Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGrammetje sos/ 2 pillen xtc mee nemen naar Berlijn

Grammetje sos/ 2 pillen xtc mee nemen naar Berlijn

11 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
N
Nayeonnie_Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi!

Over een klein weekje ga ik met wat vrienden naar Berlijn voor vijf dagen. We willen 1 dag, zoals iedereen die naar Berlijn gaat, naar een techno/ drum and bass bunker gaan. We gaan met de trein naar Berlijn.

Ik wil zelf of een grammetje sos mee nemen of 2 pillen xtc mee nemen. Echter zoek ik wat verduidelijking op drie vragen:

1. Hoe streng controleren ze aan de deur? Wat kan ik daarmee verwachten. Hoe goed moet ik het verstoppen?

2. Hoe streng controleren ze op het feest zelf?

3. Als ik gepakt word met xtc, wat gaat er dan gebeuren en wat zijn de sancties. Ga ik meteen vijf jaar de gevangenis in of krijg ik een boete?

Ik weet dat het natuurlijk niet mag, maar ik wil wel weten wat me te wachten staat als ik besluit om drugs mee te nemen naar Berlijn. 😆😆😆😆
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Berghain neem ik aan?

In mijn ervaring is het niet veel anders dan hier in Nederland: zorg gewoon dat je niet gepakt wordt. Ze controleren “gewoon goed” dus idk, doe wat je op een festival zou doen ofzo. Netzo als op festivals weten ze daar donders goed dat veel mensen gaan gebruiken en wordt het ook min of meer gedoogd, maar je moet t ze niet makkelijk maken haha. Je wordt iig gebodycheckt en je tas/portemonnee wordt gecheckt.
Op het feest zelf zijn mensen vaak genoeg kneiter leip, dus echte controle is er niet. Maar als je heterdaad gepakt wordt ben je wel de sjaak. Niet met z’n tweeën naar de wc gaan, niet in het publiek gebruiken en ff checken of er geen personeel is als je wil gebruiken is wel verstandig.
Als je met een kleine hoeveelheid wordt gepakt zal er niet veel aan de hand zijn: je shit wordt ingenomen en je mag niet naar binnen/wordt eruit gezet. In Nederland gaat dit officieel over 1 pil of een halve gram of max. 5 ml ghb. Één van deze hoeveelheden dus - niet allemaal. Maar ik ben ook wel eens met meer gepakt zonder grote gevolgen. Heb je echt te veel bij je of heeft de bewaker een slechte dag, wordt de politie er wel bij gehaald. Wat er dan gebeurt weet ik niet exact, ik kon dit erover vinden:
“Als je naar xtc kijkt, gaat het dus om de totale dosering mdma die gevonden wordt in je pillen. De hoeveelheid pillen maakt daarbij niet uit. Het bezit van vijf xtc-pillen die ieder 30 milligram mdma bevatten, is minder strafbaar dan het bezit van twee xtc-pillen die ieder 100 miligram mdma bevatten. De vijf pillen bevatten namelijk in totaal 150 milligram mdma en de twee pillen bevatten in totaal 200 milligram mdma. De straffen die hierop staan variëren van boetes tot gevangenisstraffen.”

In de berghain wordt je daarentegen sneller geweigerd als je niet tussen het publiek past. Denk goed na over wat je aantrekt daar, en met wat voor groep je voor de deur staat. Een grote groep mannen wordt bijna altijd geweigerd (zijn er al te veel) en als je eruit ziet als een groep sjaars van het corps kom je er ook niet in. In andere clubs is dit minder zo… Ik vind andere clubs ook veel leuker haha.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Gewoon niet doen. 😇
N
Nayeonnie_Lid
01-01-2024, 00:00
#4
ljuv zei:
Berghain neem ik aan?

