niet behulpzaam over.
Klik om te vergroten...
Volgens mij ben jij niet zo bekend met advocaten die zijn er altijd om jou te helpen en jou te verdedigen.... Mijn cbr advocaat vroeg 130 voor een gesprek ter voorbereiding op het onderzoek met psychiater cbr. En was het zeker waar heeft me verteld wat ik op elke vraag moest zeggen (en er zijn nogal wat strik vragen) nu wel goedgekeurd door de psychiater. Mijn advocaat gaf ook nog aan gratis het dossier door te willen lezen mocht ik niet goed gekeurd worden.
S
SpatsenLid
01-01-2024, 00:00
#7
2 jaar geleden is mijn rijbewijs ingenomen vanwege een eenzijdige ongeval. Drugsgebruik was niet bewezen, hoewel ik wel onder invloed was.

Ik moest bij het CBR een onderzoek ondergaan naar mijn rijgeschiktheid. Dit houd in dat je een gesprek met een onafhankelijke psychiater krijgt ( onafhankelijk, maar het CBR wijst hem aan🤪 )

Hierin stelt hij jou vragen naar jou leven, opvoeding en gebruik van genotmiddelen om dan een beeld van jou te krijgen. Antwoorden over jou drugsgebruik worden gehanteerd namens het DSM-V model.

Ik heb toen ook een advocaat erbij gehaald, waar ik achteraf toch wel spijt van heb. Dit komt omdat een onderzoek naar jou rijgeschiktheid geen strafmaatregel is. Ze kunnen het je gewoon opleggen. De wet eromheen hebben ze ook heel goed dichtgetimmerd. Daar moet je heel veel geluk mee hebben om daar mee weg te komen.

Mijn tip zou zijn. Hou je geld voor een advocaat lekker in je zak. Je ontkomt hoogst waarschijnlijk toch niet aan die keuring.

wel kan ik je aanraden om zo’n online brochure te bestellen over vragen en tips over die test. Weet welke antwoorden je moet geven. Want de criteria van het DSM model slaat echt nergens op. Met een half kratje bier uitgesmeerd over de hele week, ben je zware alcoholist.

heel veel succes gewenst
S
SpatsenLid
01-01-2024, 00:00
#8
En toch kan ik het niet laten om je te benadrukken die brochure echt te bestellen. Ik had bij 2 vragen de verkeerde antwoord gegeven, daardoor was er volgens de richtlijnen van het DSM model drugsmisbruik van toepassing. Gevolg… jaar lang mijn rijbewijs ongeldig verklaard, daarna weer opnieuw aanvragen met de hele financiële rompslomp daaromheen.

Je zit nu eenmaal gevangen in het CBR fuik. Voor hun ben je nu gewoon een melkkoe. Ik heb het echt met je te doen🙏🏻 succes!
r
ribbaterugLid
01-01-2024, 00:00
#9
y20 zei:
Volgens mij ben jij niet zo bekend met advocaten die zijn er altijd om jou te helpen en jou te verdedigen.... Mijn cbr advocaat vroeg 130 voor een gesprek ter voorbereiding op het onderzoek met psychiater cbr. En was het zeker waar heeft me verteld wat ik op elke vraag moest zeggen (en er zijn nogal wat strik vragen) nu wel goedgekeurd door de psychiater. Mijn advocaat gaf ook nog aan gratis het dossier door te willen lezen mocht ik niet goed gekeurd worden.
Klik om te vergroten...
Heel veel geven er aan niet gespecialiseerd te zijn hierin. En je hebt online veel sites die je uiteindelijk doorsturen naar de zelfde organisatie, ze vragen gelijk 750 ex zonder zelfs te weten waar ik nu sta op het moment. Ben blij voor je dat je er doorheen bent gekomen. Zou je mij deze advocaat door willen sturen, want met deze prijzen en behulpzaamheid zou ik het zeker willen overwegen.
r
ribbaterugLid
01-01-2024, 00:00
#10
Spatsen zei:
En toch kan ik het niet laten om je te benadrukken die brochure echt te bestellen. Ik had bij 2 vragen de verkeerde antwoord gegeven, daardoor was er volgens de richtlijnen van het DSM model drugsmisbruik van toepassing. Gevolg… jaar lang mijn rijbewijs ongeldig verklaard, daarna weer opnieuw aanvragen met de hele financiële rompslomp daaromheen.

Je zit nu eenmaal gevangen in het CBR fuik. Voor hun ben je nu gewoon een melkkoe. Ik heb het echt met je te doen🙏🏻 succes!
Klik om te vergroten...
Pfff kut om te horen. Daarom dat ik me ook zo goed probeer te informeren hier, als ik het zo allemaal lees is een brochure of een advocaat dus echt mandatory. Ik hoop dat het je de volgende keer wel lukt maat.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik zou alles over drugsgebruik ontkennen en toegeven dat je eenmalig geblowd hebt. Want anders kon je natuurlijk niet positief getest worden.

Verder geen ervaring met dit soort dingen. Het enige wat ik adviseer is niet te open te zijn want alles wat ze tegen je kunnen doen, doen ze.
r
ribbaterugLid
01-01-2024, 00:00
#12
Beste leden,

Ben een tijd geleden positief getest op THC, het gehalte is dan ook 3,0 microgram bij mij was dit helaas 3,2.
Ik krijg nu precies dezelfde straf opgelegd als iemand die Bijv. 15x over het limiet is gegaan.
Zijn er mensen die op dit moment in hetzelfde schuitje zitten en tips en tricks hebben voor het psychologische onderzoek dat gaat komen,
als er mensen zijn die de brochure naar me op willen sturen zou ik dat heel erg op prijs stellen.

Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn hierover.

Groetjes,

Ribba

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."