In mijn ervaring is het niet veel anders dan hier in Nederland: zorg gewoon dat je niet gepakt wordt. Ze controleren “gewoon goed” dus idk, doe wat je op een festival zou doen ofzo. Netzo als op festivals weten ze daar donders goed dat veel mensen gaan gebruiken en wordt het ook min of meer gedoogd, maar je moet t ze niet makkelijk maken haha. Je wordt iig gebodycheckt en je tas/portemonnee wordt gecheckt.
Op het feest zelf zijn mensen vaak genoeg kneiter leip, dus echte controle is er niet. Maar als je heterdaad gepakt wordt ben je wel de sjaak. Niet met z’n tweeën naar de wc gaan, niet in het publiek gebruiken en ff checken of er geen personeel is als je wil gebruiken is wel verstandig.
Als je met een kleine hoeveelheid wordt gepakt zal er niet veel aan de hand zijn: je shit wordt ingenomen en je mag niet naar binnen/wordt eruit gezet. In Nederland gaat dit officieel over 1 pil of een halve gram of max. 5 ml ghb. Één van deze hoeveelheden dus - niet allemaal. Maar ik ben ook wel eens met meer gepakt zonder grote gevolgen. Heb je echt te veel bij je of heeft de bewaker een slechte dag, wordt de politie er wel bij gehaald. Wat er dan gebeurt weet ik niet exact, ik kon dit erover vinden:
“Als je naar xtc kijkt, gaat het dus om de totale dosering mdma die gevonden wordt in je pillen. De hoeveelheid pillen maakt daarbij niet uit. Het bezit van vijf xtc-pillen die ieder 30 milligram mdma bevatten, is minder strafbaar dan het bezit van twee xtc-pillen die ieder 100 miligram mdma bevatten. De vijf pillen bevatten namelijk in totaal 150 milligram mdma en de twee pillen bevatten in totaal 200 milligram mdma. De straffen die hierop staan variëren van boetes tot gevangenisstraffen.”

In de berghain wordt je daarentegen sneller geweigerd als je niet tussen het publiek past. Denk goed na over wat je aantrekt daar, en met wat voor groep je voor de deur staat. Een grote groep mannen wordt bijna altijd geweigerd (zijn er al te veel) en als je eruit ziet als een groep sjaars van het corps kom je er ook niet in. In andere clubs is dit minder zo… Ik vind andere clubs ook veel leuker haha.
Klik om te vergroten...
Toevallig hebben we express ervoor gekozen om niet naar Berghain te gaan, we zijn namelijk met 3 jongens en 3 meiden en de kans is veel te klein dat we allemaal binnenkomen, dus we gaan waarschijnlijk naar kitkat.

In ieder geval bedankt dat je reageerde. Ik las echt hele heftige verhalen, maar als het gewoon vergelijkbaar is als met Nederland, dan denk ik dat ik wel ongeveer weet hoe of wat :).
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je met de trein gaat zou ik geen drugs meenemen. Wordt vaak gecontroleerd. In elke Berlijnse club lopen 100 dealers rond.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Berghain? Wat móet iedereen in die homo-club?

(weet dat jullie waarschijnlijk niet gaan, hoor)...
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nayeonnie_ zei:
Toevallig hebben we express ervoor gekozen om niet naar Berghain te gaan, we zijn namelijk met 3 jongens en 3 meiden en de kans is veel te klein dat we allemaal binnenkomen, dus we gaan waarschijnlijk naar kitkat.
Klik om te vergroten...
Ahhhh, heel goeie! Ik vind club Renate ook een enorme aanraaiur https://www.renate.cc/
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#8
ljuv zei:
Ahhhh, heel goeie! Ik vind club Renate ook een enorme aanraaiur https://www.renate.cc/
Klik om te vergroten...

Dan moeten we daar maar 'ns heen. :smirk:
N
Nayeonnie_Lid
01-01-2024, 00:00
#9
FredKroket zei:
Als je met de trein gaat zou ik geen drugs meenemen. Wordt vaak gecontroleerd. In elke Berlijnse club lopen 100 dealers rond.
Klik om te vergroten...
Echt? Vorige keer dat ik met de trein naar Duitsland ging toen was de trein over vol en nog geen eens op tickets gecontroleerd, maar naar Berlijn zit dat dus anders? En hoe gecontroleerd met honden ofzo💀
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nayeonnie_ zei:
Echt? Vorige keer dat ik met de trein naar Duitsland ging toen was de trein over vol en nog geen eens op tickets gecontroleerd, maar naar Berlijn zit dat dus anders? En hoe gecontroleerd met honden ofzo💀
Klik om te vergroten...
Kans als je naar Berlijn gaat is wel groter dat je gecontroleerd wordt.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Drugs meenemen naar het buitenland is erg onverstandig. Ook naar Duitsland.
De straffen zijn daar veel hoger dan hier en de ellende die je over je heen krijgt wil je echt niet meemaken!
In zo een club lopen genoeg dealers rond,cals het dan echt zo nodig moet, koop dan daar je spullen....maar op reis daarheen, ik zou het risico beslist niet lopen.
Nee. Drugs meenemen naar het buitenland is erg onverstandig en als Nederlander loop je sowieso al meer risico.
Doe het niet.
J
JJM_boyedLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik woon parttime in Berlijn en reis eigenlijk altijd met de trein heen en weer naar NL. Mijn ervaring is dat er dus weldegelijk met honden word gecontroleerd. Tot nu toe heb ik dit in Duitsland alleen maar in de ICE’s meegemaakt en nog nooit op de IC (Amsterdam-Berlijn).

Wat ze dan precies zoeken? Geen flauw idee...
Ik heb in ieder geval nooit die snuit tussen mijn benen gehad.

1. Hoe streng controleren ze aan de deur?
Met enige regelmaat kom ik in die ‘homo-club’ Berghain. Hier draait de door-policy niet echt om drugs maar meer om veiligheid... Het verschilt ook sterk per avond en welke DJ’s er draaien of ze heel moeilijk doen. Ze kijken overigens bij alle clubs vooral of je gewoon beetje leuk er tussen past....

Vergeet niet dat veel van deze clubs gewoon bedrijven zijn waar alles er professioneel aan toe gaat. Ze doen vaak heel serieus... maar dat boze Duitse toontje is gewoon een beetje the underground experience. Hun verantwoordelijkheid is uiteindelijk ook om te zorgen voor een safe-space voor iedereen en dat is ook belangrijk. Dealers en drugsgebruik zijn hier ook gewoon onderdeel van... ze weten precies wat er binnen rondloopt.

2. Hoe goed moet ik het verstoppen?
Tja? Hoe sterk is je pokerface? Het blijft een spel...
Mijn ervaring is dat ik nog nooit grondig ben gecontroleerd.

3. Hoe streng controleren ze op het feest zelf?
De clubscene in Berlijn is echt wel 1000x professioneler dan in Nederland. Het lijkt misschien niet zo maar ze houden alles continue in de gaten en ze weten precies wat en wie ze binnen laten. Sterker nog.... ze laten bewust 'goede' dealers binnen.

De algemene regel is eigenlijk heel simpel. Je gebruikt gewoon netjes op de WC waar niemand het ziet of uit het zicht.
Verder gewoon lekker genieten van je pilletjes(s).

4. Als ik gepakt word met xtc, wat gaat er dan gebeuren en wat zijn de sancties. Ga ik meteen vijf jaar de gevangenis in of krijg ik een boete?
Tja? Niks. je word niet gepakt... ga daar maar gewoon vanuit.

Wel moet je toch enigszins oppassen met Duitse politie in de openbare ruimte. In Duitsland zijn regels toch echt regels.
Je mag de WOII vergelijking niet maken natuurlijk..? Maarja ik ben toch wel een paar keer in de situatie gekomen dat ze echt heel moeilijk kunnen doen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